Dahlia: Laura. Aku gerak dulu lah. Aku ada kelas. Lainlah kau takde kelas boleh relaks. Terima kasih teman aku pergi kampus. Bye!😄
Dahlia berlalu pergi meninggalkan Laura bersama Mingyu.
Laura: Dahlia...😢
Mingyu: Eh Laura kau nak pergi mana tu?Alang-alang kau takde kelas, jom aku belanja makan. Ada benda aku nak cakap.
Laura membawa Mingyu ke kafe kampusnya.
#LauraPOV
Kim Mingyu aka my senior aka my friend aka my crush!
Umur dia 22 tahun. Aku muda 2 tahun dari dia. Dah 5 tahun aku tak jumpa dia sejak dia habis sekolah.
Dah lama tak kontak dengan dia kecuali instagram yang menghubungkan kami. Aku tak tahu kenapa keadaan jadi macam tu.
Setelah 5 tahun kenapa hari ni baru dia nak muncul secara tiba-tiba? Why?!!!
"Laura? Laura?" Mingyu melambai-lambai tangannya dia hadapan Laura.
Laura: ya kenapa?😕
Mingyu: berangan apa? Makanan dah sampai. Jemput makan.
Kata Mingyu sambil menikmati topokki panas dihadapannya.
Laura: cakaplah benda yang kau nak cakap kat aku.
Laura mengalihkan pandangannya kearah tingkap setelah matanya bertentangan dengan Mingyu. Mingyu tersenyum kecil.
Mingyu: Malulah tu. Makan lah dulu nanti aku bagitahu.
Hati Laura berdegup kencang. Sudah lama dia tidak merasakan perasaan seperti itu.
Tersenyum kecil dia memerhatikan gelagat Mingyu yang makan dengan lahapnya.
Selesai makan, Laura bertanyakan soalan yang sama. Namun tiada jawapan.
Wajah Mingyu bertukar serius lalu dia melutut dihadapan Laura sambil berkata...
Mingyu: will you marry me, Laura Stargazer?
Laura menjadi hairan dan lebih mengejutkan lagi apabila Mingyu mengeluarkan cincin dari poket seluarnya.💍
Apakah semua ini? Apakah reaksi yang harus Laura pamerkan? Keliru jadinya.
Sama ada terkejut, gembira, marah, geram atau terharu?
#LauraPOV
Kalau aku tak terima nanti aku diviralkan. Aku mendapat malu, Mingyu pun. Kalau aku terima nanti macam mana kalau Senior tipu aku?!
Okay calm down... you can handle this
Mingyu: Laura?
Kedengaran riuh rendah pelajar lain bertepuk tangan dan merakam adegan bersemut itu. Mereka juga menjeritkan..
Say yes! Say yes! Say yes!
Akhirnya Laura menghulurkan tangannya dengan senyuman mesra lalu Mingyu menyarungkan cincin dijari manis gadis itu.
Semua berteriak dan bertepuk tangan tanda gembira.
Serta merta Laura berlari keluar kafe sambil menutup muka. Malu bukan kepalang.
🐰TBC🐰
YOU ARE READING
✔| Siapa Stalker?
Fanfiction🐋 Kebodohan aku memakan diri sendiri dan menyusahkan dia. I'm sorry..