Kirim Bunga Misteri

103 3 0
                                    

chapter 29

Terkejut mama bangunku...

     Mama dengan ayah dan adik tengok dan terkejut berubah ku senyum,pakaian baju kurung tambah lagi pakai mekaup hari ni,tak pernah ku pakai mekaup pergi tempat kerja.

     Ku"kenapa mama dengan ayah dan adik terkejut dan tengok ku...ada ku pakaian atau mekaup tak betul.."orang tua dan adik buka mulut makan sambil tengok ku,adik"semalam apa jadi tikah...tiba tikah pakaian baju kurung cantik..tambah lagi pakai mekaup... tempat kerja.."adik terkejut berubah ku hari ni.

Sudah pergi tempat kerja
pukul 6:30.

     Ku dengan adik cepat makan bersiap pergi tempat kerja,ku dengan adik bersalam mama dan ayah.

"bye,bye,bye"
👋👋👋👋👋👋

   Ku dengan adik sampai di sekolah.Pelajar lain dan guru lain tengok dan tak berkata apa melihat berubah ku seperti princess.

😮😮😮😮😮
"wow cantiknya cikgu seperti puteri"

      Ku masuk bilik guru,cikgu bella cakap ku.Cikgu bella"cantiknya cikgu tikah seperti puteri..,mimpi apa hari ni cikgu tikah pakaian cantik dan pakai mekaup...apa jadi cikgu tikah...semalam...jangan cikgu tikah jatuh cinta seorang lelaki..."hati gembira dan ketawa.

Tok,tok..

    Seorang lelaki kirim jambang bunga tok pintu bilik guru.Seorang lelaki"cikgu tikah ada tak..."seorang lelaki cari orang pesan jambang bunga pada kekasihnya.

   Cikgu bella pergi dekat pintu seorang lelaki kirim bunga.Cikgu bella"Ada apa cari cikgu tikah..."cikgu bella rasa pelik dengan seorang lelaki.

     Seorang lelaki kirim bunga"saya beri orang pesan jambang bunga seorang istimewa pada kekasihnya.boleh tak,panggil cikgu tikah mari sini..."seorang lelaki kirim bunga orang pesan...jambang bunga sampai cikgu tikah,tak boleh orang ambil jambang bunga ni.

     Cikgu bella"cikgu tikah mari sini..lelaki kirim bunga beri jambang bunga kepada cikgu tikah"cikgu bella berasa dengan lelaki kirim bunga siapa orang bagi jambang bunga kepada cikgu tikah.

😕😕😕

    Ku jalan arah lelaki kirim bunga.Ku"saya cikgu tikah..kenapa..encik.."hatiku risau lelaki kirim bunga ni.Lelaki kirim bunga beri jambang bunga pada ku.

    Lelaki kirim bunga"seorang lelaki pesan beri jambang bunga pada cikgu tikah..."selesai tugas hantar bunga pada orang pesan.Ku"terima kasih..encik kirim bunga..."siapa pulak seorang lelaki pesan jambang bunga pada ku.

    Dalam bilik guru bising ada seorang lelaki beri jambang bunga kepada cikgu tikah."cantik jambang bunga mawar warna merah simbul cinta sejati"pelajar lalu,tengok dan tak berkata apa dalam bilik guru sikap. pelik

😑😑😑😑

      Ku cari kad seorang lelaki pesan mesti ada kad jambang bunga ni.Dari tadi ku cari kad....tak jumpa kad tu...selepas itu adik geram dan buat kerja tak senang dari tadi asyik ku cari kad...
 
cari,cari,cari....

   Adik jalan arah tempat duduk ku..adik ambil jambang bunga dari ku.Adik"mari sini tikah jambang bunga pada haris,haris cari kad tu"adik cari kad seorang lelaki misteri bagi kepada kakak haris.

   Akhirnya adik jumpa kad seorang pesan jambang bunga ni,adik tanya kepada ku,siapa nak baca kad ni.Ku tengok tulis kad seorang lelaki misteri susah faham ayat pelik.Ku bagi kepada adikku baca kad jambang bunga ni.

     Adikku"haris faham dah maksudnya,tikah jangan malu,tikah nak tahu maksudnya ayat kad ni"haris senyum ada juga seorang lelaki suka kakak haris.Ku"tikah ingin tahu maksud kad ni...cepatlah haris baca kad ni..."perasaan ku tak sedap hati tiba.Adikku"kad ni....."

Saya jatuh cinta awak seorang perempuan cantik di dunia..
Saya selalu bayang awak di mana tempat...
Makan tak lalu,mandi tak basah,tidur tak lena.....
Awak sudikan dating saya....
saya ingin kenal awak dari dekat...
Saya jumpa awak di tempat cafe...kita makan berdua di cafe....

Awak suka tak jambang bunga mawar saya beli jambang bunga untuk awak...

saya tunggu awak di cafe..pukul 9:00 malam...Terima kasih haris bagi idea pada saya..
             
😳😳😳😳😳

      
-----------------------------------------------------------

     

     

Gadis Melayu Jadi Cikgu Bahasa MelayuWhere stories live. Discover now