Ellie's perspektiv
Jag sitter på den gråa tråkiga stolen och håller på med min tråkigt gula penna. Läraren babblar om något men jag orkar inte lyssna. Mitt fokus ligger på en färgfläck på bordet. Alice sitter bredvid mig i klassrummet. Jag och Alice har känt varandra sen vi var små. Vi är verkligen bästa bästa vänner. Vi kan berätta allt för varandra även våra mörkaste hemligheter.
Jag kände på mig att det var någonting annorlunda idag och det är inte att miss Jones hade på sig mjukisbyxor utan det var nåt annat men jag kan inte sätta ord på det, vad kan det vara? I just den sekunden öppnas dörren och två nya ansikten syns bakom den bruna trädörrens fasad.Dem såg väldigt lika ut, så jag antog att dom var tvillingar. "Okej, klassen det är nånting jag skulle vilja säga" för första gången på länge ligger min uppmärksamhet på miss Jones.
"Det här är Grayson Dolan och Ethan Dolan. Dem ska gå i vår klass från och med nu. Dem flyttade nyss hit så var snälla" "Vill ni säga något" "Nej det är bra tack." Jag iakttog dem en stund innan miss Jones sa till dem att sätta sig framför Sebastian, vilket är bakom mig och Alice.
Dem gick och satte sig på dem gråa tråkiga stolarna bakom mig. När tvillingarna passerade mig så kollande en av dem på mig. Eller nej, han kollade inte. Han typ stirrade på mig med en väldigt intensiv blick. Alice märkte tydligen det för i nästa sekund sa hon " ska jag kolla om han kollar på dig resten av lektionen?" "Om du vill det jag menar tänk om han tror att du är nån galen stalker,Alice" "sant,men jag gör det för din skull" "okej, tack."Lektionen gick rätt fort. Klockan ringde och alla elever rusade ut ur klassrummet, men inte jag och Alice. Vi brukar stanna kvar lite efter lektionen och prata. Alice tittar lite avundsjukt på mig. "Han tittade på dig hela lektionen""Du har så tur E, den snyggaste killen i skolan stirrar på dig en hel jävla lektion" "Men tänk om jag inte vill att den snyggaste killen skolan enligt dig stirrar på mig" "Skojar du med mig, Alla vill att den snyggaste killen i skolan ska stirra på en." "A ja strunt samma,vad har vi för lektion nu?" "SO tror jag" "Okej, vi går till skåpen". Vi går med snabba steg till våra gul/oranga skåp.
Jag öppnar skåpet och tar ut min So-mapp. Alice gick till sitt skåp som ligger två korridorer bort, så jag står här och väntar när jag ser ett bekant ansikte gå mot mig i korridoren. "Hej, miss Jones sa att du skulle visa mig runt på skolan" Aahh var hon tvungen att säga till tvillingen som stirrade på mig, att JAG skulle visa honom runt. "Okej, men då får du leta reda på mig efter lunchen. "Okej, vi får se om jag hittar ditt haha" Han vände sig om gick. Suck då måste jag stå ut med honom också, men Alice hade rätt han var snygg. Kanske inte var så dum idé ändå och det skulle göra Jennifer galen. Han vände sig precis innan hörnet av vägen och sa "Vad heter du?"
"Ellie och du?" "Grayson"
YOU ARE READING
Livet som lockbete
FanfictionEllie 17 år dras in i en värld av lögner, mord och kriminalitet. Men det har hon ingen aning om när hon tror att det var början på en romantisk kärleks historia men egentligen så är det början på svek, och tragedi. En fanfiction om #thedolantwins P...