IM SO SICK OF THIS LIES - CHANYEOL
Someone POV
Kelihatan seorang namja yang agak tinggi sedang duduk di sebuah bangku yang panjang. Dia duduk sambil mendengar lagu.
Pada waktu itu,dia sedang mengalami tekanan setelah berpisah dengan kekasihnya.
Flashback
"Kita putus,"ujar seorang yeoja yang cantik. "Tapi kenapa?"tanya si namja pula. "Saya dah ada orang lain,"jawab yeoja itu pula.
"So sekarang ni awak nak apa jumpa saya?"tanya namja itu. "Saya nak putus dengan oppa,"jawab si yeoja.
"Yah! Nayeon! Nayeon dah tak sayang oppa ke?"tanya si namja. "Nayeon sebenarnya tak pernah cintakan oppa. Nayeon hanya nakkan populariti dan kekayaan oppa je. Apa kelas couple ngan oppa? Lagi bagus kalau Nayeon couple dengan Mark,"jawab Nayeon,yeoja yang sudah bertakhta di hati seorang Park Chanyeol.
"Park Chanyeol,kita putus. Jangan pernah anggap yang kita ni pernah ada hubungan,"ujar Nayeon dengan senyuman sinis.
"Dasar perempuan takde maruah! Yeoja macam kau ni tak layak nak jadi pasangan hidup aku! Kau nak sangat kan couple dengan si Mark tu! Hah! Pergilah! Bodoh!"jerit Chanyeol.
Chanyeol melepaskan segala kemarahannya pada hari itu. Dia pergi ke sebuah gerai dan minum sebanyak yang boleh sehingga dia mabuk teruk.
Dia terlalu sayangkan Nayeon sehingga dia tidak sedar yang Nayeon mengambil kesempatan atas kekayaannya. Sungguh,dia sudah tidak tahu apa yang perlu dia lakukan.
Kerana sayang,dia menjadi bodoh kerana terlalu mudah diperdaya. Kerana cinta,dia menjadi tidak tentu arah apabila ditinggalkan.
flashback end~
Chanyeol termenung sendiri. Apa salahnya sehingga dia diberi dugaan yang terlalu besar. Dia sangat berharap supaya dia mempunyai sahabat yang sangat memahami dirinya.
Apa yang harus dia lakukan? Terkadang,dia merasa cemburu apabila melihat orang yang mempunyai sahabat sejati.
Dia ingin mempunyai seorang sahabat yang akan sentiasa bersama dengannya dan tidak akan menikamnya dari belakang. Jujur,dia sangat berharap akan sebuah keajaiban di bulan Disember nanti.
Keajaiban di mana dia akan mendapat seorang sahabat yang setia padanya. "Chan hyung! Kau tak dengar cerita ke?"tanya Jimin yang sedang mendekati Chanyeol.
"Pasal apa?"Chanyeol bertanya."Alah,hyung mesti tak tau yang Nayeon dah ada pakwe baru kan?"Jimin menjawab.
"Jimin,kau tak tipu aku kan?! Kau mesti tengah tipu aku kan?!!!"Chanyeol mula meradang. "Heh,mana ada,"jawab Jimin dengan senyuman sinis.
"Hyung sendiri dengar hari tu kan? Dia ada kata yang dia nak couple ngan Mark?"ujar Jimin. "Kenapa dia tinggalkan aku,Min? Apa salah aku? Hina sangat ke aku ni,Min?"Chanyeol mula menangis sambil tersedu sedan.
Jimin merupakan adik kepada Chanyeol. Oleh itu,Jimin tau apa yang Chanyeol suka. Hanya Jimin yang tau masalah abangnya itu.
"Hyung,takpelah. Mungkin hyung dengan Nayeon tu takde jodoh. Nanti kalau dah ada jodoh,mesti lawa sebab hyung hensem,"Jimin membodek abangnya itu.
Akhirnya,Chanyeol kembali tersenyum. "Happy lah tu. Dah kena puji oleh saeng sendiri. Haiihh,"Jimin tertawa sebaik sahaja menghabiskan ayatnya.
Chanyeol turut tergelak dengan Jimin. Terhibur dengan sifat adiknya yang sangat suka membodeknya.
"Dah lah. Hyung nak balik. Kau tak nak ikut ke?"Chanyeol mula meninggalkan taman permainan itu."Hyung! Tunggu!"Jimin mula mengejar Chanyeol.
"Werk! Pendek! Hahahaha! Tak dapat kejar tu tak payah lah kejar!"Chanyeol menyakat adiknya yang jauh lebih pendek darinya.
"Hyung! Min dapat hyung memang Min cincang hyung!!"Jimin mengugut hyungnya. "Dasar pendek!! Hahahaha!"Chanyeol semakin galak menyakat adiknya itu.
"Dah,jom balik,"Chanyeol mengajak namdongsaengnya pulang ke rumah. Jimin terus mendekati hyungnya. "Jom balik sesama,"Jimin membawa hyungnya balik.
'Jimin harap hyung dapat sahabat sejati macam yang hyung selalu sebutkan,'Jimin berharap sambil memandang hyungnya dengan senyuman.
Chanyeol yang perasan akan pandangan saengnya itu mula pelik. "Kenapa pandang hyung macam tu?"Chanyeol bertanya. Jimin hanya menggelengkan kepalanya.
"Betul ni?"Chanyeol bertanya untuk mendapatkan kepastian. "Nae,betul,"Jimin menjawab.
"Jangan tipu hyung tau. Hyung tak suka,"jawab Chanyeol. Jimin sekali lagi menganggukkan kepalanya.
Jimin's POV
Hyung,Min takkan tipu hyung. Sebab Min sayang hyung. Min takde sesiapa kat dunia ni kecuali hyung. Saranghae hyung.
Aku tersenyum melihat senyuman hyungku. Dengan dimples dia yang dalam tu,buatkan wajah dia bertambah comel. Benda alah tulah yang buat dia jadi kegilaan ramai.
Ramai sebenarnya yang minat dekat hyung aku ni. Maklumlah orang popular. Memang ramai yang minat. Tambah lagi bila ada dimples dia tu.
Memang nampaklah kecomelan dia tu. Lagi satu dia ni kacak. Lepas tu pegang jawatan ketua kelas. Tambah gempaklah dia kat sekolah.
Hyung,hyung. Banyak-banyak yeoja cantik kat sekolah tu si Nayeon tu jugak yang kau pilih. Aku dah pernah warning kan dia tu berbahaya. Kau tak caya. Akhirnya kau yang merana sekarang.
Sepanjang perjalanan balik ke rumah,aku tak jemu fikir pasal hyung walaupun dia ni duduk sebumbung dengan dia. "Yah! Park Jimin! Tak dengar ke hyung panggil dari tadi? Ke memang plan nak duduk luar?"ah sudah. Hyung dah mengamuk.
Muka dia dah merah. Mesti dia panggil aku dari tadi tapi aku tak dengar. "Hehe,mian hyung. Chim tak dengar,"aku meminta maaf kepada Chan hyung.
"Arrasseo. Lepas ni jangan buat lagi,arra?"dia dah bagi first warning dia. Aku menganggukkan kepalaku tanda faham. "Goodboy. Dah,masuk lepastu mandi,"Chanyeol hyung mula memberi arahan.
Aku hanya akur dan membuat suruhannya itu tadi.
Jimin's POV end
Chanyeol hanya menggelengkan kepala mengingatkan kerenah adiknya itu. Macam-macam. Ada sahaja yang membuatnya geli hati.
Andai dia punya sahabat yang sejati yang boleh membuatnya sentiasa tersenyum seperti Jimin,dia pasti tidak akan terluka.
Tidak akan ada yang berani untuk menyakiti dirinya lagi. Dia hanya menunggu agar keajaiban menemukan dia dengan seorang sahabat sejati.
"Chan hyung! Hyung kat mana?"Jimin mula mengeluarkan highnotenya. "Chim,hyung dari tadi duduk sebelah Chim. Takkan Chim tak perasan. Taulah hyung tinggi dari Chim,"Chanyeol berkata panjang.
Jimin hanya tersengih seperti kerang busuk. "Mian hyung,Chim betul-betul tak perasan. Hehe,"Jimin menjawab dengan selamba.
Chanyeol turut tersenyum melayan kerenah adiknya. Baginya,adiknya itu sangat berharga baginya. Adiknya itulah yang sentiasa memberikan semangat kepadanya.
"Channie hyung! Kajja meogo!"Jimin sudah menjerit dari dapur. Memang hebat suara adiknya itu. Tapi,dia tetap berjalan ke arah dapur.
Setelah sampai di dapur,Chanyeol menarik kerusi lalu segera duduk. Dia menghidu aroma masakan adiknya itu. "Sedap bau. Pandai saeng hyung ni masak,"puji Chanyeol.
Jimin hanya kembang setaman apabila dipuji oleh hyungnya sebegitu rupa. Mereka pun makan. Akhirnya,waktu makan mereka ditemani dengan gelak tawa Chanyeol dan Jimin.
- - -
So how bout this chapter? Sorry kepada army sebab author ambil Jimin sebagai watak adik Chanyeol. Author takde idea nak letak nama siapa,tu pasal author guna nama Jimin. Anyway,like usual,vomment juseyo...
YOU ARE READING
The first snow
FanfictionSalji pertama... "Aku sunyi..."-Xiumin "Adakah kita akan berjumpa?"-Kai "Krismas itu..."-Suho Kisah yang bermula dengan salji pertama di bulan disember... "Can we be friends?"-Lay "I hope you won't leave me..."-Tao Baca... Vomment juseyo...