■ 49 ▪ Tavsiye ■

6 1 0
                                    

İnsanlar gerçek aşkı aramak için yapmadıklarını bırakmıyorlar her gördükleri, tanıdıkları kişinin hayat arkadaşları olacağını zannediyorlar ; tanımadan güveniyorlar ve çabucak kırılıyorlar ve her zaman bunun için başkalarını suçluyorlar oysa kırılmalarının üzülmelerinin asıl sorumlusunun kendileri olduklarını fark etmiyorlar ya da fark etseler de kendilerine yediremiyorlar çünkü insan ruhu bunu gerektirir kendi üzerine yük almak istemez rahat olmak ister başka rusların üzerinde baskı olsun ama kendi etkilenmesin ister, ruhlarımız bencildir aslında ve  biz izin verdiğimiz sürece bu bencillik bizi ele geçirir . Bu bencillik öyle bir şeydir ki sevdiğimiz insanları bile tanımaz ve sonunda yine kendi ettiğini buldurur kendine sonra da yine başkalarını suçlar ve bu bir kısır döngüye girer ama bunun da bir sadesi vardır işte o raddeye gelindiğinde insan acaba diye düşünür ben hayatım boyunca kendi hatalarımı hiç kabullenebildim mi başkalarını affedebildim mi ya da en önemlisi başkalarının üzüntülerini paylaşabildim mı yoksa kendi üzüntülerimi mı onlara yükledim der ve kendini yiyip bitirir. İnsanların doğası budur bir bakıma çabuk yargılarlar ve tanımadan güvenebilecek kapasiteye sahiptirler Ama işin kötüsü insanların bunu fark etmemesi, inkar etmesidir eminim ki bu dediklerinden en az birini bile hepimiz yapmışızdır . Peki size soruyorum hanginiz bir kez olsun kendine şu soruyu sordu " Acaba bugün kimi mutlu ettim? " ya da "Acaba bugün kimi üzdüm?" . Eminim ki bunu okuyanların %90 'ı yapmadı . Nerden bu kadar eminsin diyenleri de duyar gibiyim ve  bu soruya da şöyle cevap verebilirim "kendimden biliyorum".
İnsanın kendini bilmesi kadar güzel bir şey yoktur çünkü asıl korkacağımız insanlar kendini bilmeyenlerdir neden mi? Çünkü bu insanlar kendilerini başkaları gibi gösterirler ve bu duruma da kendilerini inandırdıkları gibi çevresindekileri de inandırırlar ve nerdeyse kimse bunu anlayamaz.
Demek istediğim insan kendi olmalı kendi ruhunu yani kendini kontrol edebilmeli ve bazı şeylerin sonucunu düşünerek hareket etmeli aksi takdirde sonuçlarına sadece kendini değil çevresindekileri de maruz bırakır...

BİR TAVSİYE Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin