" Jangan dekat ! Kau siapa ? Jangan ganggu aku !!! "
Budeen tersentak . Mimpi itu datang lagi . Dia melihat skrin telefonnya . Pukul 3 petang . Bosan sungguh hari minggu ini . Budeen melayari laman sosial Facebook dan mula membaca cerita seram di Page Pensel Studio . Memang hobinya membaca cerita cerita sebegini . Walaupun kadang kadang dia terasa seram bila membacanya . Itu tidak menghalang untuk meneruskan hobinya .Tiba tiba perutnya berdendang minta diisi . Dengan keadaan malas , Budeen bergerak kedapur untuk mencari sesuatu yang boleh dikunyah . Semasa melalui ruang tamu , matanya menangkap sesuatu sosok tubuh wanita yang sedang duduk di atas sofa .
Dia menoleh , pelik . Mana ada sesiapa didalam rumahnya . Rumahnya hanya dia sahaja yang tinggal . Dari mana datang wanita itu . Dia menoleh menatap wanita itu . Wanita itu turut menoleh kearahnya .
" Arghhhh . Kau jangan dekat . Kau nak apa ? " Budeen terduduk mengesot ke dapur . Wanita itu tersenyum menampakkan giginya yang dipenuhi darah . " Kau lupa aku siapa ? " tanya wanita itu kemudian menghilang .
Budeen mengangguk anggukkan kepalanya mengikut rentak lagu Sing It Rock And Roll nyanyian dari Oh Chentaku . Dalam keadaan malam dan ditambah hujan renyai itu dia harus menghilangkan rasa mengantoknya .
" Ni semua bos punya pasal . Bagi kerja last minute " Omel Budeen bersendirian . Tiba tiba telefonnya berdering . Diskrin terpapar nama kawan baiknya .
" Assalamualaikum , kau kat mana bro , aku kat mapley bawah flat kau ni "
" Waalaikumussalam .. haa kejap lagi aku sampai . On the way balik ni "
Tuttt tutttt .
" Time ni laa kau nak habis beteri "
Budeen mencari powerbank didalam dashbord .Tiba tiba " Sretttttttttt . Boomm ! " Mata Budeen berpinar . Kepalanya sakit terhantuk stereng kereta . Anak matanya segera di alihkan ke cermin sisi milik Myvinya . Ada wanita terbaring ditengah jalan . Budeen segera keluar dari perut kereta .
Darah mengalir keluar dari mulut wanita itu . Wanita tadi yang sedang menolak motorsikalnya telah dilanggar oleh Budeen . Mata wanita itu terbeliak melihat Budeen . " To ... tolonggggg " ujar wanita itu . Budeen panik . Dia segera berlari ke dalam kereta . Kereta dihidupkan lalu ditinggalkan wanita yang sedang nazak itu .
Budeen terjaga dari tidur . Mimpi itu berulang kembali . Dia tak salah . Wanita itu yang salah . Siapa suruh dia tolak motornya dalam keadaan gelap . " Kau kata kau tak salah ? Kalau kau tolong aku , aku masih hidup lagi . Kenapa Budeen . Kenapa kau tak tolong aku ?? " Ada suara berbisik ditelinganya .
Budeen tersentak . Suara siapakah itu . Budeen lantas tidak mengendahkannya . Dia meneruskan hobinya yang terhenti akibat terlelap tadi . " Seram pula cerita ni . Dahlah takde teman . Kalau ada , takdelaa aku rasa takut sangat baca cerita cerita macamni " monolog hati Budeen .
" Kau nak aku teman kau ? " Lantas Budeen menoleh kearah suara itu . Wanita yang dia langgar tempohari berada disebelahnya . Tanpa membuang masa , Budeen terus berlari kerah ruang tamu .
" Kenapa kau tak selamatkan aku !! "
" Tak , tak ! Aku tak salah !! "
"Kau kejam Budeen . Kau bunuh aku "
Budeen menekup telinganya .
" Kau kata kau nak temankan . Mulai harini , aku temankan kau . " Wanita itu muncul betol betol dihadapan muka Budeen . Dengan muka yang dipenuhi darah dan ulat , bernanahgtyterrx . Budeen hcxcczcc tiba rebahcfxyeggwerdDrty tidak sedarkan diri ." Okay awak , jum tidur . Saya dah habis dah baca cerita hantu ni . " Budeen berkata kepada seorang wanita yang sedang memeluknya . Budeen menutup lampu lalu melelapkan mata . Kini , Budeen tidak lagi takut membaca cerita cerita seram . Kerana dia sudah ada teman . Ya , teman yang meninggal akibat dilanggar oleh Budeen .
YOU ARE READING
Karya Dulu² ChekBunga
HorrorCerpen berbagai dari ChekBunga. Kisah didalam tidak ada kena mengena dengan yang hidup mahupun yang sudah tiada.