Habis je makan, qazrul, afriz, sha, dan ira terus mandi pantai. Yang lagi empat kemas apa yang patut dulu.
"Sedap arr korang masak. 2 pinggan aku makan"
"Kau makan pinggan ke. Patutlah aku cek tadi pinggan makin kurang. Kau rupanya yang makan. 2 pulak tu"
Zio dan xin apa lagi. Gelaklah bila tengok muka cemberut liq.
'Baik aku tak yah puji tadi. Aku yang kene last last'. Liq menerus kan kerjanya menambah arang kat unggun api.
Yang kat pantai pulak, huru hara bunyinya.
"Yerkkkk masinnya air ni". Afriz memuntahkan semula air yang termasuk tanpa sengaja dalam mulutnya
"Memanglah masin, dah nama pon lautkan" ujar ira terus memercikkan air kearah afriz
"Arrrrr masin" jerit afriz terus melarikan diri ke pantai? Tak. Dia melarikan diri ke arah laut dalam.
"Woi salah jalanlah"
"Tu la. Jalan jangan tutup mata"
"Kalau reti berenang, teruskanlah pegi sana. Jauhkan lagi"
Masam masin muka afriz diperli sebegitu.
"Dah, aku nak mandi ni. Teringin pulak tengok dorang empat tu". Mia mula beredar dari pondok
"Tunggu aku mia"
"Cepat sikitlah. Lambat mengalahkan penyu"
"Jom"
Liq, mia jalan kearah laut. Bukan dekat tapi jauh. Biasalah, air tengah surut. Makin jauhlah dari pondok diorang.
"Kau belom nak mandi lagi ke" ujar xin yang tengah menyapu lantai yang penuh pasir tadi.
"Belom, malaslah. Masih teriklah. Aku tunggu waktu petang nanti"
"Ke takut sunburn"
"Tu mungkin salah satu kot. Tapi tak bestlah mandi waktu panas"
"Kalau camtu, aku pon nak tunggu petang jugak la. Aku teman kau erk"
"Mengada. Pegi jelah mandi kalau nak."
"Taknak. Aku pon cadang juga nak mandi time petang tadi. Takda rasa nak mandi sekarang ni"
Xin pon angguk je la. Percaya jela apa yang zio cakap. Karang dibantah, merajuk. Macam tau tau je xin yang zio akan merajuk.
"Aku nak tengok tengokkan lebihan ayam panggang tu. Hangus nanti, tak sedap kalau dimakan"
"Aku tolong kau apa yang mampu ditolong"
"Amik arang kat sana. Arang kat sini dah abis". Zio mengipas api supaya tak terpadam
~🔥~
"Qazrul!!!!!"
Sha mengejar qazrul. Sebab? Mana taknya, qazrul pegi simbah air kat istana pasir guna baldi kecil. Hancurlah istana pasir sha.
"Tak guna kau qazrul. Sini kau"
"Makkk.. afriz! Tolong. Shaaaa aku janji tak buat lagi". Qazrul lari dan lari lagi
"Padan muka kau". Afriz gelak sakan bila tengok kawannya dikejar
"Afriz, tolong aku"
"Apa dia"
"Ni ketam besar. Tolong aku tangkap sebelom dia masuk dalam laut" kata ira separuh jerit sambil berlari mengejar ketam warna oren kemerahan
YOU ARE READING
PRANK HUH??
RastgeleXin, sha, ira dan mia mempunyai sifat nakal yang tak boleh blah. Jangan buat mereka marah. Nanti guruh pon berbunyi sebab kegerunan naughty girl Ada rahsia yang disimpan naughty girl. Tidak pernah mereka beritahu bahawa sekolah itu adalah antara was...