Nastały wielkie zmiany, coś się skończyło, coś zaczęło. Nowa era w Helloween weszła na ten świat z przytupem. Ladies and Gentlemen, Master of the Riiiiiiings!!!
Album został wydany 8 lipca 1994 i od tego momentu można go podziwiać (w gablotce...).
Jakież to wielkie zmiany, zapytacie? Otóż:
1. Chyba ta najbardziej słyszalna i zauważalna, czyli NOWY WOKALISTA. Michael Kiske "odszedł" (ekhemWeikiekhem) z zespołu, a jego miejsce zajął Andreas Deris. Zupełnie inny typ głosu, jak dla mnie pasują cechy: mroczny, tajemniczy, niepokojący, ostry, jak nóż od masła - niby nie zrobi nikomu krzywdy dużej, używa się go tylko w celach kulinarnych, ale to wciąż nóż (no tak, japierdole, znowu moje dzikie porównania).
2. NOWY PERKUSISTA. Jak wiadomo, martwi nie bębnią, więc znaleziono następcę, którym został Uli Kusch (tak, był w Gammie Ray).
3. BRZMIENIE. Po dwóch ostatnich albumach ludzie byli "lekko" zawiedzeni, a tu proszę, dostaliśmy iście amerykańską perełkę Power Metalu.
Dobra, bo się rozgadałam. Utwory:
1. Irritation (Weikath)
2. Sole Survivor (Weikath/Deris)
3. Where the Rain Grows (Deris)
4. Why? (Deris)
5. Mr Ego (Take Me Down) (Grapow)
6. Perfect Gentleman (Deris/Weikath)
7. The Game Is On (Weikath)
8. Secret Alibi (Weikath)
9. Take Me Home (Grapow)
10. In the Middle of a Heartbeat (Deris/Weikath)
11. Still We Go (Grapow)
Let me tell you something:
Powrót do świetności? - można powiedzieć. Czy mi się podoba? - OCZYWIŚCIE. Sole Survivor jest zajebiste, jak słyszę Perfect Gentleman, to mam ochotę się śmiać (flashbacki z koncertu), ale jest to też na prawdę dobra piosenka. Why? też jest cudne. In the Middle of a Heartbeat to jedna z piękniejszych ballad jakie znam. Secret Alibi jest chyba moim faworytem, Where the Rain Grows jest super, uwielbiam ubranie Weikiego w teledysku, ogółem bardzo dobry album.
Jaka jest wasza opinia, powiedzcie.
CIEKAWOSTKA: jednym z bonusowych utworów na edycji specjalnej jest Grapowski's Malmsuite 1001, który jest tylko instrumentalem i trwa 6:32, polecam (zostawię linka na dole).
vvv
Apropos In the Middle of a Heartbeat, przypomniał mi się mem, jak odnajdę to go tu dam.
Andi, dziecko, spokojnie, did you find it out in the middle of a heartbeat?
^ Dzieło Grapowa
YOU ARE READING
Let's talk about music... 🖤 recenzje 🖤
Non-FictionNudzi ci się? Szukasz czegoś do posłuchania? Albo po prostu lubisz słuchać ludzi mówiących z pasją? Jeśli tak, to zapraszam do mojego małego świata, w którym liczy się tylko muzyka.