Part 2: Project

768 36 0
                                    

Di kelas 5A terlihat Tzuyu dan rakan sejatinya iaitu Twice sedang rancak bercakap.

" Weh Tzuyu. Aku dengar tadi kau ada buat sesuatu kat Jimmy sampai dia pergi ke klinik sekolah. Aku dengar nurse kata ambil 2 - 3 hari untuk sembuh sebab bengkak? Apa benda yang kau buat kat si mamat tu sampai macam tu?" Tanya Momo

" Ha. Itu dia punya fasal. Waktu pagi tadi kan aku nak gi amik barang kat locker tetiba mamat tu gi buat pickup line macam ni. Dia tanya aku " Tzuyu, kau tahu tak jalan ke pusat sumber ??" Aku pun kata lah " Haih. Takkan lah kau tak tahu. Dah hampir lima tahun kat sini pun kau tak tahu ke?" Si mamat Jimmy pun kata " Aku hanya tahu satu jalan je iaitu jalan ke hati awak~" Aku rasa macam nak termuntah je."

" Tetiba mamat tu jalan ke depan. Aku pun ke belakang lah nak jauh kan diri. Pastu dah sampai dinding. Dia pula nak gi cium aku, aku tanya dia. Kau tak kesian ke tengok aku macam ni? Dia pun jawab " Tak."Pastu muncungkan mulut nak cium pipi aku. Aku pun sepak lah tengah dia tu sekuat hati. Lepas sepak tengah dia tu aku terus pergi." Cerita Tzuyu.

" Bhahahaha!!!" Gelak semua ahli Twice ( kecuali Tzuyu). Tiba2 sewaktu mereka sedang bercakap datang Cikgu Jenny.

" Ok kelas. Keluarkan semua buku bahasa Korea kamu." Kata cikgu Jenny.

Sewaktu belajar, Cikgu Jenny sedang membetul kan baju ketat dan skirt pendek dia, Tzuyu pun tengok je.

Pastu cikgu Jenny cakap " Hey Tzuyu. Aku tahu lah aku lagi cantik dan Security dari kau. Tak yah lah tengok2. Tapi terima kasih lah sebab puji."

Dalam hati Tzuyu...
" Sejak bila aku puji kau. Muka dah lah macam nenek kebayan. Kata sexy pula. Badan macam badak."
🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮
" Nak termuntah aku. Tapi tunggu lah... hihihi"

Tiba2.....

" Ahhhh!!!!! Nasi lemak nasi goreng!! Tikus!!!" Seterusnya cikgu Jenny lompat atas meja dan kata " Ahh!!!! Tolong!!! Eee!! Geli3!!"

Semua murid gelak kat Cikgu Jenny. Pastu Roy bangun " Haih cikgu ni... Kata je cikgu. Perangai mengalahkan budak2" Roy angkat tikus tu dan bawa tikus itu keluar."

Cikgu Jenny kembali tenang dan mula berkata " Ehem. Minta maaf ya murid2. Cikgu rasa kita patut rahsia kan apa yang terjadi tadi."

Dan semua murid gelak kat cikgu mengenangkan apa yang baru terjadi dan Tzuyu bangun dan kata " Hahaha!! Padan muka cikgu. Tu lah. Kacau lagi. Heheh."

Lepas tu muka Cikgu Jenny mula merah dan jerit " Tzuyu!!!!"

Habis semua orang gelak kat cikgu Jenny mereka pun sambung belajar.
Selepas beberapa lama... dah nak habis masa belajar dan cikgu Jenny berkata " Ok baik lah. Sebelum balik cikgu nak bagi projek. Hehe bersedia lah Tzuyu..." kata Cikgu Jenny sambil tersenyum sinis. 😏😏😏

" Okay untuk pasangan, cikgu yang akan bagi." Selepas sudah dipasangkan dengan pasang terakhir... " Okay. Pasang terakhir ialah Jimmy dan Tzuyu."

Kemudian, Tzuyu bangun dan kata " Apa!!!! Cikgu tak nak! Saya tak nak dengan mamat yang konon hebat ni! Saya bantah!"

" Kalau kamu bantah, cikgu akan bagi tahu guru besar dan guru besar akan telefon mak ayah kamu~. Kamu tahu kan apa akan jadi kalau mereka tahu kamu macam ni." Ugut Cikgu Jenny.

" Urgh!" Tzuyu merungut dan membaling buku tulis nya ke hadapan.

" Buat lah apa kamu nak tapi cikgu takkan tukar pasangan. Hehe... padan muka~ tu lah cari fasal lagi." Kata Cikgu Jenny lagi.

Tzuyu tidak membuat apa2 tindak balas sebaliknya dia duduk diam sambil menahan marah dan menunggu waktu balik untuk melepaskan marahnya.

Mr Popular and The Tough Girl Where stories live. Discover now