Tack för alla läsningar! Blir jätteglad över alla röster och kommentarer!
TACK TACK TACK!
___________________________________________________________________
"Hanna!"
Jag vaknade med ett ryck när pappa klampade in i stugan.
Jag satt mig och gnuggade mig i ögonen medans jag kollade ut genom fönstret och såg att det var helt svart ute.
Jag gick ut i köket och såg pappa. När jag såg honom började jag skratta, hans ansikte var täckt i lera.
"Vad har hänt?"
Pappa kollade på mig i en sekund och rullade på ögonen.
"Jag blev lite ivrig när jag skulle ta ut pilen ur puman så jag såg mig inte för och ramlade med ansiktet först i en ler pöl." sa han och gick in i köket och tog en trasa och började torka bort leran från hans ansikte.
"En puma?" frågade jag medans jag satt mig ner på en stol vid bordet.
"Ja." svarade han stolt och slutade torka bort leran.
Pappa rätade på sig och då fattade jag att han skulle ge mig en lång berättelse över hur han sköt puman.
"Jippi." tänkte jag.
"Så, vi stod stilla ett tag först och hörde hur den gick omkring och så såg jag den och vi började jaga puman. Jag fick fram en pil och sköt den medans jag sprang på säkert 30 meters avstånd!"
Sen pratade han om alla gratulationer han fått. Min pappa är lång, har svart hår fullt med gråa hårstrån och blåa ögon. Han har börjat få väldigt grått hår vilket jag kan förstå eftersom att han är 45 år gammal.
"Vart är din mor?"
"Hos Cassandra." svarade jag.
Pappa nickade och fortsatte att torka bort leran.
"Du kommer få smaka på min puma sen ikväll." sa pappa.
"Jaha varför då?"
"Vi ska grilla den och fira att vi fick vår första puma med hela byn."
"Kul." sa jag men jag menade det inte.
Såna kvällar slutar alltid med bråk eftersom typ alla vuxna dricker sig fulla och Anna skapar alltid något slags drama bland oss ungdomar som gör att det blir ett jättestort bråk mellan några. Jag brukar inte gå på alla "by-festerna" eller vad man kallar det just på grund av att Anna alltid hackar på mig. Men nu undrar ni kanske om jag inte har några vänner. Svaret på den frågan är nej, jag hade en jättebra kompis som hete Nina. Hon var ett år äldre än mig. Från att vi var jättesmå tills vi var 14 år. Då bröt hon kontakten med mig och började hänga med mer och mer Anna. Det var då som hon tydligen insåg att hon var för bra för mig. Nina just nu vet jag inte så mycket om, när vi träffas i byn så kollar hon i marken och går. Jag vet inte ens om hon är med Anna eller någon just nu, jag har verkligen ingen aning och helt ärligt bryr jag mig inte. Så som hon behandlade mig i slutet kanske hon förtjänar att också bli behandla så. Men nu ikväll måste jag gå. Jag kollar på pappa som gått till hans och mammas sovrum för att byta om.
"Han är så stolt över det här. Jag måste gå ikväll." tänkte jag och la huvudet på bordet.
"Bara för att jag älskar dig pappa." sa jag tyst till mig själv.
___________________________________________________________________
Hoppas att ni gillade del 3!
Del 3 blev inte så lång men jag ska försöka göra delarna längre.
Jag ska försöka var så aktiv som möjligt. Jag skulle bli jätteglad om ni fortsatte att läsa och röstade på min berättelse men skulle också bli jätteglad om ni började följa mig.
Men tusen, tusen tack för att ni läser min berättelse "Min alvprins".
//Alicia
YOU ARE READING
Min alvprins
Fantasy"Alver är väldigt vackra och alla människor försöker få till det med dem men alver är självstrikta, dem ligger inte runt och leker inte med människor känslor. Det enda sättet att få till det med en alv är ett par århundrade efter att han eller hon h...