5

158 7 0
                                    

Första gången Linnea hör namnet Ludwig Kronstrand, så sitter hon utanför sin första lektionssal, återigen låtsas hon inte se sin mammas missade samtal på telefonen. Rebecca fortsatte smsa och fråga vart hennes gitarr var, (som Linnea kanske hade gömt, men att vakna innan soluppgång av en gitarr var inte så trevligt som det låter.)

Ögon klistrade på telefonen, varför scrollade hon ens igenom facebook? Flödet bestod bara av saker som irriterade henne, men hon använder all styrka i sin kropp att ignorera de fnittriga tjejerna framför, med Chanel handväskor och klackar på sig. Som ett gäng hyenor.

Fler tjejer ansluter sig till gruppen framför henne och skrattar och kramas.

"HERREGUD," en tjej med rakt ljusblont hår skriker nästan, och håller en hand över bröstet, Linnea lyckas precis att inte börja skratta åt tjejens reaktion, och fortsätter titta på sin kusins hund i Facebookflödet.

Brunetten jämte henne shushar henne, "Tyst! Tänk om han hör dig?"

"Han hör inte, han är förmodligen på andra sidan skolan nu!"

"Vem är 'han'? Vad pratar du om?" Frågar Hyenan nummer ett, ett hårt grepp om sin telefon med fransk manikyr på naglarna.

"Ludwig Kronstrand!"

Det är nästan som hyenorna faktiskt började låta som hyenor, de lät chockade och börjar tjata igen, "NÄE!"

"Vi skojar inte!"

"Han är så jääävla snygg!"

"Han är snyggare på nära håll!"

På nära håll? Vem är den här killen som Linnea aldrig hört talas om? Och nu scrollar hon snabbare ner i flödet som någon som verkligen tjuvlyssnar. Ja, ja.

"Oh my god, sa han någonting?"

"Nej..."

"Jag tror inte han pratar med folk."

"Han pratar med grabbarna.

Grabbarna?

"Ja, så klart."

"Men jag visste inte att han gick här!"

"Alltså, hans pappa äger hela skolan så vad förväntar du dig?"

Intressant...

"Det är bara hans första år."

"Bor han här?"

"Ja, han har en lägenhet i tornen."

"Trodde dom bara var för professorer och sånt."

"Inte när Ludwig Kronstrand är elev."

Shit. Nu är Linnea jättenyfiken på denna människan. Så, för att vara lite rebellisk, lovar hon sit själv att INTE fråga om Ludwig Kronstrand, och väntar vidare på sin lektion.

-

"Vem är Ludwig Kronstrand?" Frågar Linnea direkt när hon gått in i sin lägenhet.

Okej, hon gav upp. Hon hade hört hans jävla namn hela dagen och hon har aldrig sagt att hon inte är nyfiken.

Rebecca tittar upp från soffan, en tallrik med massa olika ostar på i knät och en cigg i tänderna, och hon tittar på...Svampbob.

Nonchalant, men vi är överallt {N.F}Donde viven las historias. Descúbrelo ahora