Kapitel 8

69 2 0
                                    

Felix lägenhet ser likadan ut fast omvänt kan man säga.
Väldigt fint.
Vi går in i Felix rum och jag blir lite chockad över hur snyggt och rent han har de för så brukar de inte vara hos killar. I alla fall inte hos dom killkompisarna som jag har varit hos.
I hans garderob är allt vikt och snyggt inlagt. Sängen är bäddad. Ändas en matta på golvet. Inte än ända strumpa. Rullgardinen är uppe för de är dag,och hans byro är staplad med saker som faktiskt ska vara där.
Jag är impad.
''Vad rent och snygg du har de älskling''
''Tack,min mamma tvingar mig att ha en rutin på att städa mitt rum varje torsdag''
Skrattar han och lägger sig sen i sängen. Jag lägger mig bredvid honom och pussar honom lätt på kinden.
''Men bara en puss på kinden?'' Säger Felix med en ledsen min.
Jag skrattar åt hur gullig han är men förstår vad han vill.
Jag kysser honom mjukt på läpparna. Tungan snuddar vid hans tänder så han öppnar och våra tungor möts. Dom brottas med varandra en stund och sen va vi tvungna av att avsluta för att kunna ta en paus och bara mysa.
Han drar min kropp intill honom och vi somnar.
En timme senare vaknar jag igen men vill inte stiga upp för Felix sover och håller om mig fortfarande. Jag tar mobilen som ligger bredvid mig. Jag kollar instagram,Twitter och Facebook. Ingenting nytt har hänt. Förutom massor av fölningar på Twitter men dom bryr jag mig inte riktigt om.
Efter 20minuters tittande och grejande på mobilen så vaknar Felix och frågar hur mycket klockan är. Klockan är halv tolv.
Vi går upp ur sängen och ut i köket.

Felix perspektiv:
Vill du ha nått att äta eller ska vi ta de senare?. Frågar jag Erika men får ingen reaktion. Hon är inne i mobilen av nån anledning så jag låser den på skoj och hon ger mig en sur min.
Jag va inte klar med mitt läsande,sa hon.
Men vad läser du då, älskling?
Hihi,jag läste bara en grej på Twitter.
Jag själv va inte så speciellt hungrig och det tror jag inte Erika heller va så istället för att ställa den frågan igen som hon inte hörde så frågade jag henne om vi skulle åka till studion i förtid. Hon tyckte de lät som en bra ide för att vi skulle ha något att göra så vi tog tunnelbanan in. När vi kom fram står det massor av foooers utanför så vi bestämmer oss för att går bakhållet men på vägen möter vi en foooer.
Hon springer genast fram och kramar mig och bryr sig inte alls om Erika som släpper min hand för att jag ska kunna krama henne.
Det konstiga med situationen är att Erika står och ler otroligt mycket åt de som händer och jag fattar inte varför. Men när tjejen släppt taget om mig så skriker Erika till. ANNAAAAA!!!!
Dom kramas om typ längre än vad tjejen gjorde med mig.
Hon hette Anna och va en av Erika kompisar från Blekinge.
Dom pratar på mycket om allt kan man säga. Anna har varit foooer länge,men Erika har aldrig hört talas om oss förens jag berättade om saken, så att dom skulle mötas såhär var ju roligt på ett sett.
Jag är glad för Erikas skull att hon träffar Anna för hon pratar väldigt mycket om sina kompisar där hemma så jag förstår ju att hon saknar dom.
Efter en stunds pratade så avbryts jag i mitt tänkande av att Erika tog min hand och att Anna stod bredvid mig på andra sidan och skulle ta ett kort.
Vi tog seriösa och oseriösa bilder som hon sedan la ut på twitter.
Att man ser att Erika och jag håller handen bryr jag mig inte om för att vi är tillsammans kommer ändå komma ut snart.
Vi umgås en stund men bestämmer oss sen med att gå in. Anna får också följa med eftersom de är Erikas kompis så vi går in och hälsar på dom andra.
När vi kommer in så är det ingen där.
Jag kikar ut genom ett fönster och får se att dom står utanför och hälsar på dom foooers som står där. Så vi satte oss i soffan i arbetsrummet så länge och bara små pratade om lite saker.

The FoooWhere stories live. Discover now