Vi kommer fram till skolan precis i tid till att lämna allt i skåpen och rusa till första lektionen. Matte. Jag ser hur Graysons långa figur ler lite för sig själv när vi springer genom korridorerna med våra datorer och mappar i handen. Jag sneglar långsamt på honom, när jag kom på, (det har bara gått en dag och han frågade ut mig?!?!). Det var väll lite tidigt att fråga nån på en dejt. Visst vi hade kul igår medan jag visade honom runt i skolan. Men vad vet jag, jag har ju aldrig varit tillsammans med någon.
Vi närmade oss sal c203. Jag hatar verkligen matte. Grayson knackade på den fula gamla dörren.
Det ändå jag ser när den tråkiga dörren öppnas är massor och massor av elever som stirrar på mig och Grayson. Det Grayson gör är att ta min hand och gå med mig till två tomma stolar längst bak i klassrummet. Jag såg Alice nyfikenhet i ögonen när vi gick förbi. Hon vände inte huvudet men kollade med ögonen åt sidan för att vissa att jag skulle kolla dit. Där, där satt Jennifer och gullade med Ethan. Jag kollade in i Ethans ögon och så fort som jag såg det försvann det också. Det var avundsjuka. Varför skulle Ethan vara avundsjuk. Han hade ju hittat skolans snyggaste (fake, bitchiga, mobbaren) tjej. Jag satte mig bredvid Grayson han släppte inte min hand utan höll den i han knä under hela lektion. Jag tror faktiskt att det här var den första matte lektionen jag nånsin gillat. Tiden gick fort jag var helt inne i mitt tänkande när klockan ringde. Lektionen var slut. Jaa, lektionen var slut. Alice kom fram till mig det första hon gjorde när hon hörde klockan. " Vafan ellie" Grayson kollade snett på mig med ett flin. "Jag ska lämna er två tjejer ifred" då släppte Grayson min hand och jag såg hans ryggtavla när han gick ut genom dörren."Hallå, jorden anropar Ellie"
"Jag vet att du har frågor Alice men jag måste fråga dig en sak först."
"Ok,fråga på"
"Jag undrade om vi kunde ställa in vår tjej kväll?"
" Va, varför ?!"
" Imorse så frågade Grayson mig om jag ville gå på en dejt med honom....och det är liksom ikväll."
" Då får bara gå om du berättar allt som hände igår"
" ok så det började med att"...........................
————————————————————————
Hoppas ni gillade det här kapitlet det blev kort men jag ska försöka skriva längre kapitel i framtiden.
YOU ARE READING
Livet som lockbete
FanfictionEllie 17 år dras in i en värld av lögner, mord och kriminalitet. Men det har hon ingen aning om när hon tror att det var början på en romantisk kärleks historia men egentligen så är det början på svek, och tragedi. En fanfiction om #thedolantwins P...