#1. hét: Interjú Lilyana Red-el

53 8 3
                                    

Hogyan született meg a Határsáv ötlete?

Az első kérdés igazából egy nehéz kérdés, hiszen a Határsáv egy lassan 7 éves történet, ami az évek során folyamatosan változott, ahogy felnőttem úgy nőttek fel és változtak a karakterek is -(az első vázlatokból Jörgen, Szibülla és Selyem maradtak meg, illetve említés szintjén szerepel még pl Ronetta is, aki korábban fontos szereplő volt). - és ezzel együtt változott mindig maga a történet és a fő mondanivalója. Ennél a mostani verziónál érzem azt, hogy pontot tudnék tenni a történet végére.
Az ötletet az emberek közti különbségek szolgáltatták, illetve az, ahogyan a különbözőségeket lereagáljuk. És persze nem elhanyagolható a mohó kapzsiság sem, amivel az emberek szeretik kizsákmányolni a náluk gyengébbeket. Ha nagyon le akarjuk hámozni a felszínt, azt hiszem ez a gondolat volt a kiindulópont.

Azt írtad, hogy ez a változat az, amit valószínűleg le is tudsz majd zárni. Meg is van akkor már az egész terv a fejedben? Vagy inkább csak támpontok léteznek, amik mentén majd viszi magát előre a cselekmény?

Van egy verziója a történetnek, aminek majdnem a végére értem, de még egy fordulat hiányzott belőle, így az annyiban maradt. Sokat gondolkoztam, mivel tudnám "azt" a részt kellően megalapozni, amikor pedig sikerült és felírtam egy kézzel fogható papírdarabra úgy éreztem ez így működni fog.
Vannak főbb támpontok, amik mentén írom a történetet, és a korábbi verziók alapján építkezem, ezúttal azonban igyekszem magam visszafogni. Hajlamos vagyok rengeteget írni és szeretném minden tudásomat átadni az olvasóknak erről a világról, de úgy hiszem, az csak hátráltatná a történet élvezhetőségét és tulajdonképpen ezért is született meg ez a verzió, amit tisztázatnak nevezek gépen...

Tehát ezek szerint kerülöd, hogy túlírttá váljon a történeted. Ezzel kapcsolatban mit tanácsolnál egy kezdő írónak, aki mondjuk még nincsen ennyire tisztában azzal, hogy mit bír el az alkotás patikamérlege és mit nem?

Igyekszem kerülni, hogy túlírt legyen (bár valószínűleg, ha eljutunk a kiadóig, akkor ott úgyis egy alapos "kihúzzuk a sallangot" dologgal fognak indítani), én egy-két bétát tudnék tanácsolni. Nem kell, hogy profik legyenek, vagy nyelvtannácik, elég barát vagy ismerős, aki szeret olvasni.
Illetve a legfontosabb talán, irányozzon be az ember egy oldalszámot.
Ha a történet egy-egy mozzanatát nem tudod pl 15 oldal alatt kivitelezni és hirtelen ~30 oldalassá duzzad egy fejezet, akkor el kell kezdeni gondolkozni azon, hogy melyik jelenetek nem viszik előre a történetet? mi az, amit kihúzva még értelmes marad a történet, megmaradnak a motivációk a végéig?
(azt hiszem ez a válaszom most kifejezetten túlírt lett, én még nagyon küzdök a túlítsággal)

(Zárójelben jelzem meg én is, a válasz túlirtsagával semmi baj; egy író igenis jöjjön lázba ha az alkotásról beszél ;) )
Korábban is olvastam már, hogy ki akarod majd adatni a könyvet- ami egy jó dolog. Ugyanis akár bevallja valaki, akár nem, végső soron mindannyiunk célja ez.
Esetleg van terved arra is, melyik magyar kiadó lehet majd reális cél?

Vannak terveim, illetve vannak pályázatok is (akár az aranymosás, akár a bekezdés), az előző évben 3 közeli ismerősömnek jelent meg egy-egy kötete, így a zsánerrel foglalkozó kiadók felkeresése után inkább az anyagiak döntenek.

Csak példaként említem, az egyik írónak 1,5 milliós ajánlatot tettek, amiért cserébe reklámok-molinók és országos terjesztés lett volna a jutalma. Ja, meg az elkövetkező 3 évben még 2 folytatást "kellett" volna írnia... - az írónak kellett volna 1,5 millát invesztálnia még a projektbe.
Nem minden arany, ami fénylik. Ha kiadókról van szó én leginkább a szerződések tartalmára vagyok kíváncsi.

Utolsó kérdésem következik :)
Az író is csak ember, így a szavakból való világformáláson túl mivel szeretsz még foglalkozni?

Az írás mellett rajzolok, szeretem, mikor az elképzelt karakterek testet ölthetnek valamilyen formában.

Csak a kreativitás, gratulálok! Csak így tovább, éljen a világod kedves Lilyana Red!

***

Amennyiben tetszett az interjú, azt bátran jelezhetitek 😉
Következő héten folytatjuk új könyvvel és új íróval, addig is pedig kellemes elmerülést mindenkinek a fantasztikum tengerében!

Project Fantasy GyűjteményNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ