/ Nil Karaibrahimgil - Benden Sana / ♪
"Bazen yalnız bırakacaklar
Ne yapacaksın bakacaklar"①
"Ben de bir gün büyüyüp kocaman bir kız olacağım değil mi öğretmenim?"
"Evet Nova. En az 10 yıl sonra kocaman bir genç kız olacak ve hayatının en önemli adımlarını atacaksın. Ben de sana bu adımların neler olacağını soruyorum. "
" İyi de o zaman bir çocuk olmayacağım ki. Kocaman bir kız ne yapsın küçücük çocuğun düşüncelerini?"
"İşte bu düşüncen beni üzer güzel kızım." öğretmen bunu söyledikten sonra oturuşunu dikleştirdi ve ona sorarcasına bakan öğrencisine tekrar döndü.
"Sence bir binanın temeli sağlam olmazsa o binaya ne olur?"
"Yıkılır mı?"
"Kesinlikle, senin temelin de çocukluğun ve özgün ruhun. Verdiğin kararlar veya attığın adımlar için her zaman arkanda onlar olacak. Sakın onları bırakma. Tamam mı?"
Küçük kız kafasını salladı usulca.
Öğretmen önündeki birkaç dosyayı düzenledikten sonra masasının yanındaki pencereye baktı. Orada oyun oynayan, kavgalar eden küçük çocuklara baktı. Bir de yanında sessizce oturan minik kıza baktı. Tekrar ona dönüp "Birisi seni sinir etse veya sana zarar verse ne yaparsın?" diye sordu.
"Onu oyunlarıma almam."dedi küçük kız. Kendine çoktan o durumun baş karakteri yapmıştı.
"Bunun gibi düşün büyüdüğünde de sana zarar verenleri oyuna almayacaksın işte. En büyük oyundan mahrum bırakacaksın onları , hayatından."
"Hayat bir oyun mudur?" diye sordu küçük kız, şaşkınca. Hayat bir oyunsa eğer neden hiç eğlenmemişti?
"Hayat, en büyük oyundur. Bazen bütün gayretlerin ebelemeç oynar seninle. Sen onları yakasından yakalayıp sobele diye. Bazen arkadaşların sandıkların saklambaç oynar seninle ve bir bakarsın çamlak çömlek patlamış." bir süre duraksadı öğretmen.
"Hiç bir şey anlamadın değil mi?" Diye devam etti.
Küçük kız olumsuz bir şekilde kafasını bir sağ bir sola salladı.
Öğretmeni öğrencisine şefkat dolu bir bakış attı ve saçını okşadı.
"Anlarsın, merak etme. Sen sadece oynadığın oyunların tadını çıkar. Anlaştık mı?"
"Anlaştık."
__
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Üç Büyük Hata'm
Short StoryDoğdum, büyüdüm, değiştim. Doğmak, büyümek ve olduğum gibi kalmak istedim. Denedim. 12/05/20