Part 3: Argh!!

686 35 0
                                    

"Argh!!! Marah lah aku kat Cikgu Jenny tu. Takpe. Nanti lepas ni aku letak ulat tanah pulak. Sabarlah.." kata Tzuyu sambil marah.

" Haih. Kau ni Tzuyu. Kau punya fasal juga. Gi cari fasal ngan cikgu tu dah kenapa???" Kata Sana.

" Aku buat macam tu sebab..."

FLASHBACK....
" Jimmy, sini jap." Kata Cikgu Jenny.
" Kenapa Cikgu??" Tanya Jimmy.
" Saya nak bagi tahu sebenar nya yang kamu ni sebenarnya suka kat Tzuyu betul tak. Kalau kamu nak tahu, sebenarnya hari tu cikgu ada terdengar Tzuyu kata dia suka kamu." Kata Cikgu Jenny.
" Ya ke cikgu?!? Kalau macam tu saya nak gi cari Tzuyu lah. Nak minta dia couple ngan saya. Terima kasih cikgu." Kata Jimmy sambil tersenyum gembira.

END OF FLASHBACK...
" Sebab tu lah aku buat macam tu! Kalau tak aku takkan buat. Korang kan tahu aku macam mana. Takkan lah aku bak buat macam tu kat orang yang tidak bersalah! Aku tahu pun sebab ada orang cerita."Kata Tzuyu

" Tapi Tzuyu. Sekarang kan kau kena buat projek ngan mamat tu. Kau nak buat kat rumah kau ke atau rumah dia?" Tanya Momo.

" Entah lah... tengok lah dulu. Tapi aku harap tak lah. Kalau tak..." kata Tzuyu tetapi tidak menyambung ayat nya.

Semua ahli Twice tahu apa akan jadi kalau ibu bapa Tzuyu nampak pakaiannya dan diri nya di sekolah. Jadi mereka hanya pandang antara satu sama lain dalam keadaan yang sedikit muram.

" Sigh.. Nasib baik lah projek tu tiga hari je kalau tak..."kata Tzuyu.

Selang beberapa minit. Tzuyu nak balik. Tapi sebelum balik dia perlu memakai dress walaupun tak suka kalau tidak ada padahnya...

Hari esok

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hari esok....

Seperti biasa, Tzuyu akan datang satu jam sebelum sekolah bermula. Dia akan menukar baju nya dari memakai dress jadi pakaian yang sedikit berbeza dengan apa yang dia pakai sebelum pergi sekolah. Tzuyu akan sentiasa membawa baju lebih untuk pakai di sekolah.

Inilah rutin Tzuyu setiap hari.

Sejam kemudian, orang dah ramai datang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sejam kemudian, orang dah ramai datang. Ada yang datang awal jadi mereka sempat berbual dengan rakan2 yang kelas lain.

Dengan Tzuyu...

" Oi! Jimmy!" Jerit Tzuyu. " Aduh! Mak cik mana lah nak jerit pagi2 ni?" Kata Jimmy. Bila dia pusing belakang dia berasa lain apabila nampak Tzuyu berjalan ke arahnya.

" Oh, Tzuyu ke. Ingat kan orang lain. Napa? Nak minta maaf ke atau dah setuju nak couple ?" Kata Jimmy dengan suara yang lembut.

" Nenek kau! Aku bukan nak couple ngan kau lah. Mimpi je lah! Aku datang kat kau sebab nak bincang fasal projek yang Cikgu Jenny bagi tu. Nak buat bila dan kat mana?!?" Kata Tzuyu dengan nada yang keras.

" Oh. Fasal tu ke? Benda tu kita buat kat rumah kau boleh?" Tanya Jimmy.

" Eh tak boleh, tak boleh." Kata Tzuyu. Dia berkeras tak nak buat kat rumah nya kerana takut rahsia nya terbongkar.

" Kenapa pula?!? Kalau macam tu buat kat umah aku lah. Kau datang petang ni dalam pukul 5.00 p.m. Okay?." Kata Jimmy. Jimmy tidak mahu tanya banyak lagi takut membuat Tzuyu marah dan tak fasal2 dia sepak kaki dia lagi. Kalau lagi teruk patah kan. Dah lah semalam kena sepak. Masih sakit lagi pulak tu. Menyesal percaya kata2 Cikgu Jenny.

Selepas 3 hari membuat projek tu mereka akhirnya siap pun. Keesokan hari kemudian....

Sekarang giliran Tzuyu dan Jimmy pulak untuk membentangkan projek mereka.

" Hai. Nama saya Tzuyu dan ini rakan projek saya Jimmy dan hari ini kami akan membentang tentang..."

Selepas membentang... waktu rehat....

" Weh, Jimmy. Best jugak lah waktu buat projek ngan kau ni." Kata Tzuyu
" Kan. Weh Tzuyu. Aku tanya... kalau kita tak leh couple... boleh tak kalau kita jadi kawan???" Tanya Jimmy.
" Hmmm.. ok. Tapi kau jangan ambil kesempatan pula. Aku nak minta maaf juga sebab buat kau punya tu lebam hari tu." Kata Tzuyu. " Tak pe . Aku maaf kan asalkan kita kawan." Kata Jimmy.

Mr Popular and The Tough Girl Where stories live. Discover now