Kapitel 4

72 1 0
                                    

Jag kliver in genom dörren och går upp två trappor.

Jag kommer till en dörr där det står 4B på och går in. Det ser helt tomt ut men de kanske inte är så konstigt med tanke på att vi ska flytta in hit nu.

Jag går igenom lägenheten och tycker faktiskt om den. Den är såhär härlig på ett sett.

''Detta kommer bli bra ska du se'' säger mamma och klappar mig på ryggen.

Jag tror detta kommer funka. Men jag saknar mina vänner där hemma. Jag saknar dom sjukt mycket. Även om jag inte varit ifrån dom så länge.

Jag går upp på övervåningen och kollar in ett rum som jag vill ha. För mamma sa att jag fick välja först om jag ville.

Jag väljer rummet med stor yta och störst garderob i.

Egentligen vet jag inte om de va en garderob, utan de va bara som ett rum i rummet utan vägg och dörr.

Jag tror jag ska fråga pappa om vi kan fixa spegel dörrar,så man kan gå in i garderoben som en Walk in closet.

De hade varit helt fantastiskt.

Jag sätter in alla mina kartonger i rummet jag valt och går ner och hjälper mamma och pappa.

''Kan du gå ut med Nova en sväng? För sen behöver vi åka iväg och fixa sängar och hyllor osv''

Säger mamma med ett otroligt stort leende. Som om hon tycker detta är super kul.

Jag kan erkänna att lite kul är de men när man väl tänker på att jag ska börja i nytt gymnasium och att man saknar sina vänner där hemma så mår man bara dåligt igen så jag försöker att inte tänka på det så mycket.

Jag går ut med Nova och går en sväng.

Eftersom jag sov hela vägen hit så vet jag ju inte vart vi bor så jag ska koll vad gatan heter när jag ändå är ute och går.

Jag kommer till en skylt där de står Värmdö på.

Jag skratta lite för mig själv för hur fult jag tyckte de lät. Men när jag tänker efter så heter de Söremåla där jag bodde innan.

När Nova verkar klar så går vi hem igen. Jag tror jag varit iväg i ungefär 10min.

Pappa står beredd i hallen med skor och jacka på. Medans mamma grejar med lådorna i köket.

Det är visst bara pappa och jag som ska iväg och köpa säng och hyllor osv för mamma måste vara kvar hemma och ta hand om Nova.

''Glöm inte handla mat också.

Jag har lagt en inköpslista i din jacka älskling'' ropar mamma från köket till pappa.

Han ropar bara tillbaka ett enkelt ''nejdå'' sen går vi ut till bilen.

Jag får se en sjukt fin säng. Den är perfekt bred som jag vill ha den för annars ramlar jag ner. Den är även lagom hög med fina säng karmar och jag bara måste ha den.

Pappa går och tittar på dubbelsäng till mamma och honom.

Men jag får går och hämta honom så han får se min fina säng.

Nu har vi handlat sängar och jag fick den jag ville ha. Vi har även handlat hyllor till min garderob som vi ska sätta dit och spegeldörrar. Hyllor till mamma och pappa,en soffa,tv bord och en tv bänk har vi oxå fixat och allt annat som behövs till lägenheten.

Nu är de bara maten kvar som gäller och de går rätt snabbt.

Vi kommer hem med sakerna som vi köpt. Några från affären har kört sakerna hit och ska nu montera upp sakerna.

Medans dom gör de så hjälper jag mamma med maten, och pappa inviger toan.

Kl är kvart över sju och jag går upp och tittar hur de går för dom där uppe med sängarna och hyllorna osv.

Jag går in i mamma och pappas rum och får se att den sängen faktiskt va sjukt fin och väldigt skön må jag säga. Den passar in i deras rum så jag måste säga att min pappa har bra smak när det gäller att inreda.

Jag går sen in i mitt rum och ser att dom håller på att packa ihop sina saker för att dom är klara. Dom tackar och säger hejdå.

Jag går in i rummet och får se den stora garderoben.

Hyllorna är på plats och stänger där jag kan hänga lite kläder på är också på sin plats och även hyllan för mina skor är fast skruvad.

Dom gjorde visst allt och inte bara sängarna och hyllorna.

Jag går ner igen och in i tv rummet där tv bänken och soffan är dit satta nu och att pappa håller på att koppla in tv och dvdn.

Sen går jag och ger mamma en kram som godnatt och tar Nova under armen och går upp på mitt rum.

Jag börjar fixa med mina saker och är snabbt klar med allt.

Nu har de gått tre dagar sen vi flyttade och allt flyter på bra.

Jag trivs i lägenheten men har svårt för att sova på kvällarna för att jag skriver med mina kompisar som jag saknar sjukt mycket.

Om två veckor börjar jag på mitt nya gymnasium med inriktningen dans och musik.

Jag valde de istället för resturang och livsmedel för jag ångrade mig med de valet. Jag hoppas jag kommer trivas där och få nån vän i alla fall. Inte för att jag tror att jag kommer ha svårt för att få vänner, för jag har alltid haft lätt för att skaffa vänner, men jag är så blyg i början, och jag har aldrig bytt skola såhär förut.

Tiden går och nu är det bara två dagar kvar till skolan....

The FoooWhere stories live. Discover now