Betsu no sekai?

15 3 7
                                    

Bajunya sudah basah kuyup tatkala hujan lebat. Dia dah tak tahan orang selalu mempermainkannya.

"Baka! Kenapa semua orang buat aku begini? Kenapa nasib aku begini? Aku benci semua orang. Sentiasa~benci kehidupan aku. Adakah hidup aku hanya layak untuk dicaci? Dipinggirkan? Dihina? Dipermainkan?" bisik hatinya hingga mengeluarkan air mata.

shizuku berlari sekuat hati sehingga dia berhenti di tepi sungai dibawah jambatan sambil duduk mencangkung bagi menenangkan dirinya.

Air matanya tak henti² keluar mengenang nasibnya yang tak baik.

"Ibu pun tak pesan aku bawa payung. Sedihnya hidup aku dapat ibu yang jarang nak amik kisah pasal aku"

Meow! Meow!

Shizuku terdengar jeritan seekor kucing. Dia mendongak kepalanya sedikit. Alangkah terkejutnya terlihat kucing berbulu warna kuning itu sedang lemas.

Tanpa dia berfikir panjang dia terus masuk ke dalam sungai untuk selamatkan kucing itu.

Air sungai yang begitu deras. Shizuku tak berputus asa berenang selamatkan kucing itu.

Akhirnya shizuku dapat kucing itu dan terus memeluk.

"Nasib baik kau selamat neko-kun (kucing)" gumam shizuku sambil melagakan pipinya dengan kucing itu.

Sesuatu sedang menarik kaki shizuku ke dalam.

Dia mula cuak.

Dan seluruh badan shizuku terus masuk ke dalam sungai.

"Arhh, siapa² tolong aku! Aku rasa aku dah tak boleh bernafas" bisik hati haruhi. Kucing yang dia selamatkan tadi tidak kelihatan.

Mulut shizuku berbuih-buih air, matanya mula tertutup dan dia lemas dalam air.

------🐈------

"Kat mana aku?"

"Kepala aku rasa pening"

Shizuku tersedar yang dia terduduk ditepi sebuah bangunan namun sesuatu perkara yang mengejutkannya.

Kawasan disekitarnya adalah pekan kecil. Terdapat kereta kuda, cafe klasik, kedai barang² antik yang sebelum ni dia belum lagi pernah tengok. Namun apa yang lagi membuatnya lebih pelik orang yang lalu lalang berwajah kucing berbadan manusia berbulu kucing.

Pakaian mereka tema baju british klasik. Lelaki berpakaian kot dan perempuan pula bergaun.

"Apa yang dah berlaku ni?"

Neko no SekaiWhere stories live. Discover now