Taehyung tersenyum suka sambil bermain pasir bersama Kookie. Dia tak kisah tangan kotor. Janji sekecil ini seronok bermain dengannya.
Taehyung terhenti. Dia melihat baju kecil yang dijahitnya semalam. Dia tak sempat hendak membeli baju bersaiz kecil buat Chimchim dan Kookie. Jadi dia membuatnya sendiri.
"Awak dah berpeluh, Kookie." Kata Taehyung apabila menyedari Kookie sudah berpeluh datu badan.
"Hyung!"
Taehyung terperanjat. Tubuh dipeluk dari sisi oleh Chimchim. Dia kemudian terperanjat apabila melihat manusia bertelinga dan ekor seperti anjing sedang memegang ekor kucing Chimchim. Ditangan anjing itu memegang tali kolar. Kakinya pula hanya tersarung sebelah sahaja selipar.
Comel.
"Apa awak buat, si kecil?" Tegur Taehyung lembut.
Anjing itu terkejut.
"Taetae! Apa awak buat?"
Membulat mata Taehyung memandang Jimin yang sedang termengah-megah selepas berlari. Ditangan Jimin terdapat selipar kecil yang serupa seperti anjing itu pakai.
"Taehyung-ah.." Jimin cuba mengambil nafas.
"Jimin-ah.. Ini haiwan awak ke?" Soal Taehyung tak percaya.
Jimin angguk laju. Dia meletakkan selipar kecil dihadapan anjing itu.
"Taetae, pakai selipar ni. Dah masuk berapa kali selipar awak hilang tau." Kata Jimin sambil mencekak pinggangnya.
"Maaf, hyung." Balas anjing bernama Taetae itu sambil tersengih.
"H-hyung.." Chimchim bersuara perlahan. Dia tidak lepas dari memeluk tubuh Taehyung.
"Maaf, Taehyung. Nampaknya Taetae nak berkawan dengan kucing awak. Dia kejar kucing awak." Kata Jimin sambil tersenyum.
Taehyung ketawa kecil melihat wajah ceria Taetae. Dia mengangkat tubuh kecil Chimchim lalu bersila diatas tanah. Dia memeluk tubuh Chimchim.
"Tak ada apa-apa." Taehyung memujuk.
"Maaf, Taehyung. Aku kena balik. Jungkook call kata nak datang rumah. Kalau kau free malam ni, datanglah rumah join sama-sama."
Taehyung tersenyum lebar.
"Ne.."
YOU ARE READING
Baby Pet • Taehyung & Jimin
FanficKisah comel 3 Baby Pet yang bernama Chimchim, Kookie dan Taetae yang dijumpai oleh Taehyung dan Jimin. Kehadiran Baby Pet comel itu menceriakan hari-hari mereka.. Start ; 03.04.2019 End ; On-Going Foto dari; Uruhiko