Majlis Kahwin

108 3 0
                                    

Chapter 56

     Semua orang kampung dengan orang tua fatihee dan orang tua linda tak cakap pasal tadi berlaku di masjid.
isterinya tak bagi farhan bergerak dan menolong majlis anaknya.

      Zaki"pak cik duduk sini,pak cik ayah cikgu tikah ke"zaki pelajar dalam sekolah tu,ayah"betul saya ayah tikah kenapa"ayah pandang zaki.

       Zaki"cikgu tikah baik hati,beri semangat pada semua pelajar dalam kelas bintang"zaki cerita tentang anak pak cik,ayah"tikah seorang gadis baik seperti gadis melayu terakhir"ayah bual pelajarnya cikgu tikah mengajar.

      Ku"hai,zaki buat apa di sini.."ku pakaian pengatin susah bergerak kena pakai kasut tinggi,zaki"cantiknya cikgu tikah,zaki dapat tahu dari pelajar kelas mesra kata cikgu haris dengan linda,cikgu tikah dengan fatihee empat pasang nak kahwin...semua pelajar dan semua guru datang ni"zaki beritahu ku.

"cikgu tikah tak cakap amira..cikgu tikah kahwin"amira muka masam...
"sorry amira jangan marah cepat tua"amira dengan rakan pelajar kelas bintang.

     Aiman"biarlah kami layan tamu datang jangan risau mak cik,mak cik jaga pak cik"aiman kasihan keluarga ku.

     Amir"siapa kahwin ni jangan amira kahwin dengan faris ke"gurau dengan faris,faris"saya masih muda lagi...biarlah orang tua nikah dulu"faris muka malu.

    Alisa"gatalnya amir nak nikah sangat,jangan gurau pasal nikah"geram sikap amir,amir"amir nak nikah dengan alisa suatu nanti,amir datang rumah alisa buka pintu luas,amir boleh masuk melamar alisa jadi isteri amir"amir dekat alisa.

    Alisa"kalau amir berani cuba masuk melamar alisa,amir takut ke ayah alisa garang tak ada berani lelaki dekat alisa"alisa Ketawa amir,amir"amir tak takut ayah alisa,amir berani dan tak getar dengan ayah alisa"kaki amir getar tiba,semua pelajar dan semua guru ketawa dengan senyum pada amir dengan alisa.

" selamat nikah pengatin baru haris dengan linda kahwin ni kekal selama-lamanya"ucapkan semua pelajar dengan semua guru.

" selamat nikah pengatin baru tikah dengan fatihee kahwin ni kekal selama-lamanya"ucapkan semua pelajar dengan semua guru
        
2 minggu kemudian...

     Linda dengan haris tinggal rumah baru orang tua linda beli,bahagia linda dengan haris dan tikah,fatihee tinggal rumah fatihee.

       Linda gelisah tak boleh gerak,linda"abang..aduh sakit...baby keluar ni"linda dalam bilik,haris jalan batas pergi tengok linda dalam bilik.

      Haris"ada apa...baby keluar ke..haris call hospital"hati gembira dan senyum,linda"cepatlah haris...baby keluar ni"perut linda hamil.

     Semua orang tua linda dengan orang tuaku dan orang tua fatihee pergi hospital linda hamil bilik rumah sakit,semua orang tunggu putusan doctor.

       Doctor"mana suami linda nama haris"doctor cari siapa suami linda,haris"saya haris pada suami linda...macam mana keadaan linda"haris risau linda.

      Doctor"selamat encik haris...linda dengan anaknya selamat lahirkan,linda tunggu semua orang tengok masuk bilik rumah sakit"gembira dan berjaya selamat lahirkan orang pesakit hamil.

     Ibu linda"wow cantiknya baby linda seperti mama linda"ibu tengok baby linda tidur,linda senyum pada haris,ku dengan fatihee tengok"nama apa baby linda dan haris azan belah kanan telinga baby linda baru lahir ni"ku beritahu pada haris.

      Haris"yeah tikah..."haris mulai azan bising telinga baby linda,dah siap,mama"haris jaga linda dan anak haris dengan baik,comel baby linda dengan mata rupa haris"ketawa dalam bilik ni.

      Haris"yeah ke,haris tahu dah mesti anak haris ikut mata haris,haris ayah pada linda dengan anaknya"bangga diri haris,fatihee"jangan selfish haris,bila tikah hamil ni,fatihee ingin ada anak ramai 15,14 baru bahagia"fatihee kuat berangan ku hamil anak ramai.

     Ku"abang ingat tikah kilang anak ke,abang gatalnya nak anak ramai,abang ada duit banyak jaga anak ramai,tikah tak minat anak ramai susah nak jaga dan jimat duit"ku cubit lengan baju fatihee dengan romantis.

       Orang tua fatihee"baru nikah anak muda zaman sekarang mesra di depan kita,kalaupun tikah dengan fatihee buat mesra dalam rumah,bulu mata ibu fatihee tengok,suami saya tak pernah mesra berkini"ibu fatihee muka masam ingat zaman dulu kali pertama orang tua fatihee kahwin.

      Bapa fatihee"jangan marah sayang,sayang wanita dalam hati abang,nanti balik rumah kita buat mesra dengan romantis dalam bilik"bapa fatihee cubit pipi ibu fatihee,ibu fatihee"baik abang,ibu tak sabar tunggu tikah hamil bila,ada cucu ni"ibu fatihee berangan ingin cucu.

      Orang tua linda"tengok tu anak linda dah bangun semua cakap kuat sampai baby linda bangun,ibu bagi nama baby linda ni bella mira semua setuju tak"ibu linda bagi nama pada anak linda ni.

"setuju"orang tuaku,orang tua fatihee dengan ku,fatihee dan haris,linda,suami linda.

      Haris"terima kasih linda,bagi hadiahkan anak seorang princess seperti bulan pada haris,haris gembira kali berjumpa linda banyak uji pada kita berdua"haris peluk linda atas katil babynya belah linda,linda"sama-sama haris,haris seorang lelaki baik dalam hati linda,linda sayang haris"linda peluk haris dengan mesra di depan semua orang tengok ada bilik ni.

     Akhirnya hidup ku bahagia tikah dengan suaminya fatihee nikah kekal selama-lamanya,adikku nama  haris,hidup bahagia haris dengan linda tambah ahli baru anaknya perempuan sungguh cantik seperti bulan nikah kekal selama-lamanya.Orang tuaku dengan orang tua linda dan orang tua fatihee gembira hati,melihat haris dengan linda dan anaknya comel dalam rumah sakit.

😘😘😘😘

      Doctor dan juruwat lelaki tinggal ali di ikat badannya dalam biliknya,sebabnya ali sangat bahaya cuba bunuh orang lain termasuk ayahku kena lengan tangan luka tak serious dan boleh sembuhkan.Ali"farhan tunggu balas aku,aku bunuh keluarga kau termasuk kau farhan,aku tak akan biarkan keluarga kau bahagia,kalau aku bebas bilik ni"jerit sampai doctor dan jururawat tak berduli kata ali tu.
      
😒😒😒😒

"memang sah gila pesakit ni namanya ali tak boleh terima isteri dan anaknya mati sebabkan dia gatal nikah lain ni sikap manusia tak bersyukur tuhan bagi pada dia dah ada isteri cantik dan anak cantik,tuhan tak suruh lelaki tak mampu isteri dua,tiga atau empat,ali jaga seorang isteri tak mampu,ada hati ali cari wanita lain cantik jadi isteri keduanya ganti isteri tuanya ada anaknya,halim sama dengan ali tu,isterinya dalam penjara,halim gatal nikah lagi isteri muda selepas tu isteri muda mati kerana tak ada duit dan ada lelaki lain selepas tu halim bunuh isteri muda guna pisau tusuk badan isterinya sampai berdarah sebab cemburu buta"doctor dengan jururawat gossip ali dan halim pesakit jiwa.

-----------------------TAMAT-------------------------

Gadis Melayu Jadi Cikgu Bahasa MelayuWhere stories live. Discover now