Vapur limana yaklaştığında "Nihayet!" diye mırıldanıp bulantımı bastırmak için derin bir nefes aldım. Valizimi alıp vapurdan inmek için sıraya giren insanlarla birlikte ilerlemeye başladım. Öğretmenlik yapacağım okul müdürünü tanıyordum. Onu hemen fark ettim, o da beni fark etti tabi...
"Bayan Olsen, yolculuğunuz iyi geçmiştir umarım."
"Biraz deniz tuttu ama şu an idare ederim." diye gülümsedim.
"Faytonumuz az ileride bekliyor, önce size kalacağınız yeri gösteriyim. Taşrada bir ev ama bu kadar kısa sürede ancak o evdeki odayı ayarlayabildim. Sahibi Edward eski bir dostum, genelde şehirdeki evinde kalıyor. Sizi rahatsız etmeyecektir. Şu an evde sadece kâhya kalıyor. Britget ile iyi anlaşırsınız sevecen yaşlı bir hanımdır."
"Ama arkadaşınızla kira işini görüşmem gerek."
"Bu hafta sonu sizinle tanışmak için eve uğrayacaktır. O zaman konuşursunuz. Benim aracılığımla tuttuğunuz için eminim fazla bir kira istemeyecektir."
"Çok teşekkür ederim, sizi fazlasıyla yordum."
"Önemli değil, kızım da sizin gibi ülkeden ayrıldı çalışmak için. O şu an Amerika'da, başka bir ülkede olmak insana nasıl hissettirir bilirim Kirstyn. Size elimden geldiğince yardımcı olacağım."
Faytona binince Bay Silver gideceğimiz yerin adresini arabacıya söyledi, ardından fayton hareket etmeye başladı.
"Gerçi kendisiyle fazla muhatap olmayacaksınız ama Edward biraz ketum olabilir, size soğuk davranırsa şahsi algılamayın. Zaten Birdget size o soğukluğu fazlasıyla unutturacaktır."
"Dediğiniz gibi çok az karşılaşmayacağız eminim o soğukluğu fark etmeyeceğim bile." Diye gülümsedim.
Yaklaşık bir saatlik yolculuğun ardından fayton durdu. Bay Silver valizimi taşımama yardım ederken bahçesinden içeri girdiğimiz evden kır saçlı, tombul, güleç yüzlü bir hanım çıktı.
"Hoşgeldiniz." diye gülümsedi.
"Nasılsınız Bayan Fox?" dedi Bay Silver.
"İdare ediyorum." Ardından bana baktı "Siz İrlanda'dan gelen öğretmen olmalısınız."
"Evet."
"Ben de yalnızlıktan sıkılmıştım. Melody her zaman gelmiyor ne yazık ki."
"Torunuz mu?"
"Tanrım, hayır." diye gülümsedi "Bay Edward'ın yeğeni. Yatılı okulda kalıyor arada birlikte buraya gelirler ama Bay Edward burada pek rahat edemediğinden en fazla bir hafta kalıp dönüyorlar. Melody ise dayısının aksine burayı çok sever."
"Sevilmeyecek gibi değil ama, atmosferi hemen insanı içine alıyor."
"Bunu Bay Edward'a da söyleyin." diye gülümsedi Bayan Fox "Ben ve Melody onu bu konuda pek ikna edemiyoruz."
"Edward'ın Bayan Olsen'ı dinleyeceğini hiç sanmıyorum." dedi Bay Silver "Sonuçta hiçbirimizi dinlemiyor. Melody bile bazen etkisiz kalabiliyor."
Evin içine girmiştik. Bay Silver valizleri bıraktıktan sonra izin isteyip ve hafta başında işe başlayacağımı hatırlatıp gitti.
"Siz istediğiniz odayı seçin." dedi Bayan Fox "Ben Rayn ile eşyalarınızı odanıza gönderirim. Aç olmalısınız size kahvaltı hazırlayayım."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kalbimin Efendisi
Historical FictionKirstyn Olsen İrlanda'dan İngiltere'ye geldiğinde hayatının değişeceğini bilmemektedir. Tek amacı iyi bir eğitimci olmak olan Kirstyn zamanla aile geçmişinin izini sürerken bir yandan özel hayatındaki çalkantılarla uğraşmak zorunda kalır. -------- H...