Tuk! tuk! tuk!
Pintu bilik Mingyu diketuk.
Mingyu: masuk je lah Seungcheol.
Scoups: awal balik? Tak jumpa ke tadi?
Mingyu hanya menggeleng pilu.
Scoups: sakit tak hati kau bila tak dapat jumpa dia hari ni?
Mingyu: sakit lah juga aku risaulah kenapa dia tak datang kat kampus. Dia sakit ke? Macam mana kalau dia kemalangan?!
Serta merta Scoups mengetuk kepala Mingyu yang bercas negatif itu.
Mingyu mengaduh kesakitan.
Scoups: cakap lah bukan-bukan. Biar dia kemalangan betul-betul. Biar kau kena kawin dengan pilihan omma kau. HAHAHHA!😈
Mingyu: kuang asam lah kau ni. Okay.. entah-entah dia betul-betul keluar dengan boyfriend dia kot😢 noooo!
Scoups: aih kau ni. Pergi mandi lah tenang kan diri. Banyak sangat benda negatif kau fikir. Dalah! Malas layan kau. Baik aku tengok Music Bank.😤
Keesokan harinya, seperti biasa pada pukul 4pm Mingyu setia menanti Laura.
Mingyu: yes! Laura dah keluar!
Kegembiraan itu cuma sementara apabila Laura keluar bersama seorang lelaki. Nampak sangat mesra.
Mingyu: huh? Itu ke boyfriend dia? Aku lagi handsome. Mana korang nak pergi haaa...
Mingyu menahan sabar. Dia ekori saja kereta itu pergi sehingga ke sebuah kafe yang terletak tidak jauh dari kampus Laura.
Mingyu memerhati dari dalam perut kereta. Masih menahan sabar.
Inikah dinamakan cemburu?
Mingyu: hahaha comelnya dia makan wafel comot😂 eh! Woi! woi! woi! Berani kau sentuh pipi dia?! Aku pun tak dapat sentuh lagi kau tahu!😠
Mingyu tidak senang duduk jadinya melihat kelakuan lelaki itu.
Mingyu: eiii mamat ni makin menjalar pula tangan kau tu ya. Aku kerat-kerat bagi ayam makan baru tahu. Ehh panas pula dalam kereta ni weh! Kau tunggu situ.
Mingyu membuat keputusan untuk keluar mendapatkan Laura.
Mingyu: hai Laura. Wah kebetulan sangat dapat jumpa kat sini. Jom ikut aku kejap.
Mingyu menarik tangan Laura namun ditepis.
Laura: eh kau ni dah kenapa? Tiba-tiba je.
Laura menjadi hairan. Entah dari mana Mingyu muncul.
Mingyu: aku tak suka mamat ni. Aku tak suka kau keluar dengan dia. Dah jom.
Laura: wait, wait. Senior kenalkan ni Wonwoo. Dia partner aku untuk buat assignment.
Wonwoo: hi.👋😅
Mingyu: okay hi. Nice to meet you. Dah jom.
Laura: no! Kau ingat kau sapa nak paksa-paksa aku? Suka hati aku lah nak keluar dengan siapa. Dia partner aku kot.
Mingyu: partner ke kawan ke sedara ke. I dont care. Aku tak suka.
Buat kali yang ketiga Mingyu buat hal lagi.
Mingyu: Aku tak suka kau keluar dengan lelaki lain! Aku tak suka dia ambil kesempatan kat kau! Aku tak suka bila kau tak angkat call aku! Aku tak suka bila kau tak balas Whatsapp aku! Aku tak suka semuanya!!
Kata Mingyu dengan tegas.
Wonwoo: jeles lah tew..😆
Laura: kau ni dah kenapa tak habis-habis nak malukan aku depan semua orang? Semua yang aku buat semua kau tak suka?! Jadi kau suka apa je?!
Mingyu: aku suka kau lah!!
Kerusi: eh?
Meja: eh?
Biskut: eh?🐰TBC🐰
YOU ARE READING
✔| Siapa Stalker?
Fanfiction🐋 Kebodohan aku memakan diri sendiri dan menyusahkan dia. I'm sorry..