عاد ليعاقبني الجزء السادس
سيف ماشي ف الكليه .كان مضايق انه ملحقش جنا .بس لما بدأ يبص حواليه ف الكليه ضحك .و افتكر ايامه ف الكليه بتاعته و شقاوته و بنات و اصحابه و حاجات كتير .ضحك و حس بالسعاده و انه رجع شاب صغير من جديد و بدأ يفتكر دينا و ايه و مي و ...و....
ضحك بحماس و طفوليه .
فهو الان اصبح رجلا و تغيرت المفاهيم عنده .و تغيرت احلامه .فجأه وهو ماشي .
وقف فجأه ....و عنيه اتحولت من السعاده للإشتعال و الغضب .و بدأ يزفر بعنف .
سيف بصوت رجولي قوي أفزع جميع من حوله : جنا ؟
و قد تكرر صدي صوته بقوه ف المكان لعده ثواني معدوده .إضطربت جنا لما سمعت صوته و شهقت من الخضه .
جنا بهمس و دهشه : سيف؟
بعدت عن احمد زميلها و بدأت تمشي ف اتجاه سيف .و من شده غباءها .لم تلاحظ غضبه .
وقفت قدامه بكل سذاجه
جنا بتساؤل و دهشه : بتعمل ايه هنا ؟
سيف وهو بيكز ع اسنانه : اتحركي امشي قدامي .
جنا بعدم فهم و حيره : ليه ؟
فاجئها سيف وهو يقبض ع يدها بعنف بيده .ف صرخت بخفوت متألمه .
سيف بتحذير و غضب : يلا .قدامي .ع البيتجنا مشيت قدامه وهي مش فاهمه حاجه وبدأت تفرك ايدها بضعف و تقاوم دموعها .ومشت قدامه بطاعه و هدوء
وهو واقف بغضب وعيونه بتطلق شرار متطاير تجاه احمد .
ثم بدأ يمشي خلف جنا .و يدعوا الله ان يجد مكانا خاليا لكي يتمكن من إخراج كل ما ف صدره من غضب .
و حاول جاهدا ان يتحكم ف غضبه و يكبته ....
اثناء سيرهم .
دخلت جنا مدرج لقيته فاضي وبصتله وقالت بغضب : انت اتجننت ايه اللي عملته دا ؟ ايه نوبه الهبل دا؟
ف اللحظه دي قاطعها سيف ب يده العنيفه وهي تسقط ع وجنتيها بقوه .ف صرخت و بدأت ف مهاجمته و تمردت عليه وهي تصرخ باكيه و تتذمر .
مسكها بقوه و احكم تقيدها بيديه
سيف بنبره مخيفه : والله العظيم يا جنا يربيكي ع كل لحظه عشتها علشانك و انتي كسرتيني و جرحتيني .
جنا بتمرد ودموع و عنف : انت مجنون انا مش فاهمه حاجه .انت اكيد اتجننت و ايه جابك هنا اصلا .
سيف بغضب : حسابنا ف البيت يا ست هانم .انجري قدامي ع العربيه .جنا بعناد و حده : انا مستحيل اروح مع واحد مجنون زيك .هو ايه اللي حصل لكل دا ؟
سيف قرب منها و ترك العنان لأنفاسه الملتهبه ان تحرق وجهها من سخونتها و شده غضبه: مين البني ادم اللي كنني واقفه و بتضحكي معاه؟
جنا بدفاع : دا واحد صاحبي
سيف بعنف : لا والله ! حلو اوي الكلام دا
لسه هتتكلم قاطعها قائلا : و سايباني ورايحه تقفي و تهزري مع ولاد
جنا واحساس الظلم مسيطر عليها : قصدك ايه؟
سيف : انا عرفت دلوقتي انتي ليه مش طايقاني و عايزه تطلقي
جنا بغضب : انا مسمحلكش
قاطعها سيف و هو ممسكا بها من كتفها و يجرها خلفه بعنف هادئ
وهي تحاول و تحاول ولكن لا مفرفتحلها باب العربيه و زقها فيها بعنف و بدأ يسوق بسرعه جنونيه
جنا خايفه موت وقلقانه مش من سرعته و بس .لا ف حاجه اكبر مخوفاها
جنا برعب ف سرها : يا تري هيعمل فيا ايه؟؟!!!
وعيونه ف المرايه بتبصلها بحقد و شرار
جنا و حبت تلطف الجو و تهديه : سيف انت فهمت غلط .والله دا مجرد زميل
أتاها صوته من الامام وهو يصرخ بعنف : مش عاوز اسمع صوتك.
وبعد فتره ليست بالكثيره .وقغ العربيه و قال بعنف .: انزلي
نزلت جنا من العربيه بفزع و بدأ تجري ع شقتها
أنت تقرأ
عاد ليعاقبني
Romanceالتملك هو حب امتلاك الشئ لمجرد أن الشخص ليس معتاد على أن يقول له احد لا او ليس مسموح لك او ليس من حقق أما العشق هو حب امتلاك الشئ لذاته لعدم مقدرة الشخص علي العيش بدونه لعدم قبول أن يقترب احد اخر منه لحمايته من كل شر و كل مكره لعدم تقبل فكرة ان ينظ...