Atas Nama Cinta Bab 12

12 0 0
                                    

Dalam kemeriahan suasana sambutan kelahiran Bonda.Aku cuba menenangkan diri yang serba tak tentu arah menantikkan kehadiran Hilman yang masih tak kehilatan.Aku mengambil segelas air oren dan melangkah keluar dari kawasan yang riuh dan orang ramai.Aku berdiri di taman rumah sendiri dalam suasana yang sunyi dan kelam malam yang dihiasi cahaya bulan.

"Airaa.."

Suara itu ! Suara itu yang aku paling nantikan! dan yang paling aku rindu.Aku menoleh perlahan.Hati aku memberontak ingin memeluk erat pemilik suara itu tapi aku tak mampu.Kaki aku kaku tuk melangkah!

"Awak.." balas ku seakan berbisik.Suara aku seakan lemah tak mampu bersuara.Aku tatap wajah itu dengan sayu.Aku kuatkan diri melangkah perlahan mendekatinya.

"Kenapa awak tak cakap saya yang salah ?? " bibir aku mengigil memgeluarkan kata kata

"Kenapa awak diam? kenapa awak biarkan saya salahkan awak!! saya marah awak !! saya tinggalkan awak !! saya sakiti awak!! "

"Saya cuma tak nak api kemarahan awak makin bertambah,sebab tu saya biarkan,biarkan awak tenang, "

"Abang kejam.."

"Sayang yang kejam tinggalkan abang.. "

"Siapa je yang tak tinggal bila tengok abang mesra dengan perempuan lain!! Mulut ni nak je cakap Abang kaki perempuan!"

"Ish mulut ,tak baik tau!! Tu semua isteri abang yang sah"

"Kenapalah abang tak bagitahu awal-awal"

"Takut sayang tak boleh terima ,sedih lah abang cinta bertepuk sebelah tangan"

"Eee nyampah,perempuan mana je yang tak nak dekat Abang?"

"Ade la.. "

"Siapa?"

"Depan mata abang ni,dia punya tak nak dekat Abang sampai tinggal abang macam tu je,tak kirim salam,kirim khabar,sunyi sepi terus !"

"Padan muka"

"Padan muka sayang la,diam diam nangis sebab rindu abang"

"Macam mana abang tahu"

"Kak Tasha tu kan spy abang.. "

"Oooo bersubahat! Patutlah diam je tak cari saya huh "

"Mana ada bersubahat,abang yang desak dia untuk tolong abang,siapa yang tak risau kena tinggal dengan isteri?"

"Eleh,muka tak nampak risau pon.."

"Risaulah! tengok muka abang ni.." Adam Nu'man buat muka serius dengan kerutan didahi

"Itu muka serius! Bukan risau!! Cebok jugak kan dia ni "

"Keje nak cebok orang je tahu,cebok diri sendiri cukuplah"

"Salah ke sayang nak tolong cebokkan..dapat pahala tau sebab tolong.. "

"Pahala ngek dia.. tak sekolah ke dulu.. "

"Abang la yang tak sekolah ,ponteng sekolah,dulu nakal nak mampos.. "

"Itu dulu je,sekarang Abang dah jadi manusia.. "

"Ohh patutlah dulu muka tak macam manusia.."

"Tak macam manusia? habistu macam apa?"

"Macam baldi tak siap.."

"Amboiiii,baldi tak apa lagi,asalkan muka tak petak,dahi jendul,nak cendul? "

"Cendul ! Cendul, tak habis-habis awek cendul "

"Okey abang tukar, senduk! senduk! nak senduk ?"

"Urrgghhhhhhhhhh,malas layan..!"

"Layan laa,kesian abang dah lama ditinggalkan,abang baru nak lepaskan rindu.. "

"Tak nakk..."

Aku bangun berdiri dan berjalan perlahan di taman.Adam mengekori aku.Aku buat tak nampak dan buat wujud.

"Helloo abang kat sebelah ni ! Buat sombong eh.. "

Aku pekakkan telinga.Tangan aku Adam tarik dan gemgam erat.Aku masih buat tak peduli.

"Jangan sampai abang gigit.."

Aku masih buat tak peduli.Kali Adam menarik bahu aku dan memeluk aku erat.Aku pejam mata menahan malu sambil menikmati pelukkan penuh kasih sayang dari suami aku.Dah lama aku rindukkan pelukkan dia.Setiap malam aku menangis sambil memeluk baju kemeja dia yang aku ambil dan bawa lari.Baju itulah yang menjadi peneman aku,baju itu lah yang selalu manjadi saksi tangisan rindu aku yang tak mampu aku luahkan.

"Rindu abang?" bisik Adam ditelingaku membuatkan jantung aku seolah gugur dan mati.Aura bisikkan dan suara dia selalu membuatkan aku mati!! Mati dalam cinta yang sangat indah.

"Sayang..jawablaa.." rayu Adam.

"I miss you itik.. " aku balas perlahan sambil terenyum bahagia.

"Bukan itik la..hensem.."

"Tak nak lah nanti abang angkat bakul sendiri.. "

"Tak perlu angkat bakul memang itu hakikatnya yang sayang tak boleh terima.. "

"Dah start dah angkat bakul "

"Harini abang tak nak lah angkat bakul! Abang nak angkat sayang !!"

Aku yang terpinga-pinga bila tiba-tiba Adam mengakat aku.Inilah kali pertama,wahhh seronok betul.Rasa macam Puteri yang sedang diangkat oleh Raja yang handsome.

"Amboooiiii..diam diam berdatting dekat sini rupanya..Puas Ummi cari.."

Aku segera minta dilepaskan angkara malu bila dah kantoi dengan Ummi.Baru je nak bersemut dengan suami sendiri.Maklumlah rindu sampai gila bayang dibuatnya.

"Haih Ummi ni mengintai pulak..baru nak manja-manja.." balas Adam dengan selamba.Aku pula masih tersipu-sipu malu.

"Alahhh..macam tak biasa pulak..depan Ummi tak apa..jangan depan orang lain..jelouse nanti tengok pasangan dua sejoli ni sweet sangat.."

"Tengoklah siapa suami dia,Adam kan.Tak pernah kalau tak sweet.Sebab tu ramai perminat misteri sampai ada orang tu cemburu.. "

Aku cubit peha Adam sebab perli aku.Isteri mana yang tak cemburu bila ada peminat yang melampau sangat dekat suami sendiri.Aku yang minat kat suami aku pon tak over macam tu!

"Dah jom lah masuk nak ambil gambar ni..semua tengah tunggu.."

"Larhh kenapa tak cakap awal-awal..muka handsome ni wajib ada dalam gambar.."

"Hmm kamu yang tak tanya awal-awal Ummi bagitahulah lambat-lambat.. "

Haih mak dengan anak sama je perangai. Sporting habis.Ada aja yang lawak.Itu yang memebuat riuh rendah bila berkumpul ramai-ramai.Walaupon keluarga Adam Nu'man sangat tinggi didikan agama, tapi keluarga ni sangat open dan sangat senang untuk didekati.Dari awal aku masuk kedalam keluarga ni aku selalu rasa takut.Takut kalau aku tak ikut,sunnah,adab Islam,tatacara ajaran Nabi dan tuturkata yang sopan.Maklumlah aku ni jahil,aku ni sangat bebas orangnya.Risau kalau aku tersalah.Tapi Alhamdulillah keluarga ni sangat open,aku hanya oerlu jadi diri sendri dan tak perlu pura-pura atau try hard untuk jadi alim.Sebab aku diterima dengan baik dan seadanya.

Kala Cinta MenggodaWhere stories live. Discover now