-12

84 11 0
                                    

"Aku penipu...Jin...PENIPU..."Aku menunduk penuh kesal.

Flash Back

"Weyh Yeonjae... Appa aku dah call banyak kali ni... "Kata Jimin. "Jangan la angkat...Kau kan tak suka balik rumah..."Balas Yeonjae. "Kalau diorang buat report polis macam mane?"Tanya Jimin. "Ish..Pause lu game tu...Biar aku settle appa kau ni..."Kata Yeonjae lalu mengambil telifon Jimin dan pergi ke tempat lain. "Pahal kau pegi jauh jauh tu?"Tanya Jimin. "Kalau appa kau dengar kau ade tak ke naya kita nanti?!"Marah Yeonjae. "Weyh...Apakata kau tipu dia yang aku kena culik...Haa..Kau buat suara jahat skit...Tapi bagi amaran jangan report polis... Alah...Macam dalam drama tu..."Cadang Jimin. "Uish...Pandai kau ni..."Sokong Yeonjae.

On call

En. Park:Jimin... Kamu kat mana?! Sehari tak balik rumah...Kamu nak kena ke?!


Yeonjae:Oi! Anak kau dah kena culik. Kalau kau nak dia selamat kau bawak duit tebusan 5 juta won.Di alamat XXX. ESOK.Dan... Pastikan seluruh keluarga kau ada... Tu pun kalau kau taknak tengok anak kau jadi Abu la... HAHAHAH!...

En. Park:T... Tunggu! Kau jangan apa apakan anak aku! Esok aku datang. Jangan sentuh Jimin!

Yeonjae:One more thing. Jangan buat report polis. Kalau tak... Anak kau... BANG!

En. Park:Ye! Jangan apa apakan anak aku!..

End call

Yeonjae tersenyum sinis. "Dah Jimin...Nah!"Yeonjae memberikan telefon Jimin kembali. "Boek la wey...Hahahah"Jimin dan Yeonjae tergelak. Tetapi gelak Yeonjae lebih kedengaran gelak sinis. "Tapi esok kita kena pergi kat XXX..."Kata Yeonjae. "Haa.okok...So...Aku kena berlakon cam kena culik la ni kan?..."Kata Jimin. Yeonjae mengangguk.

Esokkannya
"Aku dah sampai!Mane anak aku?!"En. Park menjerit di tengah tengah kilang lama itu. Isterinya di tepi memeluk lengannya erat.

*Pak pak pak*

Yeonjae menepuk tangan. "Datang pun. So... Lengkap lah keluarga Park disini..." Kata Yeonjae lalu memetik jari. Serta merta lampu dibuka. Kelihatan Jimin duduk di sebuah bangku. Yang peliknya hanya mulutnya tertutup. Tangan dan kakinya tidak terikat. "Bagi Jimin!"Kata En. Park. "Boleh..."Yeonjae menarik Jimin hingga berada beberapa tapak dihadapan En. Park dan Pn. Park. "Jimin..."Pn. Park ingin mendapatkan Jimin. "Oi!Duit mana?!"Tengking Yeonjae. Jimin terkejut. En. Park menyerahkan duit itu kepada Yeonjae. Yeonjae mengira duit yang ada lalu menyerahkan Jimin kepada En. Park. En. Park dan Pn. Park menarik nafas lega.

*Bang! bang!*

Mata Jimin membulat. Cepat cepat dia membuka tape di mulutnya. "Yeonjae!Kenape kau tembak omma appa aku?!!..."Marah Jimin. "Sorry bro...Dunia ni tak adil...Nasib kau tipu diorang.Kalau tak nyawa kau yang bakal melayang...So,kau patut bersyukur..."Kata Yeonjae lalu cepat cepat meninggalkan kilang itu bersama konconya. Jimin jatuh terduduk. "J...Jimin..."Panggil En. Park. "Appa!Omma!Maafkan Chim!Chim tipu appa dengan omma!Sebab...Sebab Chim taknak balik rumah...Chim tak suka tengok omma dengan appa gaduh!Maafkan Chim"Jimin menangis. "Chim..."Pn. Park sembat membelai rambut Jimin. Jimin memeluk omma dan appanya. "W...walau apa pun...Kami maafkan Chim...Sebab...Chim je la satu satunya anak kami..."Kata En. Park tersekat sekat. "Maafkan Chim!!!..."Tangisan Jimin makin kuat. "Hajima..."Kata Pn. Park. "Jimin...Sebelum kami pergi...Appa harap kamu belajar dari kesilapan.Jangan menipu la...gi..."Pesan En. Park lalu menghembuskan nafasnya yang terakhir. "Appa...Jangan!Tak appa!!!"Jimin mengoncang tubuh appanya. "Jimin..."Panggil Pn. Park. "Omma..Jom pegi hospital omma...Omma takleh tinggalkan Chim..."Kata Jimin. "Biarla omma pergi bersama appa chim..."Kata Pn. Park. "Jimin akan cari Yeonjae...Chim akan balas dendam!"Mata Jimin. "Hajima...Please...Jangan berdendam...Biarla apa yang berlaku pada kami ni...Omma tak nak Chim berdend...."Tak sempat Pn. Park menghabiskan kata katanya. Dia telah menghembuskan nafas terakhirnya. "Omma!!!!Appa!!!"Jimin menangis.Tiba tiba Jimin mendengar siren polis dari jauh.. Jimin berasa takut.. Jimin mencium mayat kedua dua orang tuanya lalu pergi dari situ secepat mungkin.

End Flash Back

Lie•P.J.M•[✔]Where stories live. Discover now