Xin pandu kereta zio. Kan dia datang ngan zio ritu. Mia pandu kereta naughty girls dan sha pandu kereta badboys. Semua kereta dibawa berjauhan dari tempat babies duduki.
"Ira, kau panggil mamat tu semua"
"Aku ke" jari ditunding kearah diri sendiri
"Ye, kau lah. Takkan aku suruh babies pula"
Sengih ditayang
Ira berjalan kearah laut. Baru je separuh jalan terus lambai. Ingat dia nak panggil sampai laut sana ke? Jauh tuuu.
Badboys hanya melangkah step by step sehinggalah liq jatuh tersembam dipasir. Eh, terjatuh. Tulah, jalan je lah macam biasa. Ni tak, nak juga step by step. Ingat ni kelas tarian ke nak main step step bagai.
Bangun je liq, jangan dicakap. Kacau betullah dia tu. Orang nak lari tapi dia haihh. Buat orang nak ketawa je. Bayangkan muka liq tu penuh dengan pasir. Ada anak ketam pulak tu kat dahi
Badboys tahan je ketawa. Karang ketawa kuat kantoi pulak nanti dengan babies sana tu. Yang kat kereta dah terbahak bahak.
Perjalanan diteruskan. Kaki dijengket macam gaya orang senyap senyap keluar rumah. Alahai. Ira menepuk dahi.
"Cepatlah sikit, terkedek kedek" ira separuh jerit tapi dalam nada berbisik.
Nampak je geng babies pergi tandas. Terus pecut masuk kereta.
"Wey, tak tukar baju lagilah" ujar zio bila tengok xin memandu keluar dari kawasan pantai.
"Shhh. Diam"
Ternganga zio. Aku pula yang disuruh diam. Takkan nak pakai baju basah sepanjang jalan.
Xin memusing sedikit stereng kereta untuk membelok. Begitu juga dua buah kereta dibelakang. Hanya tahu follow je keje. Well, diorang mana tau kat mana kampung syazani.
"Hey. Bukan ke jalan balik kat sa..."
"Aip aip. Apa aku kata tadi. Diam kan. So shhhhhh"
Zio mendengus dan berpeluk tubuh. Merajuk le tuwww. Zio mula membayangkan dirinya menjadi garam bila dah sesampainya dirinya dirumah.
"Eh apasal kereta zio belok kiri pula" ujar liq
"Belok je la"
"Hmm"
~🔥~
"Ok kita dah sampai"
Muka blur ditayang.
Enjin dipadam. Xin keluar dan zio masih dialam blur.
"Kita kat mana ni". Kepala afriz pusing 360° melihat suasana dikampung yang tak dikenali.
"Kampung syazani"
"Ketua kelas kita tu ke"
"Yela. Sapa lagi kalau bukan dia". Ira mengambil beg pakaiannya lalu masuk kedalam rumah
"Hi korang. Sampai pon"
"Hehe hi syazani. Xin dah bagitaukan yang kami bawa budak budak ni sekali" mia menunding jari kearah badboys
Syazani angguk lantas menjemput kelapan lapan orang dihadapannya masuk.
"Kau sorang je ke kat sini syaz?"
YOU ARE READING
PRANK HUH??
RandomXin, sha, ira dan mia mempunyai sifat nakal yang tak boleh blah. Jangan buat mereka marah. Nanti guruh pon berbunyi sebab kegerunan naughty girl Ada rahsia yang disimpan naughty girl. Tidak pernah mereka beritahu bahawa sekolah itu adalah antara was...