Kapitel 6

74 2 1
                                    

Jag vaknar av att mobilen ringer och tittar inte vem det är, utan bara svarar med en hes nyvaken röst.

''Hej'' säger rösten i mobilen.

''Hej,vem är de?''

''De är jag, Felix.''

Skit de va jag inte beredd på..

''Väckte jag dig?''

''Ja,haha men de gör inget jag skulle ändå upp nu'' säger jag även att fast jag inte riktigt vet hur mycket klockan är.

''Kan jag komma över?''

''Visst'' svarar jag samtidigt som jag går in i garderoben och letar fram kläder.

''Pling plong''

Shit han är här!! Fan vad han ska vara snabb då. Han stod säkert redan vid sin dörr när han ringde.

Jag springer ner och öppnar och inser sen när jag ser hans min att jag bara har en tröja på mig. En pösig magtröja.

Jag rodnar.

''Du va ju för snabb med att komma hit så jag hann inte klä på mig mer'' säger jag med en sur min och sätter armarna i kors.

''Haha,de är lungt du är sexig ändå'' säger han med en flirtig min.

Jag springer upp på rummet och klär på mig ett par höga svarta jeans, och byter tröja till en tajt magtröja med blommor på.

Det som är så bra med dom här byxorna är att dom slutar under naveln,så navelpeircingen förstörs inte.

Jag hör en lätt knackning på min dörr och Felix kommer in.

Jag kommer ut ur garderoben och frågar honom om han tycker jag ska byta nevelpiercingen för den jag har nu är tråkig.

Han frågar om vad jag har för några, så jag går bort till mitt skrin och tar fram mina tre favoriter.

En med vita blommor, en diskokula och en stor rosa blomma.

''Diskokulan ska du ha'' säger han direkt när jag visar vilka jag plockat fram.

När jag är klar frågar jag vad vi ska hitta på,och Felix säger att han vill lyssna på musik.

Så jag drar fram mina högtalare och kopplar in dom i mobilen.

''Vad ska vi lyssna på?'' Frågar jag samtidigt som jag låser upp mobilen

Felix tar min telefon och söker på något.

En låt som heter build a girl spelas och jag frågar vem/vilka som sjunger denna.

Han bara skrattar åt mig men jag fattar inte varför.

Jag lyssnar noga på låten va den handlar om, och när jag tittar upp efter mitt tänkande så dansar Felix till låten.

Han är riktigt grym.

''Kan du dansen till denna eller har du kommit på den själv?'' Frågar jag eftersom jag just nu inte fattar någonting.

Han stänger av musiken och ber mig sätta mig på sängen.

Jag fattar fortfarande ingenting.

Han frågar mig en konstig fråga, som lyder ''vad heter jag?''. Jag fattar inte varför han frågar de men jag svarar han med att han heter Felix. ''Vad heter jag mer?'' Säger han och jag lägger till Sandman. Han frågar sen om vad han håller på med på fritiden och plötsligt fattar jag hela grejen.

Han är ju Felix Sandman som på fritiden sjunger och dansar i ett band som heter the fooo och det måste ju varit en av deras låtar med dansen till han dansade.

The FoooWhere stories live. Discover now