Laura terpaku. Dia tidak menyangka Mingyu akan melakukan perkara memalukan seperti itu untuk kali ke-4.
Laura mendekati moskot arnab itu dan membuka topi yang menyembunyikan wajah si pemakai.
Perkara ini sangat memalukan. Mereka tergelak kecil. Apakah ini semua yang Laura ingin kan.
Laura: aku tak tahu nak cakap apa. Tapi aku maafkan kau. Kau tengok. Semua orang pandang kita. Sampai hati kau malukan aku. Aku ingat kau dah lupa aku. Aku ingat kau.. kau..
Air mata Laura hampir jatuh berguguran namun dikesat oleh Encik Bunny Bun.
Mingyu: biarlah dorang tu. Dalah jangan nangis. Aku tanya sekali lagi. Will you marry me and be mine forever, Laura Stargazer?
Kedengaran riuh rendah suara pengunjung menjerit
Say yes! Say yes! Say yes!
Laura tersenyum tersimpul-simpuk macam mi siput.
Laura: I'm saying... Yes!!
Mingyu terus memeluk Laura apabila mendengar jawapan itu lalu dia menyarungkan cincin dijaru Laura.
Tepukan dan ucapan tahniah bergema disetiap sudut pusat membeli-belah itu.
Mingyu: terima kasih sebab sudi maafkan aku oups maafkab saya dan terima saya. Saya tahu awak masih sayangkan awak macam dulu.
Mingyu wink dekat Laura.
Laura: wait, what? Apa awak cakap ni? Macam dulu?
Mingyu: alah tak payah selindung lagi lah. Saya tahu semua. Saya tahu awak suka saya sejak hari pertama kita kenal.
Laura terkejut beruk. Rahsia yabg disimpan hampir 9 tahun kini terbongkar.
Mingyu menggenggam erat tangan Laura yang sudah sejuk beku seperi ais.
Laura: macam mana awak tahu?
Mingyu: ada lah... rahsia. Hehehe. Yang penting kita dah bersama. Jom saya belanja awak Tlive Chocolate dengan bubble lebih.
Laura: mana tahu saya suka minum Tlive?
Mingyu: ada lah.... semua itu rahsia.
Laura: stalker!🙊
~~~~
Mingyu: thank you.🙏
🐰TAMAT🐰
YOU ARE READING
✔| Siapa Stalker?
Fanfiction🐋 Kebodohan aku memakan diri sendiri dan menyusahkan dia. I'm sorry..