Kouzla z HP a FB světa

353 21 5
                                    

Soupis (doufám že všech) kouzel a zaklínadel z Kouzelnické světa.

A

Aberto

Odemyká dveře, je silnější než Alohomora. Použito ve filmu Fantastická zvířata a kde je najít.

Accio

Přivolávací kouzlo. Většinou se používá v kombinaci s pojmenováním přivolávaného předmětu, například accio koště. Formule pochází z latiny a znamená volám, přivolávám. Většinou se míří směrem k předmětu, kouzlo to zřejmě usnadňuje. Nevyvolává žádné efekty, světlo, paprsky ani jiskry (na rozdíl od kouzla Carpe Retractum). V knize se objevuje již v prvním díle, Harry jej použil např. ve čtvrtém díle, kdy si v prvním úkolu Turnaje tří kouzelnických škol tímto kouzlem přivolal své koště a poté bylo v sedmém díle často používáno při hledání viteálů, ovšem často nefungovalo, neboť viteály byly zabezpečeny černou magií.

Accio Lumarum

Ochranné kouzlo. Přenese člověka na jiné místo poprvé použito v "Fantastická zvířata a kde je najít" ("Fantastic Beasts and Where to find them").

Aquamenti

Vykouzlí z hůlky fontánku vody. V Bradavicích se učí v šestém ročníku, a v 6. díle knihy se objevuje několikrát. Agua znamená španělsky voda, a pochází z latinského aqua. Mentio je latinsky „prohlašuji" a augmento je „rozmnožuji, zvětšuji". Objevilo se v šestém díle, když je Harry s prof. Brumbálem v jeskyni.

Aggeris Gelida

Kouzlo které po seslání před vámi vykouzlí bariéru z ledu

Alerte Ascenderae

Jedná se o kouzlo, které svým efektem vymrští cíl vysoko do vzduchu. Zlatoslav Lockhart použil toto kouzlo v dílu Harry Potter a Tajemná komnata (film a kniha) na hada, které vyčaroval Draco Malfoy, přičemž doufal v nějaký užitečnější efekt.

Alohomora

Zaklínadlo sloužící k odemykání zamčených (dveří, oken atd.). Poprvé ho v knize již v prvním díle použila Hermiona Grangerová.

Amnesia

Kouzlo, které způsobí ztrátu paměti

Anapneo

Kouzlo proti dušení. V šestém díle ho použil Horacio Křiklan na Marcuse Belbyho. Řecké slovo anapneo (αναπνεω) znamená „nadechuji se".

Anteocula

Kouzlo přeměňující vlasy cíle v parohy.

Aparecium

Zobrazí neviditelný inkoust. Z latinského apparere, což znamená „objevit se".

Aqua Carcerem

Po zasáhnutí soupeře tímto kouzlem se u soupeře objeví koule vody která ho do sebe uzavře a soupeř po dobu třiceti sekund nemůže nic dělat a jenom nehybně stojí v kouli z bubliny. (Po půl minutě se kouzlo samo zruší a bublina soupeře vyplivne).

Aqua Erupto

Vytvoří velký a silný proud vody z konce hůlky.

Arania Exumai

Kouzlo proti pavoukům. V druhém díle ho použil poprvé Tom Rojvol Raddle (pozdější Lord Voldemort) proti Aragogovi, později ho použil i Harry Potter proti pavoukům ze Zapovězeného lesa. Toto kouzlo působí jen na pavouky. Araneae jsou latinsky pavouci.

Příručka pro PotterheadyKde žijí příběhy. Začni objevovat