Mary Sue

5.3K 222 25
                                    

Przyznam się, że sama dopiero zaczęłam pisać "książki" typu fanfiction i książki przeze mnie napisane, nie są napisane jakoś genialnie, ale ze względu na to, że widziałam już naprawdę wiele Sujkowych fanfiction, orientuje się w temacie.
Próbując swoich sił w pisaniu, staram się bardzo, ale to bardzo uważać, ponieważ stworzenie przypadkiem "ałtoreczkowatego" fanfika jest niezwykle proste i przy odrobinie nieuwagi, już możesz niechcący stworzyć, np. taką Mary Sue lub Gary'ego Stu.

Mary Sue (w przypadku mężczyzny używa się określenia Gary Stu, ewentualnie Marty Stu czy Larry Stu) − pejoratywne określenie wyidealizowanej postaci literackiej.
Nie ma określonego wzorca, który pozwalałby z całą pewnością stwierdzić, jaką postać możemy nazwać Mary Sue. Najczęściej przyjmowany jest wzór pięknej femme fatale, która posiada niemalże wyłącznie same zalety i odnosi nieustanne sukcesy. Postać określona tym mianem może być nią jednak nawet wówczas, gdy wady posiada – jest ich jednak zbyt mało lub są zbyt nikłe czy tuszowane, aby można było uznać postać za rzeczywistą.

Terminem Mary Sue można jednak określić również postać z pozoru negatywną o nierzadko tragicznej przeszłości. Najczęściej są to postaci skrajnie przerysowane.

Tak, ta regułka została dosłownie zerżnięta z Wikipedii.

Książka, która robi dramy [Mary Sue] Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz