Byion ve Diojan önderliğinde Berserkerler göçlerini tamamen bitirmişti. Çünkü karşısında daha önceden görmediği güzel,çok erzakları olan ve uçurtmaları uçuran çocukları görüyordu. İşte o Guavonlular.
Byion : Ne güzel şehir.(mutlu halde)
Diojan : Öyle...
Byion : Hadi gidelim,onlarla dost kuralım.Eğer istemezlerse başka bir yere göç ederiz.
Byion,Diojan ve berserkerler hep birlikte Guavon şehrine doğru gidiyordu. Tam gidince Guavonlular endişeye kapıldı.
Guavonlardan Biri : Birilerii geliyorrrrr, birileriii... ( korkmuş halde)
Guavonlular çok geçmeden silahları ve kalkanları kuşatmıştı.Guavonlar'ın lideri Beomun iki koruyucularla kapısında onları bekliyordu.Beomun Guavonlara kapıyı açmasını emretti ve açtılar.
Byion : Heyın(Selam) ! , Heyen(Selamlar) ...
Boemun : Heyın(Selam) . Ne istiyorsun ?
Byion : Buraya sizinle savaşmaya değil,dost kurmaya geldik.
Boemun : Peki fikrini kim değiştirdi ?
Byion : Acudamuslar ... Acudamuslar tarafından istilaya uğradık ve başarısız olduk...(çenesini doğru kısaltmış halinde)
Boemun gülerken Guavonlular da gülüyorlardı. Ama bir tek Byion anladı,diğerleri ise anlamadı.
Byion berserkerlere doğru bakarken '' Bizimle dost olmak istiyorlar '' ... Berserkerler bunu duyunca sevinçle boğuldular.Çok geçmeden hemen arkadaş yapmaya koyuldular.
Boemun : Gelin Byion ve kardeşisi...
Byion Boemun'un yanınla yürürken Diojan Byion'un arkasında etrafına bakıp şaşırmış halde davranıyor. Guavonlular'ın daha önceden görmediği eşsiz güçlü silahları ve kalkanları görüyordu,altınlardan yapılmıştı.
Boemun : Acudamuslar da bizim düşmanımız... Eğer senin ülkeni almışsa bizimkini de alacak.
Byion : Ama istersen biz de size yardım ederiz.İstemessen yardım ederiz. Çünkü Acudamuslar'dan nefret ediyorum.
Boemun : Ben de
Diojan hemen atıldı : Ben dee..!!
Byion ve Boemun gülmüşlerdi. Diojan ne oldu da anlamadı .
Boemun'un evine tam yaklaştılar. Boemun kapıyı açarken Byion'la ve Diojan'la birlikte içeriye girmişlerdi.Byion ve Diojan hayran kalmıştı Boemun'un evine. Çünkü daha önce görmediği eşsiz,altın eşyaları vardı.
Diojan : Boemun , bunlar çok güçlü eşyalar. Nasıl yapılmışlar ?
Boemun : Biraz uzun hikaye ..! (gülerek) . Kısa anlatarım. Benim annem ve babam Koonlular tarafından öldürülürken ben diğerleriyle kaçmayı başarmıştım. Birisi kötü sözler söylererek kendisini lider ilan etmişti . Ama ben atıldım ' Böyle kötü sözlerle nasıl bir lider olunur. ' demiştim. O da kılıcını kuşatıp bana tek teke savaş ilan etti ve ben de kabul ettim. Onla kapıştık ve ben kazanmıştım. O zaman onlar beni lider olarak ilan etmişti. Ben de kabul edip iyi sözler söyledim ve onlar da hayran kaldı.Hep beraber göç etmiştik ve yerde küçücük bir altın görmüştüm. Adını da bilmiyordum. Ama biz ona Uıkon(Altın) adını koymuştuk. Altın çok sert bir metal hiç kimsemiz görmemişti. Ama küçücük altını aldığım yere dikkatlice bakarak bir şey beliveriyordu. O da altın ışığıydı. Biz de ona Kuamon(Altın parlağı ve ya ışığı) adını verdik. Sonra '' Burada bir şey var . Hadi hep beraber kazalım. Ne var içinde? '' demiştim . Sonra da kazdık da bir sürü altınlar dolmuştu burada. Biz de hayran kalmıştık Kuamon'a . Hemen onları da parçalayarak arabalara(2 tekerlekli taşıma) koymuştuk. Göç etmekle birlikte onları da taşıdık. Sonra o altınları işleyerek eşyalar yaptık. Biz de silahlar ve kalkanlar yaptık. Bunların yapılmasından sonra devlet kurdum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Berserkers
Historische RomaneBerserkers ' in Liderlerinde iki kardeş vardı . İkili lider kardeş ve dostları Berserkerler Acudamuslar'la savaşır ve kaybederler ve istila nedeniyle göç etmek zorunda kalırlar. Ama ikili lider kardeşler Diojan ve Byion birbirlerine anlaşmazlar,kavg...