Setibanya Laura di perkerangan kampusnya serta merta dia terkejut kerana namanya diseru berulang kali tak tahu dari mana.
Dahlia: kau dengar tak? Ada orang panggil nama kau lah.
Laura: maybe Laura yang lain kot. Bukan aku sorang je yang bernama Laura dalam kampus ni.
Jawab Laura dengan hati yang tenang. Akan tetapi jeritan itu semakin mendekat.
"Laura Stargazer! Laura!!"
Laura tersentak kerana nama penuhnya telah diseru. Tapi siapakah gerangan yang memanggil namanya sejak dari tadi?
Matanya tercari-cari gerangan yang memanggilnya.
"Laura Stargazer!"
Akhirnya Laura bertentang mata dengan gerangan yang menyeru namanya. Dia tergamam.
Laura: Noooo....
Dahlia: siapa dia tu? Pelik betul.
Laura: ma.. ma..my senior from high school...
Kini dia berdiri betul-betul dihadapan Laura.
"Hi Laura. Akhirnya jumpa juga kau kat sini. Puas aku cari."
Dahlia: wait. Kau ni siapa nama? Tiba-tiba datang cari Laura. Aku rasa kau bukan student sini. Lanyard pun takde.
"Betul tu. Aku bukan student sini. Aku dari ***** University. Ouh ya nama aku Kim Mingyu."
Mingyu menghulurkan salam untuk berjabat tangan namun ditolak sopan oleh Dahlia.
Why?
Dia seorang gadis islam bertudung merah jambu!✌💖
Mingyu: Laura, kau sihat? Lama tak jumpa kau.
Dahlia: weh, kau bisu ke? Jawablah. Kenapa kau beku ni?
Dahlia menepuk bahu Laura membuatkan dia tersedar dari lamunan panjang.
Dahlia: dah sampai bulan lah tu.
Perlinya lagi.
Laura: ak..aku ssi...sihat...
Mingyu: tak berubah. Masih macam dulu juga. Membeku bila jumpa aku. Aihh... pelik.😅
Laura tersengih dengan minda yang keliru. Kenapa Kim Mingyu mencarinya? Kenapa sekarang?
🐰TBC🐰
YOU ARE READING
✔| Siapa Stalker?
Fanfiction🐋 Kebodohan aku memakan diri sendiri dan menyusahkan dia. I'm sorry..