Hemma, jag är hemma.
Jag sitter just nu i min husvagn jag bor i på gården för att vi har inget hus att bo i. Mina föräldrar bor i en villavagn som är en husvagn men större. Min bror bor i en annan husvagn.
Jag sitter och gör ingenting. Jag vill inte göra någonting. För jag mår inte bra. För vi ska flytta härifrån.
Att flytta från gården till en liten lägenhet bryr jag mig inte om för de ska bli så mycket roligare än att bo i en husvagn. MEN,vi ska inte äns bo kvar här i Blekinge. I landskapet jag föddes och har växt upp i. Vi ska härifrån. Långt härifrån. Jag vill inte. Vad ska mina kompisar säga?.
Det är lördag idag. Jag fick reda på de nyss att vi ska flytta och därför sitter jag här. Jag bor egentligen inte hemma mer än på helgerna för att jag har en bit in till stan härifrån så jag bor hos min moster för bättre bussförbindelser.
Jag går resturang och livsmedelsprogrammet i stan. Jag älskar de. Men jag måste ju byta gymnasium nu. Jag vill inte.
Söndag morgon. Mamma ringer och väcker mig. Klockan är bara 8. Mamma har en överraskning till mig. Vad kan de vara? Ska vi flytta imon och hon tycker de är som en överraskning och inte ett skott i pannan?.
Jag reser mig upp ur sängen och tar på mig foppatofflorna för att sen gå ut ur den smala lilla dörröppning på husvagnen.
Jag går bort mot kontoret vid ladan och får se den sötaste lilla hund jag någonsin har sett. ''Hon är din'', säger mamma.
Jag får tårar i ögonen. Glädjetårar. Äkta.
Jag har inte haft glädjetårar på länge.
Jag kramar om mamma hårt och frågar vad hen heter.
''De är en tik och hon heter Nova,hon är din hund för vi har sett hur dåligt du har mått för att vi ska flytta.''
Ååååh jag älskar henne.
''Vi flyttar om en månad,så vi har mkt att packa men du ska få packa bara dina saker sen umgås med alla dina kompisar du vill säga hejdå till innan vi åker. Jag vet att det är svårt för dig gmn men vi har ju släkt här i Blekinge så vi kommer ju fira påsk,midsommar,jul och nyår här nere. Vilket betyder att du självklart kommer träffa dina vänner igen.''
Jag har inga ord. Jag bara gråter.
Att flytta kanske inte skulle vara så jobbigt ändå. Det är bara dehär med att säga hejdå till sina närmaste och helt underbaraste kompisarna som finns och att byta gymnasium. Det är inte lätt.
''På måndag ska du in till skolan som vanligt men ändå berätta för dom i klassen att detta blir din sista vecka på skolan. Lärarna vet redan om allt detta för jag har pratat med dom om dehär.''
De kommer inte bli en vanlig skolvecka för dig eftersom du inte kommer GÅ i skolan utan mer bara vara närvarande för att umgås med dina kompisar i skolan en sista gång innan flytten.'' Sa mamma och kramade om mig hårt.
Jag har inga ord utan tar bara in de mamma säger och gör de hon vill att jag ska göra. Jag går mot husvagnen ingen med Nova springandes runt omkring mig. Jag släpper in henne i husvagnen och hon hoppar upp i min säng. Jag sätter igång lite musik och börjar plocka med alla mina saker jag har. Jag har hämtat flyttkartonger som vi har sen vi flyttade från huset vi blev av med, och börjar plocka med mina saker. Efter några timmars plockande så är de någorlunda klart och bestämmer mig för att gå och äta lunch.
Med Nova hack i häl så går jag mot kontoret.
(Efter lunchen)
Nu är jag klar med allt i husvagnen.
Så nu bär de av till min moster igen då för den sista veckan i skolan. Happy or not.
YOU ARE READING
The Fooo
FanfictionJag bor på en bondgård i landskapet Blekinge. Mina föräldrar ska sälja gården och skaffa andra jobb och vi ska flytta. Jag vill inte flytta. Jag vill inte ifrån mina vänner. Vart ska vi äns flytta? Vrf måste vi flytta ifrån Blekinge? Det kommer ju i...