"Bunlar çok güzel!"
Sıcak gülümsemesine karşılık, yüzümdeki gülümsemeyi bahşettim bende ona.Mağazadaki ayakkabılara hayranlıkla bakıyor olsa da, hiçbirine elini sürmüyordu. Bir şey olur korkusuyla mı yapmıyordu, yoksa bilinçsiz bir şekilde hareket etmiyor muydu emin olamamıştım.
Omuz silkerek güzel bir siyah spor
ayakkabıyı elime aldım.
"Bunu dene."Eline alarak ifadesizce bana bakmaya başlayınca çalışanlar da ona bakmaya başlamıştı. Fark edilmesini istemediğimden bileğinden tutarak ufak sandalyelerden birine nazikçe oturttum ve eğilip terliğini çıkardım.
Tamda tahmin ettiğim numara olmuştu. Ayağını havaya kaldırarak hayran olmuşçasına süzdü. Onun bakışlarından sonra merakla sordum bende.
"Beğendin mi?"
"Hem de çok! Çok aptal duruyor!"Onun söylediği cümleyle çalışanlar gülmeye başlayınca onlara döndüm. Bu ikimizin arasında sevimli geliyordu evet ancak benim yanımda onunla dalga geçmelerine müsaade etmezdim.
Bakışlarım yüzünden sus pus olmak zorunda kaldılar. Bense ayağa kalkarak ayağındaki ayakkabıyı inceleyen Pole'u es geçtim. Çalışan kadınlara bir adım atarak konuştum.
"Neden burada dikiliyorsunuz? Sizden yardım istediğimi hatırlamıyorum."
Cevap vermeden ortalığa dağıldıkları sırada sadece bir tanesi yanımızda kalmıştı.
Gayet ciddi durduğundan bir şey söyleme gereği duymadım. Eğilerek Pole'un ayağındaki ayakkabıyı çıkardım ve kadına uzatarak konuştum.
"Bunu alacağız."
Kafasıyla onaylayıp elimdeki ayakkabıyı aldı.Pole'un sadece bir ayakkabısı olmasını istemiyordum elbette. O yüzden birkaç spor ayakkabısına daha baktım. Yeni bir modeli elime alarak ona döndüm.
"Bunu da deneyelim."
Az önceki gibi eğilerek giymesine yardımcı olduktan sonra elimi çenemin altına alarak düşündüm.Az önceki modelden biraz farklıydı ancak güzel duruyordu. Pole da benim gibi düşünmüş olacak ki keyifle konuştu.
"Bu da çok güzelmiş!"Başlarda Pole'u insanlardan ne kadar saklı tutarsam o kadar iyi olur diye düşünüyordum ancak şimdi tam tersini düşünmeye başlamıştım.
Dışarıdan fazlasıyla doğal duruyordu, özellikle davranışları, tepkileri, mimikleri. Bu nedenle saklamamın bir gereği yoktu. Eğer hata yaparsa onu düzeltip, kurtarabilirdim.
"Güzel... O halde bunu da alıyoruz."
Kadına işaret ettiğimde gülümseyerek yanıt verdi.
"Tabi, efendim."Ayakkabıyı onun ayağından çıkararak yeniden çalışana uzattım. Biraz modellere bakındım, sonra beğendiğim başka bir ayakkabıyı daha elime aldım.
Fazla zengin olduğumu düşünmeyin, sadece Pole mutlu hissetsin diye harcama yapmak istemiştim. Normalde hesabımı tutmayı biliyorum.
Elimdeki başka bir modelle yanına giderek eğildim ve tekrardan giymesine yardımcı oldum. Bunun hoşuna gideceğini hissetmiştim.
Zaten ne görse beğenirdi. Ancak bu seferki ayakkabının üzerinde yıldız desenleri vardı.
"Bunu da beğenecek misin bakalım..."Pole gözlerini büyütüp ağzını aralayarak ayakkabıya baktı. Hızla ayağa kalkarak zıplamaya başladığında sırıtmadan edememiştim. Beğeneceğini biliyordum demiştim...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kutup Yıldızı #Wattys2019
FanfictionGökyüzünden insanların dünyasına düşen bir kutup yıldızının, insanların hayatındaki anılarını anlatan bir gençlik kitabı.