Türkçe Rap'de Önemli Mcler

19 2 0
                                    


Türkçe Rap'de Önemli Mcler

Türkçe Rap'in en önemli kişisi tartışmasız Ben Ferodur. Şaka şaka... Hece ile rap yapılmaz. Bu işin başına dönersek önceki sayfalarda bahsettiğim gibi ilk Türkçe sözlü rap Almanya'da doğmuştur ve en büyük oluşumu olan grup Cartel'dir bu yüzden ilk başta Carteli ele alacağız.

Cartel:

Cartel grubu, 1995 yılında Almanya'da birleşen Türklerin kurduğu bir rap müzik grubudur. Bu grup Almanya'da bulunan üç ayrı rap grubunun birleşmesiyle oluşan bir gruptur. Grubun Cartel adındaki ilk albümü önce Avrupa'da daha sonra büyük ilgi görmesiyle birlikte Türkiye'de yayınlandı. MTV gibi büyük müzik kanallarına röportajlar veren grup kısa sürede büyüdü ve tüm dünyada yankı uyandırmayı başardı.

Şu ana kadar Türkiye'de İnönü Stadyumu'nda konser veren ilk ve tek rap grubu olarak tarihe geçmiştir. Cartel en başarılı Türkçe rap grubu olarak bilinmekle birlikte söylenen şarkıları Türkçe, Almanca, İngilizce ve İspanyolca gibi farklı dillerdedir. Türkiye'de 543.000 kaset satan grup aynı zamanda en çok satan Türkçe Rap albümü olarak tarihe geçmiştir.

Carteli oluşturan rap gruplarının isimleri ise; Karakan, Erci E ve Cinai Şebeke isimli gruplardır. Bu gruplardan Karakan'ın üyeleri: Alper Ağa ve Kâbus Kerim olarak bilinmektedir. Cinai Şebeke'nin üyeleri ise M. Ali, Babalu Olcay ve İnceefe olarak tanınmaktadır. Aralarına Özgür Can Öney'in de katılmasıyla grup tamamlanmış ve birçok albüme imza atmışlardır.

Bakmanızı tavsiye ettiğim şarkıları; Bir Oluruz, Bir Numara, Devam et Yoluna vb.

Önemli kişiler de iki kişinin biyografisini veriyorum normalde fakat ikinci kişi olarak gördüğüm Fuat Ergin'in biyografisi güvenilir kaynaklarda yok. Kendisi ile irtibat kurduğumda ise "yaptığım işler yeter biyografimi yazmana gerek yok. Herkes beni biliyor." dedi (bu yüzden bu bölümün gelmesi geç sürdü).

Fuat Ergin'in tavsiye ettiğim şarkıları; Yüzleş, Okyanuslar, Geri Geldi, Üç Dil vb.

Bunların haricinde dinleyebileceğiniz kişilerin en başında: Saian Sakulta Salkım ardından ise; K'st, Şehinşah, Server Uraz, Rota takip ediyor.

Rap bir baş kaldırıştır. Sisteme karşı verilebilecek en güzel cevaptır. Düşünen beyinlerin ortak noktasıdır. Son zamanlar da Techno Rap popüler olduğu için herkes rahatça bu tarz şarkıları dinliyor. İnsanların önyargılarını Techo Rap yıktı bunda hem fikiriz fakat bu sefer ise Hiphop kültürünü eğlence ve hecelemek sanan bir kitle çıktı. Bu gerçekten Hiphop kültürünü bilen bir insan için üzücü çünkü bu kitleye Hiphop kültürünün bunların çok daha ötesinde bi'şey olduğunu anlatmaya başladık. Kısır döngü... Önceden Hiphop kültürü serserilerdi şimdi ise autotune ve hece oldu. Bu önyargıyı da yıkacağımızdan eminim ve bir sonraki sayfa bunla ilgili olacak.

 Bu önyargıyı da yıkacağımızdan eminim ve bir sonraki sayfa bunla ilgili olacak

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
KAVRAMLARLA HİPHOPHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin