Recenzja Wattpadowa- "Żona dla brata".

147 13 23
                                    

Recenzja na podstawie prologu i  wszystkich rozdziałów opublikowanych aż do 6.06.

Autor: -ballada

Tytuł: Żona dla brata

Kategoria: Fanfiction, historyczne AU

Uniwersum: Hetalia

Zacznijmy może od tego, że Hetalia  rozpoczęła moją przygodę na Wattpadzie, gdy- jeszcze jako CZYTANIEJESTSUPER- stawiałam pierwsze kroki na pomarańczowej stronce. Pierwsze moje hedcanony z tej mangi mogę teraz śmiało rozbić o kant d... stołu, bo fanowskie pomysły dziewczyny z pierwszej gimnazjum rzadko kiedy są dobrej jakości.

 Kto zapoznał się z opus vitae Himarui Hidekaza, wie, że autor podchodzi do historii dość lekko, prześmiewczo, za to pełno w niej specyficznego, japońskiego poczucia humoru- czasem zabawnego, czasami niekoniecznie- oraz ciekawostek o różnych narodach. Głównymi bohaterami są personifikacje krajów, skonstruowane na podstawie stereotypów mieszkańców Kraju Kwitnącej Wiśni na temat danej nacji. Każdy z bohaterów ma swój, dość nierozbudowany, charakter, a fani, nawet pisząc o nich jak o osobach, a nie uosobieniach narodów, starają się zachować kanoniczne cechy i imiona- na blogu autora są personalia postaci, ale nie wszystkim je nadał, więc fandomowe miana mają się dobrze. Rzecz jasna, jednym fanom pisanie w taki sposób idzie lepiej, innym gorzej.

 Sama autorka zaznaczyła w opisie, że może dojść do pewnych zmian w charakterze postaci, więc biorę to pod uwagę.

Opis:

Pierwsze wrażenie- nietypowa okładka, utrzymana w odcieniach brązu przedstawia kartę do gry, konkretnie damę trefl w starym stylu. Przypomniały mi się ilustracje w starych księgach lub rocznikach i taki chyba był zamiar autorki, sądząc po tym, że akcja dzieje się w świecie wzorowanym na średniowieczu, a uwieczniona królowa trefl ma ubiór przywodzący na myśl czternasty wiek. W prawej dłoni dama trzyma słonecznik. Świetna grafika, nie licząc może nieczytelnego podpisu autorki na dole, jednak pomimo to zachęca do zajrzenia do środka.

Opis wygląda następująco:

Opis wygląda następująco:

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Nie powiem, pomysł pt. "Następca trony daje dyla" nie jest aż tak często wykorzystywany, więc najpierw pomyślałam, że brzmi nieźle. Niestety, potem zauważyłam dużo powtórzeń-"który" powtarza się, a i logika tu kuleje. Nie do końca rozumiem- skoro Gilbert najpierw uciekł, to po co wracał, skoro nie chce być królem? Co prawda, w książce pojawia się wyjaśnienie; postanowił zostać, aby mieć na  oku swojego brata i królestwo, niemniej coś mi tu zgrzyta. Podobnie słowa "nieznanego mężczyznę"- dla czytelnika znanego, więc po co o tym pisać? 

Jeszcze jedna sprawa- "wiele wymyślonych postaci". Rozumiem, że chciałaś napisać coś, co zrozumieją i fani Hetalii , i reszta potencjalnych czytelników , niezaznajomionych z mangą, ale nie jestem pewna, na ile to jest Twoje opowiadanie, a na ile fanfik. Z imienia zostało wymienionych  trzydzieści jeden z postaci, z czego ponad połowę sama wymyśliłaś. Zdaję sobie sprawę, że powciskanie postaci z komiksu w taki sposób, aby wszystko miało sens nie jest łatwe, ale mam tutaj parę obiekcji. Czy nie lepszym pomysłem byłoby napisanie własnego opowiadania, gdzie postacie byłyby tylko wzorowane na tych z mangi?

Recenzje u Doktorka i PrzeraźnicyOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz