Atas Nama Cinta Bab 1

73 1 0
                                    

Aku berdiri di tepian pantai sambil menarik nafas perlahan dan hembuskannya perlahan-lahan. Suasana yang tenang dan damai turut membuatkan minda dan fikiran ku tenang seketika daripada kusut dan penat dengan kehidupan sebagai seorang pelajar University.

Mata aku tak henti memerhati sepasang suami isteri yang sangat romantik.Suaminya tak habis habis menyakat isterinya hingga tersipu malu.Mungkin pasangan ini baru bernikah sebab masih ada inai merah dijari.Haih aku pula yang kempunan bila tengok orang lain bahagia dan berpasangan.Bila lah agaknya aku boleh bercinta dan ada pasangan? Aku tak laku ke?. Rupa aku ni cantik kot! Kalah Ariana Grande.Lagi cantik dari Ariana Grande.Cuma mungkin perangai aku je yang tak berapa cantik.Maklumlah kasar,out spoken, suka cari pasal dengan orang, selalu keras kepala dan sangat garang.Kalau harimau bertemu muka dengan aku.Aku pasti harimau tu dulu angkat kaki lari seribu langkah! Hahahaha bertapa muka aku ni agak menyeramkan bila marah.Sampai kan harimau pon boleh lari tau !Hmmm apalah nasib aku.

Aku duduk bersila di atas pasair pantai sambil menghadap dan menghayati keindahan senja yang melabuhkan tirai bumi.Menghayati ciptaan Tuhan adalah terapi untuk jiwa.Bila kita bersyukur dengan nikmat Allah dan ciptaan Allah.Hati kita pasti akan rasa tenang dan gembira.

Aku sentiasa ingat pesanan ini.Sebab itu aku suka pergi pantai dan menghayati keindahan senja.Terlalu indah sehingga hati tak mampu henti memuji dan memuja ciptaan-NYA. Tiap kali aku duduk bersendirian menghayati senja dihadapan pantai tiap kali itu lah aku selalu bayangkan suatu hari nanti akan ada seorang lelaki duduk disebelah aku yang akan menemani aku mengahayti keindahan senja.Aku selalu bayangkan dan aku selalu nantikan detik itu dalam sebuah harapan.Entah apa yang buatkan aku rasa yakin dengan penantian ini.Walaupon aku tak tahu ia mungkin penantian sia sia sebab aku sendiri tak pasti wujudkah kekasih bayangan aku itu

"Bahhhh!!"

Aku tersentap sebaik saja ada seorang lelaki menyergah aku dari belakang.Aku terus pusing ke belakang dan menghadap lelaki itu.Tangan mana  aku sudah angkat tinggi setingginya untuk aku hayunkan ke pipi lelaki yang menyergah aku itu.Sungguh tak beradap!!. Boleh arwah aku dibuatnya kena kejutan macam ni !

"Ishh kau ni Zarul!! Nasib baik aku tak tampar kau tau !! suka betul buat aku terkejut! "

"Hahaha..mestilah! Siapa lagi yang aku nak kacau dekat dalam dunia ni kalau bukan kau orangnya ! So kau kena lah terima dengan hati yang redhooooooooo" Balas Zarul dengan mulutnya mucung macam mulut itik.

"Banyaklah kau punya redhoooooo..kalau aku mati terkejut macam mana??"

"Eh baguslah..untung mati muda ni sebab tak de lah banyak sangat dosa kau nanti hahaha "

"Mulut kaaau memang layak kena cili kan!" marah aku .

"Berani nak cili mulut aku yang seksi ni?? aku risau kau tak sanggup ! dan takut !! " Zarul buat muka menyampah dekat aku.

"Eeeee tolong lah ! sikit pon tak takut ! lagii-lagi muka kau macam tu !! "

"Eleeehhhh padahal dalam hati tak sanggup "

"Kau ni kan, elok-elok makan nasi..jangan sampai kau makan penampar kaki aku nanti.. "

"Uuiiihhhhh takutnyaaa " ejek Zarul dengan kedua tangan letak dekat atas bahunya dan kedua matanya menjuling ke atas.Muka menyampah !!.

"Malas aku layan kau..!"

Aku melangkah pelahan tinggalkan Zarul.Sambil aku tarik getah rambut di kepala aku dan mengikat semula rambut aku yang dah serabai angkara ditiup angin pantai yang kuat itu.

"Qalish,kata nak jogging cepat lah" Zarul mengekori langkah aku dari belakang.

"Yelah..nak jogging lah ni!!"

Kala Cinta MenggodaWhere stories live. Discover now