Hari yang dinanti nanti kan oleh Datin Aisyah,Datin Rosnah,Redza dan Aina telah pun tiba .
"Ayda."tegur Dato Asyraf .
"Ye pa ?"sahut Ayda .
"Papa mintak maaf kalau kamu terkejut dengan perkahwinan ni .Papa dah cuba utk pujuk Redza tapi dia berkeras nak kawin lagi . Lepasni kalau Ayda nak apa apa Ayda beritahu Papa okay "ujar Dato Asyraf
Sayum hatinya melihat mata Ayda yang bengkak pastinya banyak menangis kerana satu satunya anak bujangnya ."Takpe pa . Ayda okay je .Salah Ayda jugak sbb tak mampu bagi dia zuriat "ujar Ayda sambil tersenyum palsu
"baiklaa .Papa nak layan tetamu jap "ujar Dato Asyraf lalu menuju ke depan .
"Ayda ! Allahu tak sangka Redza sanggup buat kau macamni .Kau okay ke ?"tanya Balqis lalu memeluk erat tubuh Ayda
"Ball,..."kata Ayda sambil menahan tangisan nya sambil memeluk Balqis .
"Aku okay . insha Allah "ujar Ayda setelah pelukan dileraikan .
"aku tau kau tak okay .Tak pe aku sentiasa support kau okay "ujar Balqis .
"Daniel mana ?"tanya Ayda .
"Lepas hantar aku dia trus pergi kerja .Dia tak suka tengok Redza kawin lagi .Redza dah putuskan persahabatan mereka .hanya kerana si Aina tu .
"Allahu "ucap Ayda .
"Ayda,aku ada good news !"ujar Balqis teruja .
"Apa dia ?"tanya Ayda sambil dia menatap screen teleponnya .Gambar kahwin dia dan Redza ditatap .
"takyah laa tatap gambar dengan dia .fokus dgn aku jap"ujar Balqis .
"yee,apa dia ?"tanya Ayda sambil menatap wajah Balqis .
"I'm pregnant ! 2 months ! "ujar Balqis terujaa .
"wahhhh ! Congrats beb ! Makin sayanglah Daniel dekat kau "ujar Ayda sambil tersenyum .Dia turut tumpang bahagia atas berita yang di bawa Balqis ini .
"Ayda, majlis dah nak mula .ke depan jum "ajak Dato Asyraf .
Kemudian Balqis dan Ayda duduk di belakan pengantin perempuan .
"Aku nikahkan dikau Muhd Rezda bin Dato Asyraf dengan anak perempuan ku Nur Aina binti Dato Rahim dengan mas kahwin RM 200 tunaii "ujar Dato Rahim selaku walinkepada Aina .
"Aku terima nikahnya Nur Aina binti Dato Rahim dengan mas kahwin RM 200 tunai ."dengan sekali lafaz sahaja Aina dan Redza telah sah bergelar suami isteri dan secara rasminya Aina ialah madu pahit bagi Ayda .
"Alhamdulilahh "ucap semua hadirin yang hadir .
***
"hoi,pempuan !"panggil AinaAyda hanya mengangkat kepalanya memandang Aina .
"Aku nak kau kemas barang kau lepastu ak..."belum sempat Aina menghabiskan ayatnya Ayda memotong ayatnya .
"kau tak cakap pun aku dh kemaskan baju aku .aku dah sedia nak angkat kaki dari neraka ni .And lagi satu .Rumah ni ada saka .Aku nak kau hati hati .baii "kata Ayda lalu menuju ke tingkat atas .p/s bahagian yg diboldkan tu dia cakap mcm berbisik .
Aina hanya menjegilkan mata nya melihat bayangan Ayda yang berlalu ke atas . Beberapa minit kemudian kelihatan Ayda sudah turun dgn bagasi besarnya .
"Emm goodbye maduku .Semoga bahagiaa "kata Ayda lalu keluar dari rumah itu .
"AYDA ! AKU AKAN PASTIKAN AKU LEBIH BAHAGIA DARI KAU !"jerit Aina .
"heyy,baby napa ni jerit jerit ?"tanya Redza yamg baru tiba nth dari mana .
"mana Ayda ?"tanya nya lagi .
"tak payah tanya lahh perempuan gila tu dah berambuss .I nak rehat i penat "ujar Aina lalu ke tingkat atas .
"Ya Allah , Ayda dah keluar .Aku tak sempat nak mintak maaf "ujar Redza lalu meraup mukanya .
YOU ARE READING
PESANAN TERAKHIR (SHORT STORY )✔️ [C]
RandomMasuk tahun 2019 ni sudah 3 tahun perkahwinan Ayda dan Redza . Tapi,belum juga dikurniakan zuirat .Sejak kebelakangan ini ,sikap Redza banyak berubah .tidak seperti tahun tahun sebelumnya .Ayda banyak menghabiskan masa sendirian menghitung hari har...