Anlamsız bakışlar

14 3 1
                                    

  Zilin çalmasıyla herkes sınıfa girip usulca yerine oturdu . Umut hala gelmemişti ve yanım boştu . Birden sınıfa giren Ahmet hızlı hızlı ilerleyerek yanıma oturdu .
Ona anlamsız bakışlarımı atarken Umut kapıdan içeriye girdi . Yanımın dolu olduğunu gördüğü halde bana doğru ilerleyerek durdu. Tavırlarından sinirli olduğu anlaşılıyordu. Ahmet kalkmasını rica ederken sinirli bakışlarıyla daha çok emrediyordu .
Yanımdan kalkmayan ve ısrarla umursamazlıktan gelen Ahmet dayak yiyeceğinin farkında değildi. Kavga çıkacak korkusuyla Ahmet yerine sıradan ben kalkarak Cansunun yanına oturdum. Bana şaşkınlıkla bakan ikili yanyana oturmak zorunda kalmıştı. Ders zaten bir eziyet gibi geçti. Sıkıntıdan kafamı masaya koyup salya akıtıyordun. Sağolsun benim yerime Cansu yazıları yazıyordu kafama gelen kağıt parçasıyla yerimden kalkarak bağırmaya bsşladım.
     Kafama gelen şeyi böcek sanmıştım böcek olmadığını anlayınca yerime oturacaktımki bana malmışım gibi bakan Hoca ve sınıftakiler kahkaha atmaya başladı. Bu sefer cidden rezil olmuştum. Cansu herkese ne gülüyosun? Gibi sözlerle çemkirirken gözüm Ahmetle Umuta kaydı. İkiside bana bakıyordu. Bu yüzden notun kimden geldiğini anlamamıştım. Yerime oturup kağıdı açarak okudum. Notta şöyle yazıyordu
    "Hey!tatlı prenses rica etsem birlikte oturabilirmiyiz?Derste o güzel gözlerine bakarak uyuklamak istiyorum..."
Ben:
-Ne!!!
Diyerek bağırınca cansu bana salakça bakarak
-Noluyo lan isalmi  oldun?!?
Dedi ona notu gösterince direk ahmet piçi yazmış dedi.Ben bile anlayamazken bu salağın anlaması sıradışıydı.Acaba benim salak zannettiğim kız süperzeka olabilirmiydi?Neyse cansuya dönüp
-Knk okumamışım gibi tamamı?!?
Tamam dercesine kafasını salladı tenefüs zillerini lavaboda geçiriyordum korkudan.lavaboya gelen sürtüğü görünce yanına ilerleyip
-Hey!Sürtük.dedim.
Bana dönüp:
-Ne var .demesi sakin olduğunu belirtiyordu.
Ona tanışmak istercesine elimi uzatıp
-Tanışalımmı?Adım sıla(dedim sakin tavrımla)
Tereddütle elini uzatarak:
-Bende merve.Memnun oldum diyemem ama yinede tanıştığımız iyi oldu dedi.
Aklımda bir plan falan yoktu sadece tanışarak adını öğrenmek istedim.Ve öğrendim yanındakilerin adını da öğrenince iş tamamdı(yanındakilerin adıda arzu ve meltem di)ve bir süre sonra zilin çalmasıyla sınıfa ilerliyordumki o aşağladıkları inek kızı gördüm.Ona doğru ilerledim.Gözleri dolmuş ağlamamak için kendini zor tutuyordu ilerleyip karşısında durdum.Bana bakmıyordu çünkü ağladığını görmemi istemiyordu.
-Hey.Şirin kız adın neydi senin?
Tereddütle ve titreyen sesi ile:
-E-ebru...
Dedi ve biraz bekleyerek tekrar konuştu:
-Şey...b-ben sana teşekkür edemedimde.Teşekkür ed-
Sözünü keserek:
-Hey!buna gerek yok ebrucum.sen iyimisin?
-Evet teşekkürler eskisinden daha iyiyim(dedi tebessümle)
-Peki hangi sınıftasın ebru???
-F şubesindeyim ben.
-Hm ben G şubesindeyim sizin sınıfta benim arkadaşım hatice var tanıştınızmı?
-Aslında tanıştık ama onunla senin kadar konuşmadım.
-Peki sana birşey söylicem bunu benim için yaparsın belki?
-Tabikide lafı bile olmaz.?
-Şimdi siz haticeyle  otursanız ve ona istediğin herşeyi anlatsan hem ona arkadaş olursun hemde  senin hep yanında olur seni korur.???
-Tabiki olurda hatice bunu kabul edecekmi?
-O kabul eder sen söyle yeter.
-Peki iyi dersler...
Dedi ve vedalaşıp ayrıldık sınıfa girdiğimde Cansu'nun bağırışlarıyla sinirlenerek :
-Noluyo lan niye bağrıyo bu kız!!!
Diye çemkirdim .Cansu hızla yanıma gelip:
-Artık ahmetle  oturacakmışsın bende şu salak arkadaşı mertle oturacakmışım öyle emrediyo!
Diyerek bağırdı sanki "gel bitirelim işlerini"dercesine bakıyordu.
-Hey!Hayırdır ya kim kimle oturuyor bize soruldumu!!!
Ahmet:
-Sıla sana yazdığım notu okumuşsundur .Seninle oturmak istiyorum!?
Dedi kibar fakat emreder tavırla.
Açıkçası az çok korkuyordum .Sonuçta erkekti benim gücüm ona ne kadar yeterdiki?
-E bu kız nolucak!?Umut nolucak!?kimseye sormadan iş yapma.diyerek çantama doğru ilerledim.çantamı alıp cansunun yanına geçecektimki kolumu sıkıca tutarak boynuma yaklaştı nefesiyle beni ürkütürken boynuma bir öpücük kondurarak fısıldadı.
-Ne dediysem yap bana zorluk çıkarma bitiririm işini!...
Diyerek beni gerçekten bu sefer korkutmuştu. " tamam"demekten başka şansım yoktu.Dudakları hala boynumda nefesi ile beni ürkütürken.Birden içeriye umut girdi ona "Nolursun bişey yap kurtar beni şu cehennemden" dercesine bakarken onunda bana bakması çok şanslı olduğunun işaretiydi.Gözlerim dolu dolu umuta bakarken umut benim zor durumda olduğumu anlamıştı.Dudakları hala boynumda olan ve dağınık saçlarımın arasından kafasını geçirerek nefesi ile beni ürküten ahmet umutun burada olduğunu görünce bana iyice sokularak "sakın çaktırma kendi isteğinle  oturacaksın tamammı" dedi fısıldayarak.kafamı salladım fakat umut anlamıştı çoktan zor durumda olduğumu.Koşarak yanıma ilerledi ve beni kendine çekti.Kurtulmuştum, evet kurtulmuştum.Bu durumda sinirlenen umut "napıyon lan kıza zorla" dedi ses tonunu yükselterek.
-Ne zorlası lan kız kendisi istiyor zaten sana noluyo yavşak!!
Dedi, küfürleri duymamam için kulağımı kapatan umutun ne dediği anlaşılmamıştı.Sanırım çok ağır bir küfür ediyordu.Kulağımı açarak
-Cansunun yanına geç otur .dedi.Umut gerçekten çok anlayışlı birisiydi .Beni yanına oturtmak yerine istediğim yere cansunun yanına oturmamı söylemişti.Geçip Cansunun yanına oturdum.Hocanın olmaması iyidi ders boştu ve sıkıntı çıksada disiplinden kurtuluyorlardı.Bişey yapmadan gelip yanıma çöken Umut "ne söyledi sana dercesine" ANLAMSIZ BAKIŞLARını attı.

Lise Macerası-Sıla YAZANHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin