She's just a girl, and she's on fire
Hotter than a fantasy, lonely like a highway
She's living in a world, and it's on fire
Filled with catastrophe, but she knows she can fly awayGirl on Fire - Alicia Keys
'Ten eerste, wil ik jullie mededelen dat Marie haar alfaschap heeft opgezegd, omdat ze het aan mij wilde overlaten.', begint alfa James zijn toespraak. Marie heeft een enge nep lach opgezet en wilt het liefst die klootzak van een man van haar een kogel door zijn kop schieten. Zij zelf, het alfa schap opzeggen... Het moest niet grappiger worden. 'Dan ten tweede, zijn alfa Tim en zijn dochter Anna nog steeds weg.', gaat hij verder. Overal aan de tafel klinkt geroezemoes. Alfa James slaat op tafel en roept om stilte. 'Ik wil dat iedere roedel zijn verdediging verscherpt en dat we elkaar gaan helpen in gevallen van nood.'
Tijdens een pauze had alfa James Marie even alleen gelaten. Marie zat voor zich uit te staren tot er plots een hand op haar schouder kwam te liggen, verbaasd draait ze zich om en kijkt in de ogen van alfa Warren. Zonder na te denken vliegt ze in zijn armen en met een glimlach strijkt hij over haar rug. Ze laten elkaar los en alfa Warren ziet dat Marie droevig kijkt. 'Hij heeft het gedaan hè?', vraagt hij argwanend. Marie probeert snel haar tranen weg te slikken, want de pijn is er nog steeds. Langzaam knikt ze en haar goede vriend krijgt een moordende blik in zijn ogen. 'Ik wil zo graag wraak nemen, maar ik weet niet hoe ik terug alfa kan worden.', fluistert Marie zachtjes. 'In de bibliotheek heeft James alles weg laten halen wat met alfaschap te maken heeft.'
Alfa Warren wenkt een vrouw die iets verder staat. Ze is ouder dan Marie en straalt erg veel geluk uit, zoveel dat Marie er bijna niet meer tegen kan. Warren pakt de hand van de vrouw vast. 'Dit is mijn luna Dinorah.', stelt hij haar trots voor. Dinorah werpt een trotse blik op haar man en steekt dan haar hand uit naar Marie. 'Alfa Marie', stelt Marie zich voor, tot ze beseft dat ze zo helemaal niet meer heet. 'Marie', fluistert ze dan nog maar.
'Dinorah is afgestudeerd in alfawetenschappen.', vertelt alfa Warren. Verbaasd kijkt Marie naar Dinorah. 'Jij weet dus alles ervan af?', vraagt ze hoopvol. De vrouw lacht. 'Alles is overdreven, maar veel wel.', antwoordt ze.
Snel legt Marie haar situatie uit met alfa James. 'Dus ik wil wraak.', eindigt ze haar verhaal. Dinorah knikt begrijpend. 'De natuur heeft ervoor gezorgd dat alles in evenwicht staat,' Ze kijkt naar alfa James. 'Hij heeft een deel van jou vermoord door je van je alfa functie te 'ontslaan', als het ware.' Ze stopt even met praten als ze ziet dat alfa James aanstalten maakt om naar hen toe te komen, maar al snel loopt alfa Warren naar hem toe om hem af te leiden. Zodra de twee mannen ver genoeg staan gaat ze verder. 'Als jij weer alfa wil worden, moet je hetzelfde doen wat iedereen moet doen, om van een familielijn alfa's af te komen.', vervolgt Dinorah haar verhaal. Langzaam begint Marie het door te hebben en ze knipt begrijpend. 'Dus ik moet hem vermoorden?', vraagt ze. Bevestigend knikt Dinorah. Marie trekt haar in een knuffel en fluistert bedankt in haar oor. Dinorah lacht. 'Grijp je alfaschap terug.'
JE LEEST
The Black Soul Alpha (#2)
WerewolfAlfa James had het gedaan, hij had het echt gedaan. De enige persoon op aarde die haar haar roedel kon afnemen had het gedaan. Marie's gedachtes vliegen door haar hoofd. Ze wenste hem dood. Ze ging wraak nemen. Maakt niet uit wanneer en hoe maar...