Hůlka je nezbytným nástrojem téměř každé čarodějky a kouzelníka, aby se mohli např. chránit, bránit, útočit, dopravovat se na různá místa, vařit... Proto si teď na chvíli zajdeme k Ollivanderovi.
Ne každý má možnost si někdy až nesmyslně předraženou hůlku koupit, proto doufám, že pro vás bude tento návod užitečný.Prvně je dobré vybrat si, jaké dřevo chcete a jaké jádro (můžou být různá - blána z dračího srdce, žíně z jednorožce, vous maguára, pero ptáka fénixe, chlup z akromantule, vlas víly, pero augurona, atd.), abyste mohli hůlku natřít barvou odpovídající vašemu vybranému dřevu.
Pokud ovšem nevíte, jaká hůlka je ta vaše, máte více možností, buď navštivte stránky Česky z Pottermore a přečtěte si jejich články jménem Hůlková dřeva a Hůlková jádra a pomocí popisků se rozhodněte, nebo zadejte do vyhledávače Quizzr test na hůlku a vyzkoušejte si jej. To samé lze udělat i po registraci na stránkách Wizarding world, kde je také test, ovšem pouze v AJ.Co budeme potřebovat?
- čínskou jídelní hůlku / dlouhou tužku / rovný a nesukovitý klacek / dlouhý štětec (štětiny ustřihněte)
- tavicí pistoli
- tempery / akrylové barvy / spreje
- průhledný lak na nehty / tekuté lepidlo herkules
+ doporučuji noviny jako podklad
Postup:
1) Nachystejte si všechny potřebné pomůcky na jedno místo (odstín hnědé vybírejte podle odstínu vámi vybraného dřeva).
2) Na čínskou hůlku naneste tavící pistolí nějaké zdobení / tvary / spirály apod. (můžete se inspirovat třeba obrázkem v médiích). Potom nechte na cca 10 minut zaschnout.
3) Vezměte si do ruky hůlku a natřete / nastříkejte ji barvou (pokud používáte tempery, nebo akrylové barvy, není špatné střídat různé odstíny hnědé, aby pak výsledek působil více jako reálné dřevo). Následně nechte na cca 15 minut zaschnout.
4) Natřete hůlku herkulesem (nebo lépe) průhledným lakem na nehty, aby se barva neodlupovala a hůlka vypadala jako obroušená a vyleštěná. Nechte ji na cca 10 minut schnout a máte hotovo.
Obrázky pro inspiraci:
ČTEŠ
Příručka pro Potterheady
RandomFascinují vás krásy Kouzelnického světa? A chcete být jeho součástí? V tom případě jste tu vřele vítáni! Nahlédněte do knihy a objevte nejrůznější kreativní návody, kouzelnické obchody, doporučení, jak zapadnout mezi kouzelníky, zajímavá fakta, test...