#1. hét - Határsáv (Lilyana_Red)

129 6 6
                                    

@Lilyana_Red Határsáv című írása 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

@Lilyana_Red Határsáv című írása 

https://www.wattpad.com/story/174117853-határsáv

Kezdjük is el ifjú írónőnk munkájával, aki láthatóan nem kevés odafigyeléssel alakította ki világát.

Ami már elsőre szembetűnik- amint továbbmegyünk a saját készítésű, és valóban dekoratív borítón- az maga a kreatív törődés, ami ezt a művet jellemzi.

Olyan világban járunk ugyanis, ahol a ma és a közeljövő technológiája jól megfér a fantázia lényeivel. Emberek, alakváltó féllények és még jópár faj fér meg benne- a szerethetőktől kezdve a szörnyeknek minősíthetőkig egészen.

Azonban az írónő nem esett bele abba a csapdába mégsem, ami sokszor a rákfenéje szokott lenni az ilyen könyveknek. Ugyanis sokszor látom azt, hogy egy írás hiába van tele kreativitással, a világ építése mellett elsikkadnak a szereplők és a történet maga is.

Korábban azt írtam, hogy megannyi fajta lény fér meg ebben a világban egymással- de valóban jól illik ez a kifejezés rájuk?

Közel sem. Ugyanis ahogyan a mi valóságunkban is, a különbözőségek itt ugyanúgy ellentéteteket szülnek. Hiába a fantázia termékei a fő csapásvonalat adó karakterek, rajtuk keresztül a személyes előítéletektől kezdve a politikai cselszövésekig ugyanúgy megmutatkozik az örök igazság- ami nem olyan mint mi, az félelmet és ezáltal pusztítási kényszert szül bennünk.

Ezáltal pedig valóban életszerű a cselekmény, ahogyan szereplőink szemén át belemélyedhetünk az intrikákba- főleg, hogy ezt mindannyiuk a saját egyéniségéhez mérten kíséri figyelemmel.

Külön kiemelném itt Jörgen karakterét- de bevallottan csak azért, mert nekem személyes kedvencem lett. Ha valaha anime készülne az írás alapján, ő lenne az a jóképű srác, akiért a lányok rajonganak. Az "elutasító-laza-de közben mély titkot rejtő" szentháromság nevében született férfi, aki többet látott eme világ miértjeiből, mint amennyit akart volna.

Az én szememben pedig ilyen egy igazán jó központi szereplő. Nem a semmiből hirtelen szuperőssé váló, de közben fedhetetlenül tiszta szívű klisé- hanem egy lélegző, emberi karakter, aki csakazértis továbbmegy akkor is, amikor egy gyenge jellem feladná.

Várom hát a folytatást Lilyana kisasszony, tessék minket elkápráztatni világának ragyogó és árnyoldalaival egyaránt!

Draqo
2019.04.29.

Project Fantasy GyűjteményWhere stories live. Discover now