Setelah beberapa jam di dalam pesawat,akhirnya Kris sampai di Seoul,Korea.
"Jadi inilah Korea,huh? Hebat,"Kris berkata perlahan. Dia memang fasih berbahasa hangul jadi dia tidak perlu risau.
Kris's POV
Akhirnya,Seoul. Tempat yang aku nak sangat pergi sebelum ni. Sekarang dah nak musim sejuk. Mesti seronok nanti.
Tempat ni memang maju berbanding bandar di Korea yang lain. Sangat banyak kenderaan dan pembangunan yang pesat.
Aku mula menarik bagasiku keluar dari lapangan terbang itu. Setelah itu,aku menahan sebuah teksi untuk ke rumahku di Seoul.
Kris's POV endKris masuk ke dalam teksi tersebut dan tertidur semasa dalam perjalanan. Dalam tidurnya,dia tersenyum sendiri.
💎💎💎
Setelah sampai ke destinasi yang ditujui,Kris dibangunkan oleh pemandu teksi tersebut. Kris membayar tambang teksi tadi dan berterima kasih kepada pemandu itu.
Kris terus menuju ke kediamannya. Dia agak terpegun dengan kecantikan reka bentuk rumah itu.
Setelah itu,Kris menekan password rumahnya. Kris hanya meneka password rumah itu dengan menekan tarikh lahirnya.
Dia tidak menyangka bahawa tekaannya benar. Setelah pintu rumahnya terbuka,dia terus membawa masuk bagasinya.
Dia menuju ke tingkat atas dan masuk ke sebuah bilik yang sangat besar.
'Mesti itu bilik utama,'Kris berkata dalam hati. Kris pun masuk dan meletakkan bagasinya di tepi katil.
Setelah itu,dia terus menghempaskan tubuhnya ke atas katil. "Ahhhh... Nikmatnya dapat baring.... Penat!!!"Kris menjerit kepenatan.
Beberapa minit berbaring,Kris mula bangun. Da menapak ke bilik air untuk membersihkan diri. Setelah selesai membersihkan diri,Kris pun memakai baju.
Malam itu dia hanya memakai sleeveless shirt dengan seluar pendek. (Readers bayangkan sendiri ok?).
Kris menuju ke dapur kerana berasa lapar. Dia mencari sesuatu untuk dimakan di dalam peti sejuk.
Kris agak terkejut apabila melihat makanan yang ada di dalam peti sejuk. Seperti bekalan untuk satu tahun.
Kris hanya mengambil keropok dan bubble tea yang ada di situ sebagai makan malamnya(kalau ada Sehun ni...). Kris malas nak masak. Lagipun dia penat masa tu.
Tu yang dia makan keropok jer. Kris menapak ke ruang tamu dan duduk di atas sofa. Dia memilih untuk menonton televisyen.
Dia mencari siaran kegemarannya dan menonton rancangan tv itu. Kris sangat suka rancangan yang menampilkan program pencarian k-idol.
Alah,yang macam produce 101 tu. Kris menjadi teruja apabila melihat trainee kegemarannya mendapat tempat pertama.
Tiba-tiba,Kris mendapat sebuah mesej. Kris membuka mesej tersebut. Mesej itu rupanya daripada pakcik Kris yang berada di Cina.
Kris membaca mesej itu.
Dalam mesej...
Kris,kamu ok?
Kris membalas.
Ok je pakcik. Kalau pakcik ngan makcik macam mana?
Oh,kami ok je.
SKIP TIME
Setelah selesai menghantar mesej kepada pakciknya,Kris menyambung semula kegiatannya tadi.
Kris sesekali tergelak apabila terdapat adegan yang lucu semasa mereka menjalani latihan.
Beberapa minit kemudian,Kris mula rasa mengantuk. Memandangkan Kris baru sampai,dia memang berasa mengantuk. Badannya terasa lesu.
Akhirnya,dia tertidur di atas sofa itu. Sambil itu,dia bermimpi. Mimpi yang akan jadi kenyataan.
Keesokan harinya,Kris bangun seperti biasa. Cuma,dia agak lewat sedikit kerana penat semalam masih terasa.
Setelah terjaga dari tidurnya,Kris tersenum mengingati mimpinya malam tadi. Mimpi di mana dia mendapat 11 orang sahabat yang akan sentiasa bersamanya tidak kira apa terjadi.
Dia sangat berharap agar mimpinya menjadi kenyataan. Setelah sedar dari khayalannya,Kris terus menuju ke bilik air dan membersihkan diri.
Sambil mandi,Kris bernyanyi kecil tanda bahawa dia sangat gembira.
*****
Hai guys.. Sorry lambat update. Author takde idea. Guys,kalau tak best sorry tau. Author masih baru. Anyway jangan jadi silent readers tau.
Kris:Korang jangan nak jadi silent readers eh. Penat awek aku taip pepanjang tapi korang tak vote pun. Vote ok. Jangan tak vote. Kalau tak vote siap korang.
Vomment juseyo...
YOU ARE READING
The first snow
FanfictionSalji pertama... "Aku sunyi..."-Xiumin "Adakah kita akan berjumpa?"-Kai "Krismas itu..."-Suho Kisah yang bermula dengan salji pertama di bulan disember... "Can we be friends?"-Lay "I hope you won't leave me..."-Tao Baca... Vomment juseyo...