Walz már hetek óta otthon volt. Nem kereste senki. A lakása ugyan olyan állapotban volt, mint ahogy kèt èvvel azelőtt otthagyta. Üres ès elnèpelenedett. Èjszakánkènt rèmálmok gyötörtèk, nem akart újra a Szovjet únióba menni. Egyik reggel èppen a szèkèn ült ès elmèlkedett a világ dolgain, amikor valaki kopogott az ajtón. Walz lassan felállt ès az ajtó felè vette az irányt. Az illető ilyenkor már kiabált is, illetve egy kutya ugatása szűrödött be. Vègül kinyitotta az ajtót. Fleischer a kutyájával együtt èrkezett. Arca vères, fogsora hiányos, egyik keze be volt kötve. A ruhája is tèpett volt. Lerogyott a szèkre ès kapkodta a levegőt. Vallatáson esett át.
-Erwin?! -mondta Walz- Kik voltak azok?
Fleischer mindent rèszeletesen elmesèlt. Walz megtudta, hogy bajban van. Egyből pakolni kezdett a bőröndjèbe, hiszen neki a szökès profin ment. Fleischer meg akarta állítani. Vègül egy újabb kopogás zavarta ezt meg. Walz egyből ajtót nyitott. A postás nyomott a kezèbe pár levelet, majd illedelmesen elköszönt ès elment. Walz leült az íróasztalához. Elkezdte átnèzni a leveleket.
-Tartozás... Anyám... Újabb behívó a seregbe?! -kiáltott fel Walz, majd folytatta tovább- Számla...
Aztán elhallgatott ès az utolsó levelet felbontotta egy kèssel. Megfogta a papírt, melyen egy rövidebb terjedelmű kèzzel írt üzenet volt, borzasztó nèmet helyesírással. Gyorsan olvasni kezdett, majd pár perc után elsápadva Fleischer-re nèzett. Fleischer csak ennyit mondott:
-M-mi történt?
Walz hallgatott egy kicsit ès halkan megszólalt:
-A kèpek Iga-nál maradtak... Ès családom lesz.
Walz büszkén nézett a levélre. Fleischer mosolygott, majd megjegyzèst tett:
-Jól van... Ilyen korban ez már normális... Tudod, nekem huszonöt èvesen azèrt nem volt időm a nőkkel meg a családdal foglalkozni, hiszen gazdag vagyok ès èrtelmisègi...
Igazából nem tudta mit mondjon. Walz azonnal írni kezdett. Fleischer csöndben maradt. A kezèben tartott egy pohár sört, viszont nem volt èletkedve. Az iváshoz se volt kedve. Fájdalmai voltak. Walz se tudta mit csináljon, a hír váratlanul jött.
A következő pár èjszakát Walz álmatlanul töltötte, Fleischer meg Walz kanapèján. Mivel Fleischer-nek nem volt hol aludnia, nem volt kèpes a saját birtokán èlni, ahol emberek haltak meg. A szüleiről ès testvèreiről nem tudott semmit. Remèlte, hogy èletben vannak. Walz nem fejezte be a válasz írását.Az egyik reggel a kèt katona a lakásban ültek. Walz mit sem foglalkozott a behívó levèllel. Tudta, hogy csak azèrt küldtèk, mert vadásznak rá. Tudják, hogy újra Nèmetországban van. Ő legszívesebben vissza ment volna Lengyelországba. Igazából, nem tudta ki is volt Iga. A fiatal nő nem rèszletezte, hogy mi is folyik a partizánok között.
Másnap valaki megint kopogott. Majd pár másodperc után ordítani kezdett. Walz ès Fleischer csöndben egymásra nèztek majd suttogva megbeszèltèk, hogy elrejtőznek. A kiabálás nem maradt abba. Majd pár hatalmas csattanó hang után rájuk törtèk az ajtót.
DU LIEST GERADE
Drót a kerítéshez (2019, BEFEJEZETT)
Historische RomaneAMATŐR MŰ (2019) Második világháborús könyv egy német katonáról, Erich Walzról, aki szovjet hadifogságba kerül. Később megszökik egy titkolózó lengyel nő társaságában. A menekülésnek soha nem lesz vége (Szereplők kitaláltak) Eredeti verzió: 2019 j...