"Jungkook! Sayangku! Jom pergi makan dekat kantin sama-sama dengan I" kata Lisa
"Ha? Err.."
"Oi Jungkook! Situ pun kau. Penat tau tak cari kau dari tadi. Mana kau pergi? Cepat lah. Kata nak rehat sama-sama. Karang aku tinggal marah pula." jerit Tzuyu
"Oh. Haah lah. Maaf lah Lisa. Tapi aku nak rehat ngan Tzuyu. Ha. OK lah. Bye." Jungkook pun terus pergi
🔮🔮🔮
Beberapa minggu kemudian, pada waktu rehat....
"Jungkook! Jungkook! Jom lah rehat dengan I!" kata salah seorang fangirls Jungkook
"Tak! Tak! Dengan I! Hari ni I ada masak bento. Sedap tau! Jom lah Jungkook teman makan." - fangirls #2
"Hey! Mana boleh. Jungkook rehat dengan aku lah"
"Mana ada! Jungkook. Jom lah rehat dengan I!"
"Tak! I"
"Kamu semua pergi sekarang! Hari ni Jungkook rehat dengan I!" kata Lisa menyebabkan semua fangirls Jungkook buat muka.
Tapi.... Nak buat macam mana. Nanti bantah, kena lah keluarkan duit untuk tempah kubur.
"Dah. Jungkook, jom lah pergi sekarang~ I dah lapar ni~" - Lisa
Tiba-tiba.....
" Yo! Jungkook! Lambat gila kau! Aku tunggu kat kantin sempat lagi kau flirting ngan fangirls kau eh?! Aku tanam kau hidup2 kat gurun Sahara tu kang. Kau nak?!" Jerit Tzuyu dari belakang menyebabkan semua fangirls termasuk Jungkook menoleh.
"Eh! Jap lah. Tunggu jap. Kau memang sehari tak sah kan tak sabar."
"Aku akan sabar bila aku nampak dinding menari."
Dengan itu, Tzuyu mendapat tatapan datar daripada Jungkook.
"Haih. Budak ni. Ha yelah2. Sorry tau semua. Tapi hari ni I tak boleh lah teman you semua makan. Kena teman pikachu tu makan."
Tzuyu hanya memutarkan bola matanya apabila Jungkook memanggil dia dengan panggilan 'pikachu'
"Alah.... Jungkook.... You asyik rehat dengan Tzuyu je. Teman lah I pula. Nanti kalau orang pikir bukan2 macam mana?" kata Lisa dalam nada mengada
"Pikir bukan2? Macam mana tu?" kata Jungkook sambil buat muka innocent nya yang menyebabkan fangirls nya blushing2.
" A-alah. M-macam. Kalau diorang pikir korang dating macam mana? Jungkook kan tak suka orang cakap macam tu?"
"Dah kita orang memang dating. Apa masalah kau?" kata Tzuyu sambil membuat muka datarnya.
Semua yang ada di situ terlopong. Tzuyu, perempuan paling kasar lagikan susah nak rapat. Tak payah rapat, nak duduk sebelah je dah susah dating dengan Jungkook lelaki yang suka flirting pastu sedikit sombong ni?! Weh! Ada dinding yang dah menari ke?!
"Kau menipu! Mustahil bin mustahak lah Jungkook nak suka dekat kau!" kata Lisa dan disambut oleh anggukan2 dari para fangirls jungkook
"Hmm? Betul lah. Tzuyu tu girlfriend I. Kenapa? Salah ke?" balas Jungkook
"Haih. Kalau dia bukan boyfriend aku, tak de nya aku nak kena susah payah cari dia. Baik aku makan kat kantin je. Tak yah susah payah tunggu dia."
"Dah lah! Loceng dah nak berbunyi! Jom Jungkook! Nanti lapar kau juga mengadu! Tak nak aku dengar!"
Tzuyu pun terus tarik Jungkook dari situ dan pergi ke kantin. Sambil tu, fangirls Jungkook dah macam mak hilang anak. Ada yang nangis histeria. Ada yang pandang kosong pastu tumbuk2 dinding. Ada yang siap meraung macam orang tertinggal otak kat longkang.
YOU ARE READING
Mr Popular and The Tough Girl
De Todo🔮 [Slow update!!] 🔮 🔮Semoga enjoy! 🤗 🔮 Tzuyu seseorang yang mempunyai ibu bapa yang kaya dan hanya megesahkan kekayaan menyebabkan Tzuyu terpaksa ikut cara mereka. Terpaksa dia pakai Makeup, skirt dan sebagainya serta zaman waktu kecil yang men...