Chapter 1 : Coincidents

32 5 7
                                    

"PAAAAMMMM!!!!" bunyi hempasan pintu itu dihempaskan dengan kasar bersama perasaan marah yang membuak-buak.

" Kau ingat boleh rampas dia dari hidup aku? Hah.

"I will never let her go from me "

dia tersenyum sinis sambil memegang cepisan kaca dari botol soju yang diminumnya tadi.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Kes pembunuhan telah berlaku sekali lagi di sekitar kawasan Gangwon-do.Hal ini telah menyebabkan rakyat korea bertambah bimbang kerana pihak polis menyatakan bahawa kemungkinan besar pembunuh ini akan mengubah corak pembunuhannya di kawasan yang baharu.Siasatan polis masih dijalankan dengan ketat dan pihak polis juga mengarahkan supaya rakyat korea untuk sentiasa melaporkan kejadian yang tidak diingini kepada pihak polis dengan kadar yang segera. Sekian Berita Tiba-Tiba."

Berita yang disampaikan oleh penyampai berita di TV tadi dipandang kosong oleh Young-Ju yang sedang menikmati sarapan favouritenya iayitu cereal dengan susu sejuk.

Almaklumlah sejak syarikatnya muflis, Young-Ju telah dipindahkan ke sebuah syarikat yang agaklah terkenal oleh disebabkan CEO syarikatnya yang muflis itu dulu amatlah menyayangi Young-Ju 

 maka dengan itu CEO nya  memindahkan dia ke syarikat bestfriendnya.

"AAAARGHHHHHHH!!!!!! AKU TAK RELA KERJA TEMPAT LAINNNNNNN" jerit Young-Ju seperti dolfin hilang anak . HeK

alaalalalala tak salah kite mempelbagaikan perkataan dalam peribahasa ,baru kreatip. Hee

kemudian dia melihat ke arah jam dindingnya dengan malas dan mula menendang- nendang selimut dan katil dan lampu tidurnya dan almarinya dan handphonenya dan

- ehh semua bende dalam bilik tu dia tendang!

dengan rambut yang serabai dia mula mengambil tuala dan mengatur langkah ke toilet.

S

.

K

.

I

.

P

Lepas habis mandi, Young-Ju mula memilih baju yang tersusun dalam almarinya . Malangnya almarinya hanya dipenuhi dengan baju hoodie dan t-shirt yang amat kasual.

dia mula ambil beberapa baju untuk dicuba dihadapan cermin.

"Ini kalau aku pakai bikini ni mahu berdarah hidung Pd-nim HAHAHAHAHAHAH" ujar Young-Ju sambil gelak bak kuntilanak sundal malem.

Hah disini hamba ingin nak bagitau si Young-Ju ni kalau bab ketawa sorang" memang penyakit genetik dari sepupu dia kuntilanak.

tapi nak ingatkan je kalau dia ketawa dengan kawan" dia skali , mahu anjing sebelah rumah pun berlari macam takde kaki HAHAHAHHAHAHA

"haih Young-Ju udah-udah ler mengarut amaghi kita tukar baju yek. Ini kalau lambat ni ada yang aku ke- BHABHI PUNYE PHONE ASAL KAU BUNYI PUKUL 7:50 HAAA BUKAN AKU DAH SET PUKUL 7:30 KE SEMALAM!!!!"

Young-Ju dengan sepantas angin monsun tropika berlari sambal tuka baju.

Bak kata Young, sambal menyelam , minum ayaq;

Setelah siap menukar baju, dia mula menilik mukanya yang serupa zombie itu sekejap. Dia dengan pantas mencalitkan lipbalm bersama BB cushion ka mukanye.

Kemudian dia terus meluru keluar dari rumah dan menaiki teksi untuk ke tempat kerja barunya itu.

S

Choice. OR Choose? || ksjWhere stories live. Discover now