Scoups: apa kau cakap ni weh?! Kau tak cintakan dia tapi kau nak kawin dengan dia?!
Hampir saja Scoups ingin tersedak.
Mingyu: yelah. Aku dengan dia kan kawan. Kenapa masih perlukan cinta untuk berkahwin?😂
Scoups: mengikut analisis aku, kau ada 99.99% untuk gagal. Kau ni takde hati dan perasaan ke?
Kalau ikutkan hati mahu saja dia hentak cawan berisi air kopi panas itu ke wajah kawannya.
Mingyu: so what should I do?
Scoups: jatuh cinta dengan Laura.
Mingyu: what? Macam mana aku nak jatuh cinta dengan dia dalam masa 6 hari?
Scoups: mana lah aku tahu. Itu kau punya perasaan.
Scoups membuka langkah ke ruang tamu. Penat mahu melayan Mingyu yang sering mengambil mudah atas sesuatu masalah.
Pada malam itu, Laura menerima penasan ringkas dari Mingyu. Sejujurnya dia berasa gembira Mingyu berbuat demikian.
Namun dia kecewa dengan tindakan dan cara pemikiran Mingyu yang seperti kebudak-budakkan.
🐰-🐰-🐰
Tepat pukuk 4pm, dari jauh Mingyu memerhatikan Laura keluar dari kampus. Dia mengikuti kemana saja Laura pergi pada hari itu.
Motif hanya satu iaitu untuk jatuh cinta dengan Laura.
Mingyu: aik kenapa dia pergi shopping mall? Bukan ke dia tak suka?
Mingyu mengekori Laura masuk ke dalam pusat membeli belah itu.
Mingyu: ouh pergi Tlive rupanya. Sejak bila dia suka? Ouh perisa chocolate dengan pearl lebih ya. Hahaha dia panggil bubble pun boleh.😂
Mingyu tergelak kecil melihat gelagat Laura yang mesra dengan pekerja dan kesusahannya untuk cucuk straw sehingga meleleh air tu.
Mingyu: aduhai.. minah ni. Nak cucuk straw pun tak reti.😅
Mingyu terus mengekori Laura. Hampir-hampir saja nak kantoi pun ada. Nasib baik sempat menyorok. Fewhh!😥
Sejak hari itu bermula lah kerja Mingyu jadi stalker! 3 hari sudah berlalu.
Pada hari yang ke-4 Laura tidak muncul diperkarangan kampusnya.
Mingyu: hrm.. mana dia ni. Dah pukul 5pm kenapa tak keluar lagi? Kereta pun tak de.
Mingyu setia menunggu sehingga jam menunjukkan pukul 6pm. Masih tiada kelibat Laura.
Hatinya runsing dan lebih merunsingkan lagi apabila dia menelfon Laura tapi tak diangkat-angkat. Di Whatsapp tak dibaca-baca. SMS tak di responds juga.
Oh Laura kau lagi dimana?!!
Mingyu pulang dengan perasaan yang sedih dan pilu. Dia mencampakkan dirinya diatas katil.
Tiba-tiba dia tergelak sendirian kerana mengimbas memori tentang rutin Laura yang membuatkan harinya gembira.
Tatkala selepas itu dia bersedih semula. Masih tiada notis balas dari Laura.
Inikah yang dinamakan rindu?
🐰TBC🐰
YOU ARE READING
✔| Siapa Stalker?
Fanfiction🐋 Kebodohan aku memakan diri sendiri dan menyusahkan dia. I'm sorry..