Na matczynych tropach

139 21 30
                                    

Jeżeli lubicie pisać, problem znajdowania inspiracji na pewno nie jest Wam obcy

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Jeżeli lubicie pisać, problem znajdowania inspiracji na pewno nie jest Wam obcy. Albo i jest, w sumie nie wiem, może to tylko ja doświadczam tego swojego rodzaju niemocy. Niemniej, jeżeli jesteście ciekawi, skąd biorą się moje pomysły, w jakich okolicznościach powstają u mnie postaci i co robię, gdy szukam natchnienia przy ich tworzeniu ─ przygotujcie się na podróż przez moje życie, dom, memy oraz wystawy sklepowe. Jednym zdaniem: zapraszam Was na poszukiwania inspiracji dla moich bohaterów!

POCZĄTKI

   Naszym pierwszym przystankiem będzie epizod z przeszłości, jakieś trzy lata temu; chyba był to lipiec ─ wtedy trafiłam na Wattpada.
Jakkolwiek swoje własne OC miałam od dawna, tak dopiero tutaj, po raz kolejny mając przed sobą otwartą, pustą kartę w przeglądarce, zaczęłam się poważniej zastanawiać nad moimi postaciami, ich wyglądem i charakterami, a tym samym także źródłami, z jakich biorę na nie pomysły, dzięki którym są właśnie takie, jakie są.

Z czasem dotarło do mnie, że czerpię z praktycznie wszystkich dziedzin swojego życia oraz niemal wszystkiego, co mnie otacza, a przez te kilka krótkich lat w moim umyśle ukształtował się swego rodzaju niepisany podział, który specjalnie dla Was spróbowałam zebrać do kupy i w końcu zamknąć go w określonych ramach. Efekty tej próby poznacie już zaraz!

TYLKO PODSTAWY

 

Nim jednak przejdziemy do samych w sobie źródeł inspiracji, chciałabym zaznaczyć bardzo istotną rzecz.

Wattpad to strona poświęcona amatorskim pisarzom. Chociaż zdarzają się jednostki, które zaglądają tu tylko by czytać, większość z nas próbuje posmakować przynajmniej odrobinki "pisarskiego rzemiosła", że tak to ujmę.
Ważnym, a właściwie jednym z najważniejszych elementów tworzenia historii, są bohaterowie. Myślę, że wszyscy wiemy, iż nie każdemu już na początku wattpadowej kariery kreacja postaci wychodziła perfekcyjnie. Każdy z nas kiedyś zaczynał i każdemu (bądź prawie każdemu, nie możemy wykluczać wyjątków) zdarzyło się chociaż raz stworzyć postać wyidealizowaną, bądź zwyczajnie... płytką.

Niezależnie od tego, jaki poziom reprezentuje tworzona przez nas osobistość, zawsze na początku potrzebujemy jednego ─ pomysłu. A żeby pomysł przyszedł do naszej głowy, potrzebny jest nam zazwyczaj jakiś impuls, potocznie nazywany natchnieniem. I tu nadchodzi bardzo istotne zdanie: nie możemy polegać tylko na nim.

Inspiracja jest ważną częścią tworzenia, nie mogę zaprzeczyć. Gra niezastąpioną rolę przy wymyślaniu naszych "dzieci", bo to dzięki niej w ogóle może się to stać, jednakże nie odwali za nas całej roboty!
Ona ma nam tylko nieco pomóc, tak by zaistniały podstawy, ale to już od nas i naszej pracy zależy, czy uda nam się zebrać całość w taki sposób, żeby do siebie pasowała, a następnie dorobić temu wszystkiemu ręce i nogi. Tylko w taki sposób zdołamy stworzyć postać, która będzie mogła ożyć na kartach naszych opowieści.

PISARZ: wakacje 2019Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz