Jag har ett leende på läpparna när jag ser mig själv i spegeln. Mitt långa blonda hår i virvlande lockar hänger drömlikt på min axlar. Grayson kommer vilken minut som helst och jag sätter på mig lite extra mascara. Jag satter mig på min väldigt bekväma säng och börjar kolla på min iPhone 8s. När jag plötsligt hör mamma ropa nedifrån. " Ellie, din dejt är här " jag ler av ordet dejt. Tanken slår mig igen. Hur kan någon som Grayson, alltså snygg, snäll, trevlig gilla mig. Nörden, fiaskot, idioten. " Kommer du eller" hör jag mamma ännu en gång ropa. " Ja, ja, jag kommer ".
Jag reser på mig ur sängen och rättar till min tajta svarta klänning. Min kropp är väll helt okej. Jag har kurvor men inte så jätte jätte stora. Men helt okej. Klänningen framhäver verkligen mina kurvor. Det är kanske därför jag har på mig den. Men tanken försvinner när jag tar min handväska från skrivbordet och börjar rikta mina steg mot trappan. Jag hör två röster när jag börjar gå ned för trappan och ser att rösterna tillhör mamma och Grayson som står och pratar. Grayson har på sig en svart kavaj med vit skjorta och en slips. Han passar väldigt bra i dem kläderna. Jag kollar på honom när jag går ner för trappan. De märker mig inte först men när jag har kommit ungefär halvvägs så kollar båda upp på mig. Jag känner hur mina kinder börjar hetas upp.
" wow du, du du är perfekt " rodnaden på min hud blir ännu större och tydligare. Jag kollar på Grayson som bara står där med samma gnistrande ögon. Jag går fram och kramar honom. Mamma kollar storögt på oss. " Vänta jag ska bara hämta kameran " Aah du vet mammor. Mamma kommer nästan springandes med kameran i handen. " Hittade den". Jag hör hur Grayson fnissar lite för sig själv. Jag ställer mig bredvid honom som vi hade varit ett par. Han tar min hand och en strömmande värme träffar min kropp. Grayson verkar ha märkt det för han har ett ännu större flin som leker på hans rosa läppar.
Klick
Mamma kollar på mig med en glad blick.
" Gå nu annars hinner ni inte " "Okej, okej hejdå mamma älskar dig" jag vänder mig om och tar på mig mina svarta högklackade skor. Grayson kollar undrande på mig. "Är det inte svårt att gå i dem där??" "Nej, jag har år av övning så det är inte lika obekväma"
Vi går ut i det normal värma vädret till Graysons bil. Klockan är bara 17:48 när jag kollar på den och jag undrar vart vi ska som om Grayson kan läsa mina tankar säger han " Det är en överraskning, jag vet att jag sa middag men jag har ändrade planer". Hans blick blir mörk och jag blir nästan rädd. Han ser så stor och läskig ut nu när jag tänker på det. Han kör snabbt ut på motor vägen, kanske lite för snabbt. Jag håller i mig så hårt jag bara kan. " Det är okej prinsessan, jag kommer inte göra dig illa "
————————————————————————
Jag vet den är inte lång men a ja. Hoppas ni gillar det
YOU ARE READING
Livet som lockbete
FanfictionEllie 17 år dras in i en värld av lögner, mord och kriminalitet. Men det har hon ingen aning om när hon tror att det var början på en romantisk kärleks historia men egentligen så är det början på svek, och tragedi. En fanfiction om #thedolantwins P...