Kringggggggg !!
-farylia pov-
Tangan aku mencapai jam loceng diatas meja lampu tidur disebelah katil king aku kemudian aku mematikan jam tersebut.
Tok tok tok
"Ye ?" Jawab ku kepada manusia yang mengetuk pintu bilik aku yang fab ni sebab ia diperbuat daripada kayu jati. Ye aku tau aku kaya heh.
"Cik muda,saya dah siapkan sarapan untuk cik muda makan sebelum pergi kerja."kata pembantu rumah ku atau bahasa inggeris nya maid.
" ohh okay kak syurae !" Jawab ku. Aku boleh dikira rapat jugak lah dengan kak syurae sebab dia dah jaga aku dari aku umur 4 tahun sampai sekarang berumur 24 tahun.
Okay sebelum aku mandi, baik aku kenalkan diri aku dulu. Kalau korang ada bau hapak ke apa biarkan jangan diteguq. Nama aku farylia kim himoto. Member member aku selalunye panggil aku fary, lia or farylia. Ikut korang ah nk pnggil aku ape an. Aku ni nak kata baik tu tak de lah baik mana.kadang selalu jugak aku pedajal orang.Tapi aku dekat luar aku digelar ratu beku atau ratu dingin.aku ni dingin ke duh? Aku pon tak tau macam mana dapat gelaran tu hoho.
Aku cuma kurang bermesra dengan orang je sebab aku ni pemalu hehehehe.
Aku ni kalau dah kenal lama korang baru nampak perangai sebenar aku.aku akan jadi hyper,manja and sempoi.
Lagi satu kalau ade orang kacau atau buat onar dengan aku memang aku balas balik. Kau hingat kau sape nak pijak pale haku? Hehe
Aku bukannya macam heroin lain yang jadi baik, baik sangat sampai pijak semut tak mati.prinsip hidup aku , 'kau buat aku,aku buat kau balik' Hah itu dia. Cuma aku ni en orang kata aku berlagak emm.takpe sis redhoo
Meh aku cerita pasal family aku pulak. Mama aku nama dia victoria kim and papa aku nama dia fukiwa himoto. Aku ada seorang adik perempuan umur 15 nama dia crystina kim himoto. Kami berdua ni senang kata memang cantik lah en sebab nama pon kacuk darah berlainan hehe ;-)
Family aku memang berasal dari keluarga berada.
Kami ada simpanan dan elaun yang banyak setiap bulan.berapa ? Biarlah rahsia. Karang kalau bagitau nanti si saeri badak tu tau habis duit aku dia pakai buat beli baju emm🌚Act first part ni aku suruh author lis buat memang untuk membebel pasal aku je tapi aku takut korang bosan so aku pegi mandi dulu lah.
Bye;)
---------------------------------
-30 minit kemudian-
Aku keluar dari tandas dengan siap memakai baju lengkap untuk pergi kerja.aku turun ke ruang tamu melalui tangga.ye memang lah pakai tangga bistu kau nak aku turun terbang ke?
Aku duduk di meja makan berdepan dengan adik aku yang tengah sarapan sambil main telefon.
"Fary,kenapa lama sangat mandi tadi? Tau tak dah pukul berapa ni?"tanya mama kepada aku.
" hehe fary main air dalam tub tadi,tu yang tak perasan dah dekat 30 minit melepak kat dalam tu" balas ku sambil tersengih. Kenapa aku rasa aku cantik eh harini? Hoho
Aku yang tiba tiba teringat pasal kerja terus tengok jam berjenama gucci di tangan kanan aku.
Terbuntang mata aku bila tengok jam rupanya dah pukul 8.50 pagi.
"HOII AKU ADA MEETING PAGI NI HUUUUIIIII" aku bergegas makan seketul roti sandwich kemudian berlari mendapatkan kasut high heel aku yang terletak di depan pintu.
"MAMA,PAPA,ADIK, FARY PEGI KERJA DULU !" Jeritku dari pintu rumah kemudian aku melambaikan tangan ke arah mereka.
Aku segera masuk ke dalam kereta lamborghini berwarna hitam aku dan menghidupkan enjin kereta.
Aku terus keluar dari perkarangan rumah dan pecut hingga ke office.Skip(lepas meeting)
Lepas habis meeting,aku pergi ke cafe yang terletak di sebelah bangunan syarikat haku.*bangga*
Setelah tiba di kaunter, aku pun memesan ape yang aku nak.
"Ya cik ada ape saya boleh bantu?" Tanya pekerja di kaunter tersebut.
"Umm bagi saya caramel machiato satu dengan set A untuk sorang makan" kataku sambil senyum. Aku nampak pipi pekerja lelaki tersebut memerah.yeah aku tau senyuman aku boleh mencairkan lelaki kat luar sana HOHO🌚
"Baik,cik boleh duduk dahulu sementara saya sediakan makanan cik" kata lelaki tersebut sambil tersenyum malu.
Aku pon bergerak lah untuk duduk di meja berdekatan.
-10 minit kemudian-
Kringg!
Aku bangun untuk ambil makanan dan minuman aku di kaunter.
"Terima kasih, datang lagi" ujarnya sambil senyuman lebar.
"Sama sama" ucapku kemudian terus berjalan untuk keluar daripada cafe tesebut.
"eh mak kau terkejut !" latahku sambil menangkap cermin mata hitam jenama gucciku yang berterbangan disebabkan manusia yang telah melanggar aku ini. Aku bukannya kecil macam semut hingga manusia itu tidak nampak aku tengah jalan ni.
"kau ni jalan tak pakai mata ke memang buta semulajadi ni?"
kata seorang lelaki yang tinggi , segak dan tampan sambil matanya tersarung cermin mata hitam berjenama louis vuitton di hadapan ku ini."Eh sorry sikit hokay ! kau yang langgar aku soo jangan nak kuangajo sangat tuduh orang !"
"lantak kau lah"
lelaki itu berjalan pergi tanpa sebarang perkataan maaf terbit dari bibir pink nya itu .ehem,terpuji pulak.
"biadab ! kau tunggu aku cari kau sampai lobang cacing hanya semata - mata satu kemaafan !" kataku dengan nada tak puas hati.
Eyyyy aku tetiba rasa nak lesing orang je sekarang ni. HABIS KOTOR BAJU LOUIS VUITTON AKU HOI.nasib lah kau hensem. Kau tunggu,kalau aku jumpa kau lagi,aku luku kepala kau.
(Jungkook pov)
Huh menyusahkan betul lah perempuan tu.
Aku dah lah dah lambat ni.budu betul.
(Farylia pov)
Aku telefon pemandu aku then suruh dia balik rumah ambik baju aku sementara aku tunggu dia dekat tandas awam ni. Haih tak memasal membazir duit aku lepastu baju mahal aku ni kotor.
(Author pov)
Usai farylia menukar baju,dia terus masuk ke pejabatnya.
"Cik pergi mana?lamanya" tanya PA farylia iaitu park suri.
"Aku ade accident sikit tadi"balas majikannya.
"ohhhhhhh" hanya itu sahaja yang keluar dari mulut suri.
---------------------------------
TBC
A/n: gaisss thanks for reading this book😘 sorry kalau author salah tulis atau typo. Bcs author baru form 4 karangan bm pon tak de lah baik mana so kalau cara penulisan author teruk atau membosan kan korang boleh je komen atau tegur dkt komen😊
Babaiiiii👋👋
YOU ARE READING
arrogant -jungkook BTS
Romanceapabila CEO syarikat jeon's building berjumpa secara tidak sengaja dengan CEO syarikat farylia building. "eh mak kau terkejut !" latah seorang gadis tinggi lampai bak model antarabangsa sambil menangkap cermin mata hitam jenama gucci nya yang berter...